شمانیوز
شما نیوز

وزیر صمت در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی؛

رشد مطلوب تولید در سال جاری سبب افزایش اشتغال در بخش صنعت شد

وزیر صمت در دیدار با نماینده ولی فقیه استان آذربایجان شرقی اظهار کرد: زمانی که در یک جامعه اشتغال غیرمولد وجود داشته باشد موجب ضربه به اقتصاد آن جامعه می شود اما رشد تولید موجب افزایش اشتغال شده و مطابق آمار در شش ماهه نخست سال جاری بیش از ۸ میلیون نفر در واحدهای صنعتی و معدنی مشغول به کار بودند.

رشد مطلوب تولید در سال جاری سبب افزایش اشتغال در بخش صنعت شد

سید رضا فاطمی امین، وزیر صمت صبح امروز در جریان سفر به استان آذربایجان شرقی با حجت الاسلام و المسلمین سید محمد علی آل هاشم، امام جمعه تبریز و نماینده ولی فقیه در این استان دیدار و گفتگو کرد.

امام جمعه تبریز در این دیدار ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات دولت در حوزه صنعت و معدن به تعاملات خوب وزارت صمت با استان آذربایجان شرقی اشاره کرد و گفت: انتظار ما تحقق وعده هایی است که رئیس جمهور در جریان سفر خود به این استان به مردم داده است.

وی ادامه داد: اقدامات خوبی در حوزه صنعت در آذربایجان شرقی انجام گرفته که باید این اقدامات برای مردم ملموس شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به دغدغه های تولیدکنندگان در این استان گفت: این تولیدکنندگان اکنون برای صادرات محصول خود با محدودیت های مواجه شده اند که باید برای حل آن تدبیری شود.

در ادامه این دیدار حجت الاسلام و الملسمین آل هاشم بر ضرورت حل مشکلات اقتصادی و برقراری ثبات در بازار ارز تاکید کرد.

همچنین سیدرضا فاطمی امین، وزیر صمت با اشاره به دغدغه های تولیدکنندگان و امام جمعه تبریز از رشد تولید در واحدهای صنعتی خبر داد و گفت: این اتفاق نوید بخش شرایط خوب اقتصادی در آینده است.

وی به شاخص تولید که مهمترین شاخص اقتصادی محسوب می شود اشاره کرد و گفت: وقتی تولید افزایش می یابد به تقاضاها پاسخ داده می شود و این موضوع سبب به تعادل رسیدن بازار است.

وزیر صمت با تاکید بر این نکته که وضعیت واحدهای صنعتی در آذربایجان شرقی مناسب و تولید آنها رو به رشد است گفت: اکنون بازار تراکتور با افزایش۷۰ درصدی تولید به تعادل و توازن رسیده است و سبب شده قیمت های کاذب کاهش یابد.

فاطمی امین شاخص دوم اقتصادی مدنظر را اشتغال عنوان کرد و گفت: زمانی که در یک جامعه اشتغال غیرمولد وجود داشته باشد موجب ضربه به اقتصاد آن جامعه می شود اما رشد تولید موجب افزایش اشتغال شده و مطابق آمار در شش ماهه نخست سال جاری بیش از ۸ میلیون نفر در واحدهای صنعتی و معدنی مشغول به کار بودند.

وی شاخص سوم را توزیع مناسب منابع و ثروت عنوان کرد و گفت: اکنون برخی از کشورها را مشاهده می کنیم که تمام پول تولید و فروش نفت خود را خرج می کنند؛ اما با وجود این که قیمت دلار در این کشورها افزایش نمی یابد شاهد به هم خوردن توزیع ثروت و عدم سرمایه گذاری در زیرساخت ها و پیشرفت این کشورها هستیم.

به گفته وزیر صمت رشد اقتصادی تولید در شش ماهه نخست سال جاری ۴.۹ درصد بوده است در حالی که این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۳.۵ و در سال ۱۳۹۹ حدود۰.۹ درصد بوده است.

فاطمی امین تاکید کرد: داده ها نشان می دهد که در همه زمینه ها رشد تولید داشتیم و شرکت های صنعتی بورسی که ۵۰ درصد تولید کشور را انجام می دهند از تیرماه هر ماه ۶ درصد و بالاتر نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته اند که این آمار بی نظیر است.

وی دلیل وجود مشکلات معیشتی مردم با وجود شرایط اقتصادی رو به پیشرفت در حوزه صنعت را تورم انباشته طی سالیان گذشته عنوان کرد و گفت: زمانی که یک جامعه سالیان طولانی دچار تورم باشد دخل و خرج خانواده ها از تعادل خارج شده و موجب می شود آنها تحت فشار قرار گیرند.

وزیر صمت راهکار عبور از این بحران را افزایش تولید در واحدهای صنعتی دانست و گفت: این افزایش موجب اشتغال و در نهایت توازن در عرضه و تقاضا و کاهش قیمت ها می شود.

 

شاتا

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied