شمانیوز
شما نیوز

منطقه آزاد چابهار/

چابهار قطب جدید صنعت فولاد کشور

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد چابهار از فراهم شدن مقدمات جذب 808 میلیون دلار سرمایه برای فعالیت در عرصه صنایع سنگین و فولاد خبر داد.

چابهار قطب جدید صنعت فولاد کشور

محمد هدایی با اعلام این خبر گفت: ماه های پایانی سال 1401 ، حوزه اقتصادی این منطقه آزاد با جذب حدود 808 میلیون دلار سرمایه تنها در حوزه صنایع سنگین، نویدبخش آینده ای توسعه محور برای مردم چابهار باشد.

وی ادامه داد: با مذاکرات انجام شده، مقدمات جذب بیش از 800 میلیون دلار سرمایه گذاری مستقیم یک شرکت کنسرسیومی با 80 درصد سرمایه گذاری خارجی و 20 درصد سرمایه گذاری داخلی در صنعت فولاد فراهم شده است.

 معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد چابهار اظهار امیدواری نمود تا با طی مراحل پایانی این مذاکرات در نیمه نخست سال جدید مراحل اجرایی این پروژه ملی در شهریور ماه آغاز گردد و ی تاکید کرد: با راه اندازی این پروژه برای 1400 نفر به صورت مستقیم و 5000 نفر به صورت غیرمستقیم شغل ایجاد خواهد شد.

هدایی اجرای این پروژه را منشا تحولی در GDP کشور خواند و گفت: با بهره برداری از این پروژه، ظرفیت تولید فولاد کشور 3.5 میلیون تن افزایش می یابد که روی شاخص GDP کشور تاثیر مثبتی خواهد داشت.

وی همچنین متذکر شد: برنامه ریزی های لازم جهت تربیت نیرو متخصص در منطقه آزاد چابهار صورت گرفته تا نیاز های پروژه های فولاد و پتروشیمی در حال احداث، به صورت حداکثری از نیرو های بومی تامین شود.

 

روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد چابهار

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied