شمانیوز
شما نیوز

نماینده اعزامی رییس قوه قضاییه به منطقه ویژه اقتصادی پیام:

منطقه ویژه اقتصادی پیام دارای ظرفیت های زیادی در بخش تولیدی است

نماینده اعزامی رییس قوه قضاییه به منطقه ویژه اقتصادی پیام گفت:پیام مجموعه ای با ظرفیت های عظیم تولیدی و خدماتی است که در کنار پایتخت قرار گرفته است.

منطقه ویژه اقتصادی پیام دارای ظرفیت های زیادی در بخش تولیدی است

مشکلات و موانع کاری شرکت های دانش بنیان و منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام روز پنجشنبه در آستانه سفر رییس قوه قضاییه به استان البرز با حضور نماینده حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین اژه ای بررسی شد.

محمدمهدی بلندیان معاون نظارت و بازرسی امور سیاسی بازرسی کل کشور و نماینده اعزامی رییس قوه قضاییه به منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام در حاشیه بازدید از این منطقه با اشاره به استقرار ۳۰ شرکت دانش بنیان در منطقه ، افزود: امروز موانع کاری و مشکلات این شرکت ها موردبررسی قرار گرفت و نتایج آن پس از بررسی در سازمان بازرسی کل کشور و قوه قضائیه اعلام خواهد شد.

وی در این  بازدید با مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام دیدار و گفتگو کرد و از عملکرد مجموعه در سال گذشته مطلع شد.

بلندیان بیان کرد: سازمان بازرسی کل کشور  در تلاش است تا در کنار دولت در مسیر اهداف و سیاست های کلی نظام اسلامی گام های موثری برای رفع مشکلات دستگاه های اجرایی بردارد.

اخبار مناطق ویژه اقتصادی: تا پایان دولت سیزدهم در پیام میزان مشارکت شرکت های فعال در حوزه فناوری های نوین به ۷۳ درصد خواهد رسید

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام با اشاره به جذب ۶۶ شرکت فعال در حوزه فناوری های نوین در این منطقه گفت: تلاش و برنامه ریزی ها به این سمت است که تا پایان دولت سیزدهم میزان مشارکت شرکت های مرتبط با فناوری های نوین  در این منطقه به ۷۳ درصد برسد.

به گزارش روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام، مهندس اکبر قنبرپور روز پنجشنبه در جریان بازدید محمدمهدی بلندیان معاون نظارت و بازرسی امور سیاسی بازرسی کل کشور و نماینده اعزامی ریاست قوه قضاییه از منطقه افزود: هم اکنون ۳۰۰ شرکت تولیدی در منطقه ویژه پیام مستقر هستند که ۵۳ درصد این شرکت ها در حوزه آی سی تی و الکترونیک فعالیت دارند.

قنبرپور با اشاره به تصویب راه اندازی گمرک تخصصی فاوا در منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام گفت :  ایجاد این  گمرک تخصصی به عنوان یک برنامه تکلیفی در این منطقه در حال انجام است و تا شهریورماه امسال محقق می شود.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام  ایجاد قطب دیتا سنتر کشور در این منطقه را از دیگر برنامه های اصلی عنوان کرد و گفت: به همین منظور زیر ساخت های لازم  برای استقرار شرکت های حوزه آی سی تی و الکترونیک در پیام درحال اجرا است.

پیام قطب دیتا سنتر کشور

وی اظهار کرد: تاکنون ۹ مجموعه خصوصی ،دیتا سنتر در منطقه ویژه اقتصادی پیام راه اندازی کرده اند.

ظرفیت ۱میلیونی تولید گوشی همراه در پیام

قنبرپور به برخی تولیدات حوزه ارتباطات منطقه ویژه اقتصادی پیام اشاره کرد و افزود: سالانه ۵۰۰ هزار دستگاه گوشی تلفن همراه در این منطقه تولید می شود که امسال این ظرفیت به یک میلیون دستگاه خواهد رسید.

امسال پروازهای اربعین با جدیت دنبال می‌شود

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام بیان کرد: یکی از برنامه های سال جاری در حوزه پروازی ارائه خدمات به زائران اربعین در فرودگاه بین المللی پیام است.

توسعه زیرساخت های پیام برای جذب شرکت های سرمایه گذار

قنبرپوربه برنامه های سال جاری این مجموعه اشاره کرد و گفت : جذب ۷۳ شرکت جدید سرمایه گذار با محوریت حوزه الکترونیک و آی سی تی ، توسعه زیر ساخت برای رونق کسب و کارهای تخصصی حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، فعال سازی یک شرکت خصوصی برای تعمیر و نگهداری هواپیماهای مسافری و باری از مهمترین برنامه ها است .

وی ادامه داد: همچنین ایجاد دفتر مشترک اداری برای شرکت های مستقر در منطقه ویژه اقتصادی پیام ، راه اندازی یک مجتمع تجاری اداری ، احداث پارک دیتا سنتر و راه اندازی ۲ مجموعه جدید خدمات بالگردی با مشارکت جمعیت هلال احمر و سایر دستگاه های اجرایی از دیگر برنامه های منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام است.

خرید یک فروند هواپیما با هدف تقویت بخش هوانوردی پیام

قنبر پور گفت : در تلاش هستیم تا با کسب مجوز از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برای خرید یک فروند هواپیمای ملکی باهدف خدمات مسافری ، باری و پستی اقدام کنیم .

امادگی پیام برای فعالیت های کارگو

وی واردات دام زنده و گوشت به کشور را یکی دیگر از برنامه های منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام در سال جاری برشمرد.

روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied