شمانیوز
شما نیوز

یک مدیر صنعتی خبر داد؛

تاثیر قطعی گاز واحدهای آهن اسفنجی بر تولید فولاد کشور

یک مدیر صنعتی ضمن ابراز گلایه از قطعی گاز صنایع طی ماه جاری بر تاثیرات منفی آن بر تولید فولاد کشور و آینده مبهم آن خبر داد.

تاثیر قطعی گاز واحدهای آهن اسفنجی بر تولید فولاد کشور

محمدرضا پاکسیما مدیر کارخانه احیاء مستقیم فولاد غدیر ایرانیان ضمن بیان این که آهن اسفنجی به عنوان یک کالای استراتژیک و به عنوان مواد اولیه کوره‌های تولید فولاد محسوب می‌شود، قطعی گاز این واحدها را موجب آسیب های جبران ناپذیری در روند تولید فولاد کشور دانست.

وی گفت: ایجاد مشکل برای تولید آهن اسفنجی و فولاد علاوه بر این که باعث بهم خوردن تعادل بازار داخلی و افزایش قیمت‌ها می‌شود، باعث خواهد شد تا تعهدات صادراتی فولادسازان با مشکل روبرو شود.

این مدیر صنعتی خاطرنشان کرد: فعالان در حوزه فولاد معتقدند باید تمام صنایع در محدودیت گاز سهیم باشند و قطعی گاز صنایع فولادی عادلانه نیست، ما بارها در سال‌های گذشته گفته‌ایم اگر محدودیت را برای کلیه صنایع در نظر بگیرند، هر صنعتی با ۳۰ درصد کاهش می‌تواند هم به تولید خود ادامه دهد و هم کسری گاز کشور تامین می‌شود.

پاکسیما با اشاره به محدودیت‌های مصرف در دیگر حامل‌های انرژی، افزود: قطعی برق در ماه‌های اولیه سال جاری نیز چالش‌های بسیاری را برای صنایع فولادی ایجاد کرد و اینک قطع گاز صنایع از جمله صنعت فولاد، خسارتهای جبران ناپذیری را بوجود خواهد آورد.

وی تداوم قطعی برق و گاز در از دست دادن جایگاه تولید فولاد کشور در دنیا را بسیار تاثیرگذار دانست و یادآور شد: اگرچه میزان تولید فولاد در ماههای ابتدای سال جاری کاهش داشته است اما توانسته‌ایم همچنان رتبه دهم تولید فولاد جهان را حفظ کنیم اما در صورت تداوم قطعی گاز جایگاهمان را از دست خواهیم داد.

این مدیر صنعتی فعال در عرصه تولید فولاد کشور در پایان خاطرنشان کرد: شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان به عنوان تولید کننده اصلی آهن اسفنجی برای کارخانه‌های فولادسازی کشور و استان یزد مخصوصا شرکت فولاد الیاژی ایران در صورتی که نتواند تعهدات خود را انجام دهد، در نهایت ارسال مواد اولیه صنایع خودروسازی و قطعه سازی کشور با مشکل روبرو خواهد شد و موج‌ عظیمی از رکود و بیکاری را به دنبال خواهد داشت.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied