شمانیوز
شما نیوز

وزیر امور اقتصادی و دارایی:

از افرادی که میلیاردها سود به دست می آورند مالیات عادلانه اخذ شود

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: از افرادی که میلیاردها سود به دست می‌آورند و مالیاتی پرداخت نمی‌کنند مالیات عادلانه اخذ شود.

از افرادی که میلیاردها سود به دست می آورند مالیات عادلانه اخذ شود

دکتر احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در نشست مدیران مالیاتی سراسر کشور در بندرعباس با بیان اینکه تولیدکنندگان همچون سایر مودیان خوش حساب انتظار دارند با توجه به مالیاتی که می‌پردازند، از افرادی که میلیاردها سود به دست می‌آورند و مالیاتی پرداخت نمی‌کنند، مالیات عادلانه اخذ شود، اظهار داشت: اجرای مالیات بر سوداگری از مسائل حائز اهمیت سازمان امور مالیاتی کشور است و با همکاری میان وزارت امور اقتصادی و دارایی و کمیسیون اقتصادی مجلس این طرح با سرعت قابل قبولی در مرحله نهایی شدن قرار گرفته است.

دکتر خاندوزی با اشاره به مالیات خانه‌های خالی و خودروهای لوکس عنوان کرد: در حوزه مالیات بر خانه‌های خالی و خودروهای لوکس می‌بایست علاوه بر تلاش برای ابلاغ به صاحب ملک و خودرو از نهادهایی که در این حوزه ذینفع محسوب می‌شوند در پیشبرد اهدافی چون وصول و تغییر رفتار به نحو مطلوب و شایسته‌ای بهره گرفته شود.

وی درخصوص وضعیت ساماندهی و پیشرفت سامانه مؤدیان نیز افزود: پروژه سامانه مؤدیان تکلیف قانونی مهمی است که بر عهده نظام مالیاتی کشور گذاشته شده و سازمان امور مالیاتی کشور نیز نشان داده در زمینه توسعه و پیشبرد این سامانه از اراده لازم برخوردار است. در این زمینه کار به نحو احسن آغاز شده اما سرعت پیشبرد آن نیاز به تقویت دارد و این عقب‌ماندگی باید به نحو شایسته‌ای جبران شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در ادامه به موضوع حسابرسی‌های ویژه پرداخت و در خصوص معوقات مالیات بر ارزش افزوده نیز عنوان کرد: برای تسریع در رسیدگی به این مسئله علاوه بر همکاری با دستگاه قضا تلاش می‌کنیم تا با در نظر گرفتن سازوکاری مناسب، فعالان اقتصادی را در این مسیر قرار داده و میزان پرونده‌های معوقه را به صورت ماهانه کاهش دهیم.

دکتر خاندوزی در این جلسه همچنین به مسئله مبارزه با مصادیق فساد در نظام مالیاتی اشاره کرد و اظهار داشت: فساد مسئله‌ای است که به هیچ عنوان زیبنده نظام مالیاتی کشور که اکثریت آن را کارکنان خدوم و متعهد تشکیل می دهند نبوده و نقطه ضعف مهمی محسوب می‌شود و لازم است در جهت افزایش انگیزه و حمایت از کارکنان با مصادیق فساد و هر امکانی که موجب فساد می‌شود به صورت جدی برخورد شود.

وی با اشاره به اینکه امور سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی در زمان مراجعه به دستگاه‌های وزارتخانه چه در سطح ملی و چه در سطح استانی می‌بایست ظرف چند روز انجام شود، خاطرنشان کرد: باید علاوه بر اصلاح قوانین و انجام حمایت‌ها، بوروکراسی و سازوکار اداری مناسب با برنامه‌های اقتصادی ایجاد شود تا فعالان اقتصادی با مشکل مواجه نشده و خلائی را احساس نکنند.

 

اینتا

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied