شمانیوز
شما نیوز

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس مطرح کرد

نزدیک شدن به استانداردهای بین‌المللی با کاهش زمان واریز سود مجامع

شهبازی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: اصلاح اساسنامه شرکت‌ها در راستای کاهش زمان واریز سود مجامع، به پویاتر شدن بازار سرمایه و نزدیک شدن آن به بازارهای مالی دنیا کمک بسیاری می‌کند.

نزدیک شدن به استانداردهای بین‌المللی با کاهش زمان واریز سود مجامع

علیرضا شهبازی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در رابطه با اقدام سازمان بورس مبنی بر کاهش زمان واریز سود ناشران به ۴ ماه گفت: به طور کلی اقدام سازمان در راستای اصلاح اساسنامه ناشران پذیرفته شده نزد سازمان بورس یک اقدام بسیار خوب و مثبتی ارزیابی می‌شود چرا که با این کار، مشارکت سرمایه‌گذاران در بازار افزایش یافته و تاثیر مثبت بر روند بازار خواهد داشت.

وی عنوان کرد: با کاهش مدت زمان یاد شده از ۸ ماه به ۴ ماه مردم تشویق می‌شوند به جای حضور در بازارهای دلار، ارز و طلا و یا بازارهای دیگر، به سمت بازار سرمایه جذب شده و سرمایه‌های خود را در این بازار سرمایه‌گذاری کنند.

شهبازی در ادامه اظهار کرد: شرکت‌ها از زمان برگزاری مجمع ۸ ماه فرصت داشتند که سود سهامداران را پرداخت کنند و این زمان طولانی باعث دلسردی سهامداران برای حضور در مجمع بود و سهامداران شرکت‌کننده در مجمع زیان می‌کردند.

این نماینده مجلس با اعلام پیشنهادی در این راستا تصریح کرد: بهتر است سازمان بورس برای شرکت‌هایی که زودتر از موعد ۴ ماه سود خود را تقسیم می‌کنند تشویق‌های خوبی را در نظر بگیرد. به طور حتم این اقدام ضمن حفظ رضایت سهامدار، میزان جذابیت سرمایه‌گذاری را در بازار افزایش داده و مهمتر اینکه سهامداران سهام عدالت نیز زودتر به سودهای خود می‌رسند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خاطرنشان کرد: به طور کلی کاهش زمان واریز سود از ۸ ماه به ۴ ماه ارزشمند است و با درایت و مدیریت درست می‌توان سهامدار را سریع‌تر به سود خود رساند و جذابیت سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه را بیش از پیش افزایش داد.

شهبازی گفت: اصلاح اساسنامه شرکت‌ها در راستای کاهش زمان واریز سود مجامع، به پویاتر شدن بازار سرمایه و نزدیک شدن آن به بازارهای مالی دنیا کمک بسیاری می‌کند.

سنا

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied