شمانیوز
شما نیوز

بیمه تعاون/

کاراته کاهای بیمه تعاون، ایران را به قهرمانی آسیا رساندند

مسابقات قهرمانی آسیا 2022 که در تاشکند ازبکستان برگزار شد با کسب مدال طلای کمیته تیمی و نیز 3 مدال برنز کمیته انفرادی برای قهرمانان تیم بیمه تعاون به پایان رسید.

کاراته کاهای بیمه تعاون، ایران را به قهرمانی آسیا رساندند

هجدهمین دوره رقابت های قهرمانی آسیا بزرگسالان و بیستمین دوره قهرمانی آسیا در رده های سنی پایه طی روز های ۲۵ الی ۲۹ آذر، در تاشکند، پایتخت ازبکستان برگزار شد.

در این مسابقات، ۷۴۳ ورزشکار از ۲۸ کشور آسیایی (کامبوج، چین تایپه، هنگ‌کنگ، هند، اندونزی، عراق، ایران، ژاپن، اردن، قزاقستان، کویت، قرقیزستان، ماکائو، مالزی، پاکستان، فلسطین، فیلیپین، قطر، کره، عربستان، سنگاپور، سریلانکا، تاجیکستان، تایلند، ترکمنستان، امارات، ازبکستان، ویتنام) در چهار رده نوجوانان، جوانان، زیر ۲۱ سال و بزرگسالان و در دوبخش انفرادی و تیمی شرکت کردند.

تیم ملی کشورمان در این مسابقات با ۶۳ ورزشکار در ۵۴ رده، تیم ژاپن با ۶۱ ورزشکار، قزاقستان با ۶۰ نماینده و تیم میزبان نیز با ۵۳ ورزشکار، کشورهایی بودند که بیشترین شرکت کننده را در این مسابقات داشتند.

ملی پوشان بیمه تعاون

بیمه تعاون در این مسابقات در گروه امید و در وزن ۶۷- «هادی کیانی» و در وزن ۷۵- نیز «علیرضا حیدری» را راهی مسابقات کرد؛ همچنین در رده بزرگسالان نیز «بهمن عسگری» در وزن ۷۵- و «صالح اباذری» در وزن ۸۴ + از تیم بیمه تعاون به تیم ملی راه پیدا کردند تا این 4 نفر در بخش کمیته انفرادی به روی تاتامی بروند.

«سجاد گنج زاده»، «مهدی خدابخشی»، «علی اصغر آسیابری»، «صالح اباذری» و «بهمن عسگری» نیز از تیم بیمه تعاون به عنوان 4 منتخب کمیته گروهی انتخاب شدند.

«محمد صدرا شیدزی» نیز از تیم بیمه تعاون برای مسابقات کاتا در رده زیر ۲۱ سال برگزیده شده و با تیم ملی راهی تاشکند ازبسکتان شد.

افتخارآفرینان تعاون

در گروه امید و در وزن های منهای ۶۷ و منهای ۷۵ کیلوگرم کمیته انفرادی، هادی کیانی و علیرضا حیدری، ورزشکاران بیمه تعاون در تیم ملی، موفق به دریافت مدال برنز رقابت های قهرمانی آسیا 2022 شدند؛ کیانی در وزن خود 18 رقیب و حیدری نیز دارای 13 رقیب بود.

در گروه بزرگسالان و در وزن +84 کیلوگرم، «صالح اباذری» در گروه خود 18 رقیب داشت، موفق به اخذ مدال برنز مسابقات قهرمانی آسیا ازبکستان شد؛ همچنین «بهمن عسگری» که در وزن -75 بر روی تاتامی رفته بود و 22 رقیب را در گروه خود داشت، در نهایت از کسب مدال باز ماند.

همچنین «محمد صدرا شیدزی» که در گروه یک با حریف هایی از کشورهای ازبکستان، چین تایپه، ویتنام، هنگ کنگ، مالزی و ژاپن در مسابقات کاتا بر روی تاتامی رفته بود، با کسب امتیاز 22.86 در رده پنجم قرار گرفته و از دور مسابقات کنار رفت.

یک قهرمانی ملی با ترکیب بیمه تعاون

تیم ایران با ترکیب مهدی خدابخشی، اصغرآسیابری، صالح اباذری، سجاد گنج زاده و ذبیح الله پورشیب با نتیجه ۳ بر صفر از سد ترکمنستان گذشت. در دور دوم ایران با ترکیب ذبیح الله پورشیب، بهمن عسگری، صالح اباذری، سجاد گنج زاده و مهدی خدابخشی ۳ بر صفر از سد ازبکستان عبور کرد. در مسابقه سوم کومیته تیمی کشورمان با ترکیب صالح اباذری، ذبیح الله پورشیب، بهمن عسگری، سجاد گنج زاده و مهدی خدابخشی با ۳ پیروزی و یک تساوی عربستان را شکست داد تا راهی دیدار فینال شود.

در رقابت فینال، ایران موفق شد با ترکیب مهدی خدابخشی، بهمن عسگری، ذبیح الله پورشیب، صالح اباذری و سجاد گنج زاده با نتیجه ۳ بر یک قزاقستان را شکست دهد و مدال طلای کومیته تیمی مردان را بدست اورد.

این قهرمانی در شرایطی برای ایران بدست امد که سال گذشته در قزاقستان نمایندگان کاراته کشورمان در کومیته تیمی مغلوب همین تیم شده بودند.

گفتنی است کمیته تیمی با حضور 19 تیم در 4 جدول برگزار شده و 4 نفر از اعضای تیم 5 نفره قهرمانان این مسابقات را ورزشکاران بیمه تعاون تشکیل داده بودند.

 

روابط عمومی بیمه تعاون

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied