شمانیوز
شما نیوز

اختصاصی شمانیوز// توسط بانک کشاورزی تا پایان بهمن ماه ۱۴۰۱ صورت گرفت؛

اعطای ۵۹ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه ازدواج

بانک کشاورزی ایران علاوه بر نقش حمایتی و تعیین‌کننده خود در صنعت کشاورزی و تامین مالی تولیدکنندگان محصولات کشاورزی و پرورش دام و طیور، پرداخت وام را به زوج‌های جوان در قالب قانون جوانی جمعیت را در دستور کار خود قرار داده است. در این راستا، بانک کشاورزی از ابتدای سال 1401 تا پایان بهمن ماه، بالغ بر 59 هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به واجدان شرایط پرداخت کرده است.

اعطای ۵۹ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه ازدواج

به گزارش شمانیوز، بانک‌های کشاورزی در کشورهای درحال‌توسعه به‌عنوان اهرم اعتباری دولت در یکی از مهم‌ترین بخش‌ اقتصادی کشورها به شمار می روند و نقش بسیار حساسی را به عهده دارند. بانک کشاورزی ایران نیز در این راستا حمایت‌هایی را در جهت رفاه حال این قشر زحمتکش و تولیدکنندگان این عرصه برعهده به انجام رسانیده است. علاوه بر این مهم، بانک کشاورزی تسهیلاتی را در حیطه وظایف بانکی و مسئولیت اجتماعی خود به اقشار و آحاد مختلف جامعه ارائه می‌کند که از جمله آنها تخصیص وام ازدواج در جهت تشکیل خانواده و قانون جوانی جمعیت است.

یکی از دلایل و موانعی که می تواند سد راه ازدواج جوانان باشد، نبود درآمد کافی و همچنین هزینه های بالا است در این راستا سیاست گذاران و همچنین متولیان امر ازدواج باید با ارائه مشوق های مختلف در صدد ترغیب جوانان به ازدواج باشند.

تسهیلات ازدواج جزو محبوب‌ترین وام‌های بانکی است و این وام با هدف تسهیل امر مقدس ازدواج جوانان طراحی شده است. در این رابطه پرداخت تسهیلات ازدواج می تواند بار هزینه ها را  از دوش جوانان و متقاضیان ازدواج کمتر کند هر چند ترویج ازدواج آسان از مهمترین راهکارها برای ازدواج و تشکیل خانواده است.

پرداخت تسهیلات ازدواج باید به گونه ای باشد تا آمار پرداختی ها در این حوزه به نسبت سال های گذشته بیشتر شود تا شاهد اثر مثبت تسهیلات بانکی در افزایش آمار ازدواج باشیم.

بانک کشاورزی، در راستای تسهیل ازدواج و تحکیم بنیان خانواده از ابتدای سال جاری تا کنون 59 هزار و 155 میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به 42 هزار و 596 نفر از متقاضیان واجد شرایط پرداخت کرده است. در حال حاضر حدود 10 هزار نفر در صف انتظار دریافت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج از بانک کشاورزی قرار دارند که بر اساس نوبت و با تخصیص ماهانه اعتبار، پرداخت تسهیلات در حال انجام است.

گفتنی است، برای دریافت وام ازدواج سامانه ای وجود دارد که زوج های جوان با ثبت نام در این سامانه  تسهیلات ازدواج دریافت می کنند. بعد از ثبت نام زوج ها وام ازدواج با نوبت های مشخص شده به صورت ماهیانه به آنها پرداخت می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied