شمانیوز
شما نیوز

سرپرست معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد قشم خبر داد؛

ارزش تولیدات منطقه آزاد قشم به 20 هزار میلیارد ریال رسید

سرپرست معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: 206 واحد تولیدی و صنعتی فعال در چهار شهرک صنعتی در جزیره قشم وجود دارند که ارزش تولیدات آنها در 9 ماهه سال جاری بالغ بر 20 هزار میلیارد ریال است.

ارزش تولیدات منطقه آزاد قشم به 20 هزار میلیارد ریال رسید

مختار گرشاسبی در نشست اعضای کمیسیون ویژه جهش تولید مجلس با فعالان اقتصادی جزیره قشم، اظهار داشت: این واحدهای تولیدی در مجموع برای 6 هزار و 200 نفر اشتغال ایجاد کرده اند.

وی ادامه داد: همچنین از آغاز فعالیت منطقه آزاد قشم تاکنون 11 هزار 109 شرکت حقیقی و حقوقی در این منطقه به ثبت رسیده است.

سرپرست معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد قشم افزود: حجم سرمایه گذاری اسمی در 9 ماهه امسال این منطقه معادل 200 هزار میلیارد ریال می باشد که در این مدت معادل 40 هزار میلیارد ریال آن تحقق یافته است.

به گفته گرشاسبی؛ در جزیره قشم ۶ مرکز پالایشگاهی، نفتی، گازی، پتروشیمی و بانکرینگ و چهار مرکز تولید برق با ظرفیت تولید ۶۷۰ مگاوات برق مشغول فعالیت هستند.

وی در ادامه از فعالیت ۴۲ شرکت در زمینه پرورش میگو، ماهی و محصولات کشاورزی و دامپروری در جزیره قشم خبر داد که در مجموع برای ۱۸۵۰ نفر اشتغال در این حوزه ایجاد شده است.

سرپرست معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد قشم در پایان با بیان اینکه تراز تجاری این منطقه در 9 ماهه امسال مثبت ۵۸ میلیون دلار است، افزود: در این مدت ۱۰۸ میلیون دلار واردات به قشم صورت گرفته و معادل  ۱۵۶ میلیون دلار صادرات به خارج از کشور، ۲۱۴ میلیون دلار صادرات به داخل کشور و ۱۶ میلیون دلار صادرات مجدد انجام شده است.

 

روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied