شمانیوز
شما نیوز

نگاهی به پراکندگی جغرافیایی خریداران خودرو تا پایان آذرماه؛

مردم سراسر کشور از بورس کالا خودرو خریدند

پراکندگی جغرافیایی خریداران خودرو در بورس کالای ایران از ابتدای عرضه‌ها تا پایان آذر امسال نشان می‌دهد که مردم از همه ۳۱ استان کشور اقدام به خرید خودروی سواری و وانت و کامیون کرده‌اند که این آمار بیانگر آشنایی نسبی مردم با روند خرید از بورس است که با رشد عرضه‌ها این آشنایی نیز تقویت می‌شود.

مردم سراسر کشور از بورس کالا خودرو خریدند

جزییات فروش خودرو در بورس کالای ایران از اوایل عرضه تا ۳۰ آذر نشان می‌دهد که در مجموع ۱۷ هزار و ۷۶۶ دستگاه خودرو در بورس کالای ایران فروخته شد که به تفکیک سهم خودروهای سواری ۱۶ هزار و ۳۱۷ دستگاه، کامیون ۲۸۲ دستگاه و وانت یک هزار و ۱۶۷ دستگاه بود.

پراکندگی جغرافیایی خریداران خودرو در بورس کالای ایران نشان می‌دهد که به ترتیب بیشترین خریداران خودرو از استان تهران با ۳۶ درصد (معادل خرید ۶ هزار و ۲۶۰ دستگاه)، استان اصفهان با ۸ درصد (یک هزار و ۵۵۶ دستگاه) و استان خراسان رضوی با ۸ درصد (یک هزار و ۳۶۷ دستگاه) بوده‌اند. همچنین استان فارس با ۶ درصد (یک هزار و ۱۵۷ دستگاه) و آذربایجان شرقی با ۵ درصد (خرید ۸۳۷ دستگاه) در رتبه‌های بعدی خریداران خودرو در بورس کالای ایران قرار گرفتند.

نزدیک به ۳۷ درصد (معادل خرید ۶ هزار و ۵۸۹ دستگاه) از خریداران خودرو در بورس کالا نیز از سایر استان‌ها در سراسر کشور بودند که به ترتیب از رده ششم تا سی و یکم به آذربایجان غربی، البرز، کرمانشاه، مرکزی، همدان، اردبیل، کرمان، زنجان، خوزستان، قم، مازندران، چهارمحال و بختیاری، قزوین، سمنان، یزد، لرستان، گلستان، بوشهر، ایلام، گیلان، کرستان، خراسان جنوبی، هرمزگان، خراسان شمالی، کهگیلویه و بویراحمد و سیستان و بلوچستان اختصاص دارند.

 

اقتصاد آنلاین

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied