شمانیوز
شما نیوز

منطقه آزاد انزلی/

برگزاری نخستین نشست شورای هماهنگی روابط عمومی های مناطق آزاد در کیش

نخستین نشست شورای هماهنگی روابط عمومی های مناطق آزاد با حضور محمد حسین شفیق سرپرست مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و مهدی کاظمیان مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی به میزبانی جزیره کیش برگزار شد.

برگزاری نخستین نشست شورای هماهنگی روابط عمومی های مناطق آزاد در کیش

محمد حسین شفیق در نخستین نشست شورای هماهنگی مدیران روابط عمومی های هفتگانه مناطق آزاد کشور"انزلی، کیش، قشم، اروند، ارس، ماکو، و چابهار" که در سالن خوارزمی مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار شد ضمن تاکید بر لزوم اهمیت فعال و پویا شدن روابط عمومی های مناطق آزاد، گفت: با توجه به ظرفیت های رسانه ای موجود و به ویژه تخصص و مهارت های لازم در حوزه روابط عمومی ها باید در زمینه "تبادل اطلاعات، حل مشکلات، پیگیری و حل چالش های موجود در مناطق آزاد" گام های موثری برداشت.

شفیق در رابطه با تولید محتوا و تهیه محصولات چند رسانه ای در حوزه اطلاع رسانی موثر و اثر گذار، اظهار داشت: برگزاری منظم نشست های شورای هماهنگی روابط عمومی های مناطق آزاد به صورت ماهانه و ایجاد تعامل سازنده و موثر با خانه مطبوعات کشور می توان در حوزه اطلاع رسانی، موفق تر از گذشته نقش آفرینی کرد.

سرپرست مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی در تکمیل سخنان خود، خاطر نشان کرد: با بهره گیری از ظرفیت های اساتید مطرح کشور به عنوان مشاوران تخصصی در عرصه رسانه و تشکیل کارگروه های اطلاع رسانی؛ ارتقاء سطح علمی و مهارتی روابط عمومی ها در دستور کار قرار می گیرد.

محمد حسین شفیق، گفت: برگزاری تورهای عکاسی و رسانه ای، کارگاه های آموزشی و ارتقاء سطح سواد رسانه ای یکی از برنامه های راهبردی پیش بینی شده می باشد که این مهم در دستور کار جلسات آینده این شورا قرار خواهد گرفت.

محمد حسین شفیق با اشاره به ظرفیت های موجود در حوزه صدا و سیمای جمهوری اسلامی و نقش مهم آن در تولید محتوا، انعکاس اخبار تولیدی که از ضریب تاثیر گذاری بالایی میان اقشار مختلف جامعه برخوردار است این امر مهم را مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: صدا و سیما می تواند نقش مهمی را در معرفی ظرفیت ها، تهیه و تولید اخبار امید بخش در سطح جامعه مناطق آزاد کشور ایفا کند.

شایان ذکر است، برگزاری فعالیت ها و جشنواره های رسانه ای، تامین منابع و نیروی انسانی، شناسایی چالش های پیش روی مناطق آزاد، تهیه برنامه هایی با رویکرد اقتصاد محور، طراحی اپلیکیشن مناسب جهت معرفی ظرفیت های گردشگری مناطق آزاد، هم افزایی و هم گرایی میان روابط عمومی های مناطق آزاد و استفاده از ظرفیت هواپیمایی کیش ایر با تهیه نشریه ای در راستای شناسایی و معرفی ظرفیت های موجود مناطق آزاد به گردشگران از جمله مباحث مطرح شده در این نشست بود.

همچنین استفاده از فضاهای تبلیغات محیطی به ویژه در فرودگاه ها، جذب سرمایه گذارهای خارجی با توجه به تاکید دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، دیدار و تبادل نظر میان طراحان، عکاسان و خبرنگاران به منظور ایجاد انگیزه برای تهیه محتواها و مستندات خبری و دعوت از متخصصان حوزه رسانه در راستای احصای چالش های مناطق آزاد از جمله مواردی بود که درنشست شورای هماهنگی روابط عمومی های مناطق آزاد مورد بررسی قرار گرفت.

مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied