شمانیوز
شما نیوز

اختصاصی شمانیوز//

اقدامات مثبت چادرملو در دستیابی به توسعه اقتصادی و کسب درآمد

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو، چشم انداز خود را بر مبنای ارتقای جایگاه، ایجاد اشتغال، ارزش آفرینی و ... قرار داده که در این راستا، برنامه افزایش سرمایه از 11900 میلیارد به 28800 میلیارد تومان را در دستور کار خود قرار داده است. برنامه‌های «کچاد» با ارزش کل طرح های توسعه ای 8.8 میلیارد یورویی در جهت افزایش درآمد، اشتغال پایدار و در جهت توسعه اقتصاد ملی قرار گرفته است.

اقدامات مثبت چادرملو در دستیابی به توسعه اقتصادی و کسب درآمد

به گزارش شمانیوز، شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با در اختیار داشتن ۱۸ درصد سهم از کل بازار فروش شمش داخلی پس از شرکت فولاد خوزستان، مکانی برای شناسایی توانایی‌های بومیان یک استان در اشتغال زایی، تخصص، صادرات و انجام فعالیت‌های مبتنی بر مسئولیت‌های اجتماعی شده است که تلاش خود را بر حرکت در مسیر توسعه پایدار اقتصادی، دستیابی به رشد درآمدی با به کارگیری اقدامات فناورمحور قرار داده است.

در ایران مرکزی حدود 500 میلیون تن سنگ آهن "با قابلیت معدنکاری" وجود دارد که 150 میلیون تن آن ذخیره اثبات شده است. بررسی ها نشان می دهد منطقه چادرملو با توجه به وجود آنومالی های سنگ آهن، پتانسیل بالایی برای توسعه فعالیت معدنکاری و تامین خوراک آتی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو دارد. تولید گندله در نیمه نخست با رشد 6.8درصدی به 1.8 میلیون تن، آهن اسفنجی با رشد 13.3درصدی به 922هزار تن و شمش فولادی با رشد 29.4درصدی به 590هزار تن رسید. قابل ذکر است که تمامی محصولات شرکت چادرملو در بورس کالا عرضه می شود.

شرکت چادرملو  با سرمایه اسمی 11.9 هزار میلیارد تومانی، گزارش عملکرد آذر و 9 ماه سال مالی جاری را ارائه کرد که بر این اساس، "کچاد" در دوره آذر از فروش داخلی عرضه برق تولیدی، گندله، کنسانتره آهن، فولاد ، آهن اسفنجی و فروش صادراتی فولاد بالغ بر 2.9 هزار میلیارد تومان درآمد کسب کرد.

چادرملو، در عملکرد 9 ماهه بالغ بر 31 هزار میلیارد تومان درآمد شناسایی کرد و نسبت به مدت مشابه سال قبل با افت 6 درصدی روبرو شد. مقدار 25.3 هزار تن شمش در بندر آماده حمل است که بعد از فرآیند فروش صورتحساب در دی به ثبت می رسد. محاسبه نرخ فروش محصولات براساس نرخ سه ماهه سال جاری شمش (اسلب، بلوم و بلیت داخلی و صادراتی ) فولادخوزستان بالغ بر 12.7 میلیون تومان بود.

وجیه اله جعفری رئیس هیات عامل ایمیدرو، توسعه اکتشافات در منطقه معدنی چادرملو را عاملی حیاتی برای تامین خوراک آینده این شرکت می‌داند.

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو برنامه‌ها و طرح‌های آتی خود را بر روی اکتشاف و ذخایر جدید متمرکز کرده است تا توسعه های این شرکت در بخش های مختلف، با درنظر گرفتن طرح جامع فولاد انجام بگیرد. به گفته مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو، چشم انداز شرکت برای ارتقای جایگاه، ایجاد اشتغال، ارزش آفرینی و ... مورد بازبینی قرار گرفته و 18هدف راهبردی تدوین شده است.

فعالیت ها و تلاش‌های بی وقفه شرکت چادرملو در ارزش آفرینی در اقتصاد کشور با بهره گیری از توان و ظرفیت های نیروی مستعد و توانمند ایرانی با تکیه بر علم و دانش مدیران و کارکنان این شرکت به نحوی است که «کچاد» با تولید سالانه بیش از ۱۸ میلیون تن محصولات زنجیره فولاد سهم قابل توجهی در تامین این محصول استراتژیک در کشور و اشتغال و ارز آوری ایفا می کند.

علاوه بر این، شرکت چادرملو، در راستای استقرار نسل چهار تکنولوژی و نیز تقویت شرکت های دانش بنیان همکاری با نهادهای مربوطه آغاز کرده که برای تحقق اهداف این بخش با 5 دانشگاه کشور قرارداد هایی را منعقد نموده است. همچنین برای تقویت ناوگان حمل ریلی، برنامه خرید 200واگن را در دستور اجرا قرار داده است.

مدیر عامل چادرملو ارزش کل طرح های توسعه ای این شرکت را 8.8 میلیارد یورو اعلام می‌کند که 1.7 میلیارد یورو از این رقم در حال اجرا است و 4.5 میلیارد یورو نیز در مرحله شروع عملیات اجرایی قرار دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied