شمانیوز
شما نیوز

کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد؛

۵ صنعت پر بازده بورسی با حداقل ریسک در سال ۱۴۰۲

فردین آقا بزرگی، کارشناس بازار سرمایه گفت: با توجه به اینکه بیش از ۶۰ درصد ارزش بازار سرمایه متعلق به شرکت های پالایشی، پتروشیمی، فولادی، کانی فلزی و غیر فلزی است، این صنایع مطمئن‌ترین جایگاه برای سرمایه گذاری در سال ۱۴۰۲ محسوب می‌شوند و بازدهی مطلوبی خواهند داشت. همچنین شرکت فولاد مبارکه، یکی از قطب‌های صنعتی خاورمیانه است که مبتنی بر آمار و ارقام ۲۰ سال گذشته، بازدهی خوبی خواهد داشت و تاکنون حتی جلوتر از شاخص کل حرکت کرده است.

۵ صنعت پر بازده بورسی با حداقل ریسک در سال ۱۴۰۲

فردین آقا بزرگی، کارشناس بازار سرمایه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایراسین اظهار داشت: در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ یک عقب ماندگی و واگرایی را به دلیل کنترل فضای معاملات در بورس شاهد بودیم. تجربه گذشته بازار سرمایه در بازه‌های زمانی ۵، ۱۰، ۱۵ و ۲۰ ساله نشان داده بورس در مقایسه با سایر بازارها بیشترین میزان بازدهی را کسب می‌کند.

این کارشناس بازار سرمایه تکمیل کرد: همانطور که سایه کنترل قیمت در مواردی مانند قیمت گذاری دستوری نرخ ارز در بانک مرکزی، افزایش نرخ ارز یا کاهش ارزش پول ملی وجود دارد، در بورس نیز تأثیرات کنترل قیمت دیده می‌شود.

آقا بزرگی سپس عنوان کرد: با احتساب ثبات در کلیه شرایط کنونی و رقم نخوردن تغییرات اقتصادی و سیاسی اثرگذار، انتظار داریم رشد بازدهی در سال آتی بالا باشد و بورس ۱۴۰۲ پر بازده‌تر از امسال و سال گذشته باشد.

وی پیرامون پیش بینی سهم‌های کامودیتی در بورس تصریح کرد: علی رغم اینکه در شرایط خاص شرکت های صنایع کوچک بازدهی خوبی می‌توانند داشته باشند اما محوریت بازار در دست ۵ صنعت است. با توجه به اینکه بیش از ۶۰ درصد ارزش بازار سرمایه متعلق به شرکت های پالایشی، پتروشیمی، فولادی، کانی فلزی و غیر فلزی است، با در نظر داشتن ریسک موجود، این صنایع مطمئن‌ترین جایگاه برای سرمایه گذاری در سال آینده محسوب می‌شوند و بازدهی مطلوبی خواهند داشت.

این کارشناس بورس در پایان درباره سهم فولاد مبارکه گفت: شرکت فولاد مبارکه، یکی از قطب‌های صنعتی خاورمیانه محسوب می‌شود که مبتنی بر آمار و ارقام ۲۰ سال گذشته بازدهی خوبی خواهد داشت و تاکنون حتی جلوتر از شاخص کل حرکت کرده است.

ایراسین

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied