شمانیوز
شما نیوز

بورس کالا/

شفافیت بورس کالا انگیزه‌ای برای افزایش سرمایه‌گذاری در تولید

هابیل خاوری، کارشناس بازار سرمایه گفت: رونق تولید بدون شفافیت امکان‌پذیر نیست و قطعا شفاف‌ترین مسیر برای عرضه محصولات، بورس کالا است. مصرف‌کنندگان نهایی همواره به دنبال شفاف‌ترین قیمت هستند. سرمایه‌گذاران هم در صورت شفافیت تولید و فروش شرکت‌ها، اقدام به سرمایه‌گذاری در بازار سهام خواهند کرد.

شفافیت بورس کالا انگیزه‌ای برای افزایش سرمایه‌گذاری در تولید

هابیل خاوری کارشناس بازار سرمایه با اشاره به شعار سال ١٤٠٢ "مهار تورم، رونق تولید" بیان کرد: یکی از ابزارهای مناسب برای کمک به تولید، استفاده از ظرفیت‌های بورس کالا است. رونق تولید بدون شفافیت امکان‌پذیر نیست و قطعا شفاف‌ترین مسیر برای عرضه محصولات، بورس کالا است. مصرف‌کنندگان نهایی همواره به دنبال شفاف‌ترین قیمت هستند. سرمایه‌گذاران هم در صورت شفافیت تولید و فروش شرکت‌ها، اقدام به سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه خواهند کرد.

وی افزود: در سال‌های اخیر نیز، هر محصولی که وارد بورس کالا شده، عرضه و تقاضای شفافی داشته و با کوتاه شدن دست دلالان، بازار آن محصول به تعادل رسیده و رضایت خاطر تولیدکنندگان و خریداران را در پی داشته است. با ورود خودرو به بورس کالا نیز شاهد آن بودیم که قیمت‌های کشف شده در این بازار هم به نفع خودروسازان و هم به نفع مصرف‌کنندگان بود و همین مزیت، به مذاق دلالان بازار خودرو خوش نیامد و در شیپور مخالفت‌ با عرضه خودرو در بورس کالا دمیدند.

این کارشناس بازار سرمایه در خاتمه گفت: انتظار می‌رود در سالی که "رونق تولید" در آن هدف‌گذاری شده، از عرضه محصولات در بورس کالا حمایت بیشتری صورت بگیرد. در شرایطی که دنیا رو به پیشرفت بوده و مرتبا در راستای افزایش شفافیت و حمایت از تولید، ابزارسازی می‌شود؛ بهتر است ما هم به جای اصرار به استفاده از روش‌های سنتی، با توسعه بورس کالا و استفاده از ابزارهای نوین مالی، به سمت افزایش شفافیت در بازارها حرکت کنیم.

سنا

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied