شمانیوز
شما نیوز

با انتشار اوراق سلف خودرو محقق شد

تامین مالی ۲۰۰۰۰میلیارد ریالی یک خودروساز از مسیر بورس کالا

انتشار امروز اوراق سلف موازی استاندارد وانت کارا شرکت بهمن موتور به ارزش ۲۰ هزار میلیارد ریال در بورس کالای ایران با موفقیت و در استقبال مطلوب سرمایه گذاران به پایان رسید. بدین ترتیب مسیر روند تامین مالی تولید خودروسازان از مسیر بورس کالا با سازوکار اوراق سلف موازی استاندارد مجددا آغاز شد؛ پیش‌تر انتشار اوراق سلف موازی استاندارد خودروی سراتو (متعلق به گروه خودرویی سایپا) در سال ۹۶ به صورت موفقیت آمیزی انجام شده بود.

تامین مالی ۲۰۰۰۰میلیارد ریالی یک خودروساز از مسیر بورس کالا

عرضه اولیه اوراق سلف موازی استاندارد وانت کارا ۲۰۰۰ تک کابین شرکت بهمن موتور در نماد «عبهمن»، به تعداد ۶ میلیون و ۸۶۵ هزار قرارداد و با قیمت پایه ۲۹۱ هزار و ۳۳۲.۸ تومان در هر قرارداد، به ارزش ۲ هزار میلیارد تومان با موفقیت انجام شد و تامین مالی این شرکت در همین روز نخست (یکشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۱) به طور موفقیت آمیزی به پایان رسید.

معاملات ثانویه این اوراق نیز از فردا ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ آغاز و تا ۲۳ بهمن ۱۴۰۳ تداوم خواهد داشت.

هر یک هزار قرارداد معادل یک دستگاه خودرو است.

بازدهی این اوراق در سررسید در دو حالت قابل تبیین است. درصورتی که دارندگان اوراق نسبت به اعمال اختیار فروش خود به قیمت ۱۳۶ درصد ضرب در قیمت پایه در عرضه اولیه اقدام کنند، این اوراق در سررسید برای سرمایه گذاران دو ساله بازدهی حداقل ۳۶ درصدی خواهد داشت. اما درصورتی که شرکت بهمن موتور نسبت به اعمال اختیار خرید خود به قیمت ۱۴۴ درصد ضرب در قیمت پایه در عرضه اولیه اقدام کند، بازدهی در سررسید حداکثر ۴۴ درصد خواهد بود.

بر اساس اطلاعیه عرضه، زمان سررسید اوراق دو سال پس از عرضه اولیه است.

دو خودروساز و یک شرکت تولید قطعات خودرو نیز در صف تکمیل مدارک برای انتشار اوراق سلف موازی و تامین سرمایه در گردش از مسیر بورس کالا قرار دارند.

کالاخبر

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied