شمانیوز
شما نیوز

مدیر فرهنگی، هنری و صنایع خلاق دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد خبرداد:

جهاد تبیین مهمترین رسالت اصحاب رسانه و فرهنگ

مدیر فرهنگی، هنری و صنایع خلاق دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد با اشاره به اینکه جهاد تببین مهمترین رسالت اصحاب رسانه و فرهنگ است از تشکیل شورای اطلاع رسانی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و کارگروه اطلاع رسانی در هرمنطقه خبرداد.

جهاد تبیین مهمترین رسالت اصحاب رسانه و فرهنگ

علی قجری روز جمعه در نشست خبری با فعالان رسانه ای و خبرنگاران منطقه آزاد ماکو که با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو برگزار شد، افزود:جهاد تبیین، بیان واقعیات و اطلاع رسانی اقدامات صورت گرفته است و یکی از مهمترین موضوعات در مناطق آزاد  می باشد.

وی با اشاره به سیاست دولت سیزدهم در راه اندازی شوراها و کارگروه های اطلاع رسانی در دستگاه های اجرایی دولتی گفت: برای ایجاد کارگروه های اطلاع رسانی در مناطق آزاد که ریاست آن بر عهده مدیرعامل منطقه و دبیری این شورای بر عهده معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه خواهد بود، در حال پیگیری هستیم.

قجری رسانه ها را بازوی های صادق برای مسئولان و سیاستگذاران برشمرد و ادامه داد: همگرایی و هم افزایی دستگاه ها و رسانه ها رویکرد ما بوده و از انتقاد سازنده نیز استفبال می کنیم.

وی با تاکید بر اینکه انتقادات باید بر اساس اطلاعات کامل و پرهیز از ایجاد ابهام و شایعه  صورت گیرد اظهار داشت: رسالتی که اصحاب رسانه در جهاد تبیین مورد تاکید  مقام معظم رهبری رهبری دارند این است که از وارونه نمایی واقعیات و حقایق جلوگیری شود.

مدیر فرهنگی، هنری و صنایع خلاق دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد با اشاره به اینکه مناطق آزاد در نگاه رییس جمهور، نقاط پایلوت اقتصادی و الگوی جهش مدیریتی و اقتصادی برای کل کشور هستند اضافه کرد: بسیاری از برنامه ها و رویدادهای مهم در مناطق آزاد پایه گذاری می شود تا بعد از آن به سرزمین اصلی مبادرت و تسری پیدا کند.

قجری خواستار مخاطب یابی ملی درکنار توجه به مخاطب محدود محلی شد و افزود: ظرفیت های برندینگ حوزه نوآورانه در مناطق آزاد بی نظیر است و می توان علاوه بر ظرفیت های زئوپلوتیکی و طبیعی نسبت به معرفی ظرفیت های نخبگان هنری در سطح ملی نیز توجه ویژه داشت.

وی تولید محتوای تحلیلی در اخبار را ضروری دانست و تصریح کرد: باید زمین بازی فعالیت رسانه ای را در سطح ملی تعریف کنیم و فقط به مصاحبه و گفت و گو با مدیران محلی اکتفا نشود.

مدیر فرهنگی، هنری و صنایع خلاق دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد، برندسازی و اقدام پرونده ای در اطلاع رسانی ظرفیت و رویدادها را برای معرفی هرچه بهتر منطقه برای حضور سرمایه گذاران و گردشگران بسیار مفید ارزیابی کرد و افزود: هم افزایی و تبادل نظر فعالان رسانه ای با مدیران عامل مناطق آزاد می تواند در تبیین اقدامات و ظرفیت های منطقه درسطح ملی نقش مهمی داشته باشد.

در این نشست خبرنگاران در خصوص مسائل منطقه به بیان نکته نظرات خود پرداختند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied