شمانیوز
شما نیوز

وزیر صمت خبر داد:

ابلاغ نهایی اجرای سامانه شفافیت فروشگاهی توسط معاون اول رئیس جمهور

وزیر صمت از ابلاغ نهایی لزوم اتصال به سامانه شفافیت فروشگاهی توسط معاون اول رئیس جمهور پس از ایجاد توافقات وزارت صمت، وزارت اقتصاد و سازمان مالیاتی خبر داد.

ابلاغ نهایی اجرای سامانه شفافیت فروشگاهی توسط معاون اول رئیس جمهور

«سیدرضا فاطمی‌امین» در برنامه صف اول که از شبکه خبر پخش شد، ضمن بیان مطلب فوق گفت: یک سامانه شفافیت فروشگاهی راه‌اندازی شده که در ابتدا برای تعدادی از فروشگاه‌ها به‌صورت آزمایشی اجرایی شده است. طبق این سامانه، پس از خرید یک کالا، بارکد آن کالا برداشت و باطل می‌شود و تمامی اقدام‌ها کاملا الکترونیکی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در شرایطی از مردم و فروشندگان درخواست می‌شود که کالای قاچاق فروخته نشود و مصرف کننده هم باید به این قضیه دقت کند، اضافه کرد: این سامانه آخرین بخش از رصد جریان کالا و با هدف مبارزه با ارائه کالای قاچاق، تقلبی و همچنین گران‌فروشی راه‌اندازی شده است.

وزیر صمت با بیان اینکه این سامانه از اوایل مهرماه سال جاری کار خود را آغاز کرده و در مرحله اولیه به تعدادی از فروشگاه‌ها متصل شده است، ادامه داد: روز یکشنبه با ابلاغ دکتر مخبر، معاون اول رئیس جمهور، وارد فاز جدیدی از اجرا خواهد شد.

فاطمی‌امین همچنین با اشاره به اینکه اجرایی شدن آن نیاز به زمان 4-5 ماه دارد، گفت: مطمئنا تنظیم بازار بر اساس این سامانه صورت می‌گیرد و هر شب خواهیم دانست یک مغازه یا فروشگاه، چه تعداد کالا، چه مقدار و با چه قیمت و اصالتی فروخته است.

شاتا

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied