شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ آگهی//

با قوانین کنسلی هتل های ایران آشنا شوید

از آنجایی که اتفاقات پیش‌بینی‌نشده در زندگی همه ما زیاد رخ می‌دهد، بهتر است قبل از سفر نگاهی به قوانین کنسلی هتل های ایران هم داشته باشید.

با قوانین کنسلی هتل های ایران آشنا شوید

از آنجایی که اتفاقات پیش‌بینی‌نشده در زندگی همه ما زیاد رخ می‌دهد، بهتر است قبل از سفر نگاهی به قوانین کنسلی هتل های ایران هم داشته باشید؛ چراکه ممکن است به هر دلیلی مجبور شوید سفر خود را عقب بیندازید و رزرو هتل را کنسل کنید! هتل های یزد از آن دسته اقامتگاه‌هایی هستند که قوانین مهمی دارند. اگر قوانین کنسلی را نمی‌دانید ادامه این مقاله راهنما برای شماست...

مزایای کنسلی هتل های ایران

  • برای از بین نرفتن کل مبلغی که هزینه کردید بهتر است هتل خود را کنسل کنید تا حداقل بخشی از آن به شما بازگشت داده شود.
  • از آنجایی که لغو رزرو برای هتلداران شامل ضرر خواهد شد، خوب است که کنسلی سریع‌تر انجام شود تا فرد دیگری اتاق موردنظر شما را رزرو کند. بدین صورت نه هتلدار متوجه ضرر می‌شود و نه شما.

کارمزد کنسلی چیست؟

کنسلی هتل ها نیز شامل کارمزد است. این کارمزد را می‌توانید به صورت حضوری و با مراجعه به آژانس‌های مسافرتی پرداخت کنید و راه دیگر آن از طریق اینترنتی است. معمولا کارمزد کنسلی هتل به صورت آنلاین راه بهتری به نظر می‌رسد؛ چراکه شاید این کارمزد شامل تخفیف شده یا اصلا از شما دریافت نشود.

در برخی از موارد هم کارمزد کنسلی از روی مبلغ پرداخت شده شما برای رزرو هتل کسر شده و مابقی مبلغ به حساب‌تان برگشت داده می‌شود. در کل باید بدانید کارمزد کنسلی هتل های ایران، هزینه‌ای است که شما بابت سایت‌های لغو رزرواسیون پرداخت می‌کنید. مقدار آن عموماً درصد مشخصی از کل هزینه بوده که پیش از پرداخت به شما نمایش داده می‌شود.

3

چه زمانی کنسلی هتل امکان‌پذیر نیست؟

قبل از کنسلی هتل های ایران باید این نکته را هم در نظر داشته باشید که آیا امکان کنسلی هتل وجود دارد یا خیر! جالب است بدانید گاهی از اوقات به هیچ وجه امکان کنسلی وجود ندارد و اگر شما بخواهید رزرو هتل را لغو نموده یا کنسل کنید، تمام مبلغی که پرداخت کردید، از حسابتان کسر شده و دیگر عودت داشته نمی‌شود. برای مثال در زمان‌هایی که پیک مسافر و گردشگر وجود دارد، مانند تعطیلات رسمی، نوروز، تعطیلات آخر هفته‌ و غیره، امکان کنسل کردن هتل به صفر درصد می‌رسد و یا شرایط کنسل کردن آن سخت بوده و جریمه سنگینی شامل حال شما می‌شود.

حتی بهتر است بدانید صنعت هتلداری این اجازه را به هتل‌ های ایران داده که با حفظ منافع خود شفاف‌سازی‌های لازم در ارتباط با کنسلی رزرو را به اطلاع مسافران برسانند. علاوه بر این برخی از هتل ها، اتاق‌های گارانتی شده دارند و این اتاق‌ها را همواره در اختیار آژانس‌های مسافرتی می‌گذارند. اگر شما یکی از این اتاق‌ها را رزرو کرده باشید، امکان کنسلی وجود ندارد. توجه داشته باشید حتی با کنسل کردن این اتاق‌ها ممکن است آژانس مسافرتی مربوطه دچار خسارت شود. پس در هنگام کنسلی هتل، به این نکات ریز توجه کنید.

اتاق گارانتی شده چیست؟

اتاق گارانتی شده به معنی اتاقی است که از پیش خریداری شده! به عبارتی دیگر اتاق گارانتی شده، تعدادی از اتاق‌های یک هتل بوده که توسط شخص یا آژانس مسافرتی، پیش خرید شده است. معمولا یک آژانس مسافرتی طی قراردادی تعدادی از اتاق‌های هتلی را پیش خرید می‌کند. این پیش خرید گاهی یک ماه پیش صورت می‌گیرد.

بهتر است بدانید این کار در روزهای شلوغ مانند روزهای تعطیل رسمی یا ایام عید صورت می‌گیرد. در نتیجه اتاق‌های گارانتی شده از نظر هتل رزرو شده‌اند و آژانس مسافرتی پیش از موعد، پول آنها را پرداخت نموده است. نکته دیگر این است که حتی قیمت گذاری روی این اتاق‌ها را نیز آژانس‌های مسافرتی انجام می‌دهند. از این رو این نوع اتاق‌ها امکان کنسلی ندارند و لغو رزرو آنها مساوی با ضرر صد در صد آژانس‌ها و حتی مسافری که آن اتاق را رزرو کرده است.

4

نکات مهم کنسلی هتل های ایران

در کنار تمامی این مسائلی که مطرح شد، چند نکته مهم وجود دارد که باید آن‌ها را بدانید. برای رزرو هتل های قشم باید توجه زیادی نشان دهید. یکی از قوانین این هتل ها، رزرو حداقل دو شب در فصل پاییز و زمستان است. یعنی شما نمی‌توانید در این فصول کمتر از دو شب برخی از هتل های قشم را رزرو کنید و در همین راستا امکان کنسلی سخت می‌شود؛ چراکه ممکن است درصد جریمه برای هر دو شب اعمال شود. یکی از این هتل ها، هتل بوتیک ایرمان قشم است. در ادامه به برخی از نکات مهم قبل از کنسلی رزرو اشاره می‌کنیم.

  • پیش از اینکه اقدام به انتخاب و رزرو هتل های ایران کنید، حتماً قوانین هتل در خصوص کنسلی و استرداد مبلغ را بخوانید.
  • هیچ قانون یا سیاست واحدی در قبال کنسلی هتل وجود ندارد. هر هتلی سیاست و اصول خاص خود را در این زمینه دارد.
  • شرایط کنسل کردن با توجه به نوع هتل (اعم از دو ستاره یا پنج ستاره)، نوع اتاق و بازه زمانی سفر متفاوت است. برای مثال ممکن است درصد جریمه هتل های پنج ستاره از هتل های معمولی دو ستاره بیشتر باشد یا میزان درصد جریمه بابت کنسلی هتل در عید نوروز بیشتر از روزهای عادی باشد.
  • توجه داشته باشید در برخی هتل‌ ها حتی تغییر تاریخ رزرو هم به معنای کنسلی است و مشمول جریمه می‌شود.
  • در روزهای شلوغ و پیک سفر، امکان کنسلی رزرو وجود ندارد.
  • لازم است بدانید از نظر هتل‌ ها تفاوتی ندارد که شما به چه دلیلی رزرو خود را کنسل می‌کنید! برای مثال اگر تاخیر در پرواز پیش بیاید یا پرواز شما به طور کل کنسل شود، باز هم فرقی ندارد و قوانین کنسلی هتل و جریمه شامل حال شما خواهد شد.

5

جریمه کنسلی هتل چقدر است و چه عواملی روی آن تاثیر دارد؟ 

در هر هتلی یک سری از قوانین کلی و عمومی بوده و برخی دیگر مختص به همان اقامتگاه هستند. بنا به همین دلیل قبل از کنسلی باید به نوع هتل (دو ستاره، سه ستاره، ۴ ستاره و ۵ ستاره)، زمان رزرو هتل (لو سیزن و های سیزن) و نوع اتاق (اتاق گارانتی شده، اتاق وی آی پی و ...) توجه داشته باشید. جالب است بدانید این نکات مشخص کننده میزان جریمه کنسلی هستند. بخصوص در هنگام رزرو هتل در کاشان به قوانین کنسلی آن، توجه داشته باشید. در ادامه به چند مورد از این قوانین اشاره می‌کنیم.

  • معمولا کنسل کردن هتل یک ماه قبل از تاریخ اقامت، شامل جریمه نمی‌شود و کل مبلغ به حساب‌تان بازگشت داده می‌شود.
  • کنسلی رزرو تا ۷۲ ساعت قبل از ورود مهمان بدون جریمه است.
  • کنسلی رزرو هتل تا ۴۸ ساعت قبل از ورود مهمان شامل ۳۰ درصد جریمه کنسلی از قیمت اتاق به ازای یک شب است.
  • کنسلی رزرو تا ۲۴ ساعت قبل از ورود مهمان شامل ۴۰ درصد جریمه کنسلی از قیمت اتاق به ازای یک شب است.
  • کنسلی رزرو تا ۰ ساعت قبل از ورود مهمان شامل ۵۰ درصد جریمه کنسلی از قیمت اتاق به ازای یک شب است.

جمع‌بندی

در این مطلب سعی کردیم تمام نکات ریز و مهم قوانین کنسلی هتل های ایران را برایتان بازگو کنیم. در همین میان یک پیشنهاد عالی نیز برایتان داریم! رزرو هتل در ایران هتل آنلاین یک توصیه عالی به افرادی است که نمی‌خواهند کارمزد کنسلی پرداخت کنند. این وبسایت با صفر درصد جریمه کارمزد کنسلی هتل در خدمت شماست.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied