شمانیوز
شما نیوز

گشایش نماد شرکت خودرویی در بازار اول فرابورس

هر سهم خاور 4190 ریال کشف قیمت شد

امروز بیست و یکم فروردین ماه 1402 شاهد گشایش نماد معاملاتی شرکت ایران خودرو دیزل برای بار اول در بازار اول فرابورس بودیم که طی آن هر سهم «خاور» 4190 ریال کشف قیمت شد.

هر سهم خاور 4190 ریال کشف قیمت شد

شرکت ایران خودرو دیزل با نماد «خاور» که اسفندماه 1401 به عنوان دویست و نود و دومین نماد معاملاتی در فهرست نرخ‌های فرابورس درج شده بود، امروز در بازار اول به روش حراج، گشایش نماد شد.

شرکت ایران خودرو دیزل که در گروه «خودرو و ساخت قطعات » و زیرگروه «تولید وسایل نقلیه موتوری » قرار دارد در جریان گشایش نماد، میزبان جابه‌جایی 361 میلیون و 355 هزار سهم به ارزش معاملاتی بیش از 1524 میلیارد ریال بود.

در این فرایند، سهامداران حقیقی، مشارکت بیش از 78 درصدی و سهامداران حقوقی مشارکت نزدیک به 22 درصدی در سمت خرید سهام خاور داشتند. در سمت فروش نیز 80 درصد فروشندگان، حقیقی و 20 درصد نیز حقوقی بودند.

شرکت ایران خودرو (سهامی عام) با دارا بودن 40 درصد و شرکت سرمایه‌گذاری سمند (سهامی خاص) با سهم بیش از 24 درصدی، سهامداران عمده ایران خودرو دیزل هستند.

بر اساس امیدنامه شرکت ایران خودرو دیزل، آخرین سرمایه ثبت شده این شرکت که بخش مهمی از فعالیت آن را تولید ماشین‌آلات سنگین و صدور خدمات فنی و مهندسی تشکیل می‌دهد، معادل 86 هزار میلیارد ریال است.

گفتنی است طبق اعلام ناظر نماد خاور که قیمت پایانی آن در جریان معاملات امروز با رشد 4.7 درصدی به 4 هزار و 219 ریال رسید از فردا سه‌شنبه 22 فروردین‌ماه با دامنه نوسان مجاز در بازار اول فرابورس معامله خواهد شد.

مدیریت ارتباطات فرابورس ایران

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied