شمانیوز
شما نیوز

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در نشست با اصحاب رسانه مطرح کرد؛

رشد ۱۰۰ درصدی هزینه های عمرانی و زیرساختی از ابتدای سال

رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از رشد بیش از ۱۰۰ درصدی هزینه های عمرانی در ۹ ماهه سال ۱۴۰۱ نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

رشد ۱۰۰ درصدی هزینه های عمرانی و زیرساختی از ابتدای سال

افشار فتح الهی در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۴۷۵۰ میلیارد ریال در حوزه های عمرانی و زیرساختی جزیره قشم هزینه شده است.

وی ادامه داد: در حوزه تولیدات صنعتی منطقه آزاد قشم نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته به لحاظ ارزی ۱۷۶ درصد و به لحاظ ریالی ۴۱ درصد رشد داشته ایم.

به گفته مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم؛ ارزش تولیدات صنعتی منطقه از ابتدای سال جاری معادل ۷۹۸ میلیون دلار و ۵۸ هزار میلیارد ریال می باشد که در مجموع شاهد رشد ۸۴ درصدی ارزش تولیدات صنعتی در جزیره هستیم.

فتح الهی با اشاره به رشد سه برابری ارزش سرمایه گذاری اسمی از ابتدای سال جاری، افزود: در ۹ ماهه ابتدایی امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد رشد ۳۳۲ درصدی سرمایه گذاری اسمی هستیم که نشان دهنده توجه ویژه سرمایه گذاران به فرصت ها و ظرفیت های قشم است.

وی با بیان اینکه آمار واردات به این منطقه در ۹ ماهه امسال ۲۳ درصد رشد منفی داشته است، تصریح کرد: در این مدت نسبت به سال گذشته در حوزه صادرات به داخل کشور ۳۹۴ درصد، صادرات به خارج از کشور ۳۸۷ درصد، صادرات مجدد ۷۸۳ درصد رشد داشته ایم.

عالیترین مقام منطقه آزاد قشم افزود: تراز تجاری منطقه آزاد قشم در سال گذشته منفی ۸۶ میلیون دلار بوده و امسال در ۹ ماهه سال ۱۴۰۱ مثبت ۳۲ میلیون دلار رسیده است که نشان دهنده رشد ۱۳۷ درصدی تراز تجاری بوده و این آمار امیدوارکننده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد همچنین از کاهش مجوزهای صادر شده در حوزه فعالیت شیلاتی و پرورش میگو به شیوه سنتی خبر داد.

فتح الهی گفت: در حوزه تولید ماهی در قفس نسبت به مدت مشابه در ۹ ماهه گذشته، ۷۱ درصد رشد ارزشی و ۲۵ درصد رشد وزنی داشته ایم و در حوزه تولید میگو نیز این آمار ۶۳ درصد افزایش ارزش ریالی و ۳۰ درصد افزایش وزنی می باشد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از ورود دو میلیون ۵۴۵ هزار و ۵۰۶ گردشگر در ۹ ماهه گذشته از سال جاری به این جزیره خبر داد و گفت: سال گذشته یک میلیون و ۶۰۰ هزار مسافر به این جزیره وارد شدند که این آمار نسبت به مدت مشابه پارسال، رشد ۶۰ درصدی دارد.

وی با اشاره به آمار اشتغال واقعی در منطقه آزاد قشم، افزود: به لحاظ اشتغال در هشت ماهه گذشته از سال جاری ۷۱ هزار و ۲۷۰ نفر در منطقه آزاد قشم اشتغال دارند که این رقم نیز ۴,۵ درصد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته رشد داشته است.

فتح الهی تاکید کرد: در حوزه تامین آب مورد نیاز روستاهای جزیره نیز با دستور مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد آبرسانی به وسیله تانکر به برخی روستاهای جزیره قشم از روز دوشنبه (بیست و نهم آذر ۱۴۰۱) در روستاهای کانی، دوستکو، گوری و مرادی آغاز شده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم خاطرنشان کرد: آبرسانی به وسیله تانکرهای سیار حمل آب تا زمان پایان بحران آب موجود در روستاهای دارای تنش آبی و به منظور فراهم ساختن آرامش خاطر مردم ادامه خواهد داشت.

 

روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied