شمانیوز
شما نیوز

بانک ملی ایران/

انعقاد تفاهمنامه همکاری میان بانک ملی ایران و ایمیدرو

تفاهمنامه همکاری میان بانک ملی ایران و سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی(ایمیدرو)امضا شد.

انعقاد تفاهمنامه همکاری میان بانک ملی ایران و ایمیدرو

ابوالفضل نجارزاده سرپرست این بانک در مراسم امضای این تفاهمنامه همکاری، حمایت بانک ملی از برنامه‌ها و پروژه‌های توسعه‌ای کشور را از اهداف اصلی بانک برشمرد و با توجه به مزیت نسبی حوزه معدن و صنایع معدنی، امضای این تفاهمنامه را در این راستا برای هر دو طرف مهم و سودمند قلمداد کرد. نجارزاده اظهار کرد: با امضای این قبیل تفاهمنامه‌ها روابط نظام بانکی با بخش صنعت و معدن دارای چارچوب روشنی می‌شود که به وسیله آن می‌توان برای تحقق اهداف عالیه دولت مردمی در بخش صنعت و معدن  تلاش کرده و  نتایج خوبی را رقم زد.

سرپرست بانک ملی ایران تأکید کرد: بانک ملی ایران  دارای بزرگ‌ترین شبکه شعب بانکی در سایر کشورها است که این شعب می‌توانند در بخش صادرات و واردات برای بخش معدن و صنایع معدنی خدمات بسیار خوبی را ارائه نمایند.

نجارزاده گفت: منابعی که با اجرای این قبیل تفاهمنامه‌ها در اختیار بانک ملی ایران قرار می‌گیرد، اهرمی برای تأمین مالی و اعطای تسهیلات توسعه‌ای به صنایع معدنی کشور می‌شود .

وی ادامه داد: بانک ملی ایران در راستای تأکیدات مقام معظم رهبری برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و تأمین مالی بخش معدن یک شعبه تخصصی در حوزه معدنی و فرآورده‌های  معدنی تأسیس خواهد کرد تا بخش زیادی از نیازهای این حوزه پوشش داده شود.

استقبال ایمیدرو از نقش آفرینی بانک ملی ایران برای تامین مالی بخش معدن

وجیه اله جعفری معاون وزیر صمت و رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی(ایمیدرو) نیز در این مراسم،گفت: با توجه به پیشینه بانک ملی ایران و حاکمیت دیدگاه های صحیح مدیریتی در این بانک،امیدوارم اتفاقات خیلی خوبی برای تامین سرمایه  در بخش صنعت و معدن رخ دهد.

وی افزود: سود شرکت های تابعه و وابسته ایمیدرو سالانه میزان قابل توجهی را شامل می شود که بخشی از این میزان سود صرف امور توسعه ای شده یا به صورت سود نقدی پرداخت می شود و برخی از آن نیز رسوب می کند به گونه ای که در سال ، شاهد رسوب 60 همت سود شرکت های تابعه ایمیدرو هستیم.

جعفری تاکید کرد: اگر مدیریت  این نقدینگی با همکاری بانک ملی ایران به درستی  صورت گیرد، می تواند تاثیر خوبی در فعالیت های اقتصادی بر جای بگذارد و تامین مالی خوبی را در بخش صنعت  و معدن به وجود آورد.

معاون وزیر صمت تاکید کرد:حدود 14 عنصر به عنوان عناصر راهبردی شناخته شده اند و از یک میلیون دلار تا 500 میلیون دلار ارزش واردات این عناصر به کشور در طول سال است.بنابراین ضرورت سرمایه گذاری در این بخش از سوی بانک ملی ایران، کاملا احساس می شود.

وی ادامه داد: بانک ملی ایران می تواند در این باره نقش آفرینی  کرده و برای تقویت رویکرد اقتصاد مقاومتی در بخش معدن و صنایع معدنی در سرمایه گذاری این بخش تاثیرگذار باشد.

جعفری بیان کرد:بخش معدن یک بخش کاملا سودده است و با سرمایه گذاری در آن می توان  از ظرفیت های گسترده آن استفاده کرد.بانک ملی ایران نیز می تواند منابعش را به این بخش هدایت و یا به صورت مستقیم در این بخش سرمایه گذاری کند و به تولید و اشتغال این بخش که مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز قرار گرفته است،کمک نماید.

وی افزود:برای اولین بار است که در بحث تفاهمنامه با شبکه بانکی بحث شعبه تخصصی مطرح شد و این در نوع خود بی سابقه است.

نقش بی بدیل بانک ملی ایران در حمایت از بخش صنعت،معدن و تجارت

یونس سلمانی سرپرست معاونت  هماهنگی و محیط کسب و کار وزارت صمت نیز گفت:این تفاهم و  هم افزایی که بین خانواده بانک ملی ایران و صنعت و معدن شکل گرفته است می تواند کمک فزاینده ای به بخش تولید،رشد اقتصادی و اشتغالزایی کند.

وی افزود:بانک ملی ایران پیشینه درخشانی در بخش تامین مالی بخش های مختلف اقتصاد دارد. زمانی که از شبکه بانکی صحبت می کنیم این شبکه بدون بانک ملی ایران معنا و مفهومی ندارد.بانک ملی ایران هم در اجرای تصمیمات حاکمیتی نقش پر رنگی دارد و هم در حمایت از بخش خصوصی نقش آفرینی کرده است.

سلمانی تاکید کرد:بخش صنعت و معدن و تجارت 30 درصد اقتصاد کشور را در اختیار دارد و کل زنجیره تولید تا توزیع را شامل می شود.اگر بتوانیم این همکاری و تعامل را رفته رفته توسعه دهیم هم به نفع بانک ملی ایران و هم به نفع خانواده صنعت، معدن و تجارت خواهد بود.

وی ادامه داد:این همکاری های دو جانبه در تامین  نیازهای مالی و بانکی می تواند تاثیر بسیار مهمی را در بخش تولید و رشد اقتصادی که دغدغه اصلی کشور است بر جا بگذارد.

شعبه تخصصی معدنی سرآغازی بر تخصصی شدن سایر شعب

علیرضا صادقی عضو هیات عامل و معاون بانکداری جامع بانک ملی ایران نیز در این مراسم گفت:با اجرایی شدن این تفاهمنامه 200 هزار میلیارد ریال منابع به مجموعه فعالان حوزه کسب و کار و شرکت های تابعه ایمیدرو اختصاص می یابد که برای تامین سرمایه ثابت و سرمایه در گردش به کار می رود.

وی افزود: تفاهمنامه  دوم بین بانک ملی ایران و ایمیدرو نیز شامل ارائه و تعریف خدمات جامع بانکی و تامین مالی و خدمات ارزی از طریق شعب خارجی بانک ملی ایران است.در بحث زنجیره تامین نیز بانک ملی ایران می تواند مجموعه خدماتش را به شرکت های تابعه ایمیدرو ارائه کند.

صادقی تاکید کرد:ایجاد یک شعبه تخصصی معدن هم در این تفاهنامه پیش بینی شده است تا فعالان حوزه معدن بتوانند انواع خدمات تامین مالی مشاوره تخصصی را دریافت کنند و این سرآغازی است  برای تخصصی شدن شعبه های بانک ملی ایران در بخش های دیگر اقتصادی.

گفتنی است در پایان این مراسم دو تفاهمنامه همکاری میان بانک ملی ایران و ایمیدرو به امضا رسید.

 

روابط عمومی بانک ملی ایران

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied