شمانیوز
شما نیوز

معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی اعلام کرد:

سامانه های هوشمند بیمه درمان تکمیلی بازوی اجرایی سامانه سپاس هستند

در نهمین هفته از پویش فناورانه "سه شنبه های نوآورانه صنعت بیمه" سامانه های هوشمند بیمه درمان تکمیلی بیمه سرمد و شرکت دانش بنیان دمیس معرفی شدند.

سامانه های هوشمند بیمه درمان تکمیلی بازوی اجرایی سامانه سپاس هستند

دکتر بنیادی نائینی ضمن تقدیر از تلاش شرکت های بیمه در راستای فراهم سازی زمینه های اتصال به سامانه سپاس(سامانه پرونده الکترونیک سلامت) گفت: خوشبختانه با هم  افزایی خوبی که میان شرکت های بیمه و شرکت های دانش‌بنیان در  این حوزه صورت گرفته، شاهد ارائه سامانه های هوشمند تخصصی بیمه درمان تکمیلی هستیم.

معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی افزود: این سامانه ها با بهره گیری از هوش مصنوعی و تشکیل پرونده سلامت برای بیمه گذاران می توانند علاوه بر تسهیل و افزایش سرعت ارائه خدمات به محاسبه دقیق ضریب خسارت و نرخ فنی پوشش های بیمه درمان تکمیلی کمک شایانی کنند.

دکتر بنیادی نائینی همچنین جلوگیری از تقلب و تخلف را از دیگر ویژگی‌های این سامانه ها دانست و گفت: با اتصال نهاد مرتبط با حوزه سلامت به سامانه سپاس می توان به بانک اطلاعاتی بزرگی از اطلاعات بیماران، داروهای مصرفی و پزشکان دست یافت.

وی در ادامه برنامه ریزی داده محور را جزو ضروریات تنظیم گری دانست و افزود: ارائه تحلیل های مدیریتی و طراحی داشبوردهای مدیریتی در راستای کمک به برنامه ریزی داده محور باید در راس برنامه های راهبردی شرکت های بیمه قرار گیرد.

گفتنی است در این نشست مدیرعامل و تیم بیمه سرمد به معرفی سامانه نسخه چی( سامانه ارسال، ارزیابی و پرداخت نسخ با قابلیت ارتباط با سامانه های سپاس و تامین اجتماعی با بهره گیری از هوش مصنوعی) و شرکت دانش بنیان دمیس نیز به معرفی سامانه های پردازشگر الکترونیک اسناد پزشکی (رُز)، نسخه نویسی و پرونده الکترونیک سلامت و مدیریت قواعد و محاسبات بیمه ای رایان و بیمه گری رابینو پرداختند.

 

اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied