شمانیوز
شما نیوز

انجمن جهانی فولاد اعلام‌کرد:

صعود ایران به جایگاه هفتم فولادسازان جهان

انجمن جهانی فولاد اعلام کرد در ماه نوامبر ۲۰۲۲ ایران به جایگاه هفتمین تولیدکننده بزرگ فولاد جهان صعود کرد؛ ایران طی سالیان اخیر به طور معمول در رتبه 10 بزرگترین تولیدکنندگان فولاد جهان قرار داشته است.

صعود ایران به جایگاه هفتم فولادسازان جهان

انجمن جهانی فولاد از تولید ۲.۹ میلیون تن فولاد در ایران طی یازدهمین ماه سال جاری میلادی خبر داده است. تولید فولاد ایران در این ماه با رشد ۳.۹ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده است.

رشد ۳.۹ درصدی تولید فولاد ایران در نوامبر ۲۰۲۲ و با وجود تداوم تحریم های غیرقانونی آمریکا درحالی است که کل تولید فولاد جهان در این ماه ۳.۷ درصد و تولید فولاد آمریکا ۱۰.۵ درصد کاهش یافته است.

ایران طی سال های اخیر بر اساس آمار ۱۲ ماهه دهمین تولیدکننده بزرگ فولاد جهان بوده است اما در نوامبر امسال توانسته برای نخستین بار تا جایگاه هفتمین تولیدکننده بزرگ فولاد جهان بر اساس آمار ماهانه بالا رود. تولید فولاد ایران در این ماه از آلمان که بزرگترین اقتصاد اروپا محسوب می شود و همچنین از تولید فولاد برزیل و ترکیه بیشتر بوده است.

تولید فولاد آلمان در نوامبر امسال ۱۷.۹ درصد کاهش یافته و به ۲.۸ میلیون تن رسیده است. بروز بحران انرژی در آلمان به دنبال جنگ اوکراین به خوبی در افت تولید فولاد این کشور نمایان شده است.

تولید فولاد برزیل نیز در این ماه ۱۶.۳ درصد کاهش یافته و به ۲.۶ میلیون تن رسیده است. ترکیه نیز ۲.۴ میلیون تن فولاد در ماه نوامبر تولید کرده است که این رقم با افت ۳۰.۷ درصدی نسبت به ماه مشابه سال قبل مواجه شده است.

تنها چین، هند و ایران با افزایش تولید فولاد در نوامبر ۲۰۲۲ مواجه شده اند. تولید فولاد چین با رشد ۷.۳ درصدی به ۷۴.۵ میلیون تن و تولید فولاد هند با رشد ۵.۷ درصدی به ۱۰.۴ میلیون تن رسیده است.

چین بزرگترین تولیدکننده فولاد جهان در ماه نوامبر بوده و پس از این کشور به ترتیب کشورهای هند، ژاپن، آمریکا، روسیه، کره جنوبی، ایران، آلمان، برزیل و ترکیه در رتبه های دوم تا دهم قرار گرفته اند.

 

شاتا

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied