شمانیوز
شما نیوز

امینی:

قشم می‌تواند به‌عنوان منطقه آزاد مترقی در جهان معرفی شود

مدیر مدرسه علوم دینی بندرلنگه گفت: جزیره قشم می‌تواند به‌عنوان یک منطقه آزاد بسیار مترقی در جهان معرفی شود و برای رونق اقتصاد ملی به ایفای نقش بپردازد.

قشم می‌تواند به‌عنوان منطقه آزاد مترقی در جهان معرفی شود

شیخ محمدعلی امینی در همایش مشترک مدیران وزارت امور خارجه و سازمان منطقه آزاد قشم که صبح امروز چهارشنبه 6 اردیبهشت‌ماه 1402 برگزار شد، اظهار داشت: برگزاری این همایش برای معرفی بیشتر و بهتر توانمندی‌ها و ظرفیت‌های موجود در جزیره، بعد از گذشت 30 سال از عمر منطقه آزاد قشم، می‌تواند به توسعه و رونق اقتصاد جزیره کمک کند.

وی بابیان اینکه تأمین زیرساخت‌های لازم برای رونق و توسعه اقتصادی منطقه آزاد قشم می‌تواند موجب شکوفایی اقتصاد ملی شود، افزود: ثبات قوانین، ایجاد امنیت اقتصادی و استقبال مناسب و ترغیب سرمایه‌گذاران می‌تواند موجب رونق و بهبود وضعیت اقتصادی منطقه  شود.

امینی خواستار کمک مدیران وزارت امور خارجه و سفیران کشور در حوزه معرفی ظرفیت‌های موجود در جزیره قشم برای ترغیب و حضور سرمایه‌گذاران خارجی شد و اضافه کرد: سرمایه‌گذارانی با اصالت قشم در سایر کشورهای حوزه خلیج‌فارس حضور دارند که به‌شرط ثبات قوانین، برای حضور و فعالیت اقتصادی در جزیره قشم آمادگی کامل دارند.

قشم ظرفیتی ارزنده در حوزه توسعه اقتصاد دریامحور

در ادامه این جلسه، محمد حسینی تختی، فرماندار شهرستان قشم با اشاره به جمعیت نزدیک به 170 هزارنفری قشم گفت: این شهرستان شامل سه جزیره قشم، لارک و هنگام، به‌عنوان یک منطقه آزاد و ویژه اقتصادی ظرفیتی ارزنده در حوزه توسعه اقتصاد دریامحور است.

وی ادامه داد: وجود منطقه آزاد قشم در این شهرستان فرصت مغتنمی برای جذب سرمایه‌گذار و کمک به رشد اقتصادی کشور می‌باشد، اما نیاز است که در بخش توسعه‌ای به‌صورت کلان‌تر به آن توجه شود.

فرماندار شهرستان قشم در پایان ابراز امیدواری کرد که برگزاری این همایش به ارتقا کارکرد اقتصادی و عملکرد وزارت امور خارجه برای همراه کردن ظرفیت‌های کشورهای همسو و همسایه کمک کند.

گفتنی است، همایش مشترک مدیران وزارت امور خارجه و سازمان منطقه آزاد قشم با حضور عادل پیغامی، رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، علی چگنی، مدیرکل اقتصاد مقاومتی وزارت خارجه، شیخ محمدعلی امینی، مدیر مدرسه علوم بندرلنگه، محمد محمدحسینی، فرماندار شهرستان قشم و جمعی از مدیران وزارت امور خارجه، سفیران کشور، معاونان و مدیران سازمان و سرمایه‌گذاران جزیره قشم به مدت دو روز در قشم برگزار می‌شود.

روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد قشم

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied