شمانیوز
شما نیوز

قائم مقام سازمان اموال تملیکی تأکید کرد؛

جهش عملکرد سازمان اموال تملیکی بیانگر تعامل موثر قوه مجریه و قضاییه

قائم‌مقام سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی از تعیین‌تکلیف ۳۱ هزار میلیارد تومان از کالا‌های اموال تملیکی در سال ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: تعامل و همکاری قوای مجریه و قضاییه در موضوع ساماندهی اموال به منظور ممانعت از رسوب کالا و جلوگیری از تضییع حقوق عامه و بیت‌المال موثر بوده است.

جهش عملکرد سازمان اموال تملیکی بیانگر تعامل موثر قوه مجریه و قضاییه

صاحب حجتی، عضو هیئت‌مدیره و قائم‌مقام سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی، در خصوص عملکرد سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی در سال ۱۴۰۱ گفت: با برنامه‌ریزی و تعیین اهداف و ارائه راهکار‌های مناسب، سال گذشته موفق به تعیین‌تکلیف ۳۱ هزار میلیارد از کالا‌های اموال تملیکی شدیم و تقویت این مسیر برای سال‌جاری نیز ترسیم‌شده است.

وی با اشاره به اینکه تعیین‌تکلیف ۳۱ هزار میلیاردی کالا‌ها از طریق انهدام، استرداد، فروش و اعاده به دست آمده است، تصریح کرد: از آنجایی که دادستان کل کشور از اعضای مجمع هستند و در رفع موانع قضایی و تعیین‌تکلیف کالا‌ها به خصوص در استان‌ها نقش مهمی ایفا می‌کند، در همین راستا با تعاملات سازنده و حمایت‌های صورت‌گرفته از سوی قوه‌قضاییه شاهد تسریع در امور تعیین‌تکلیف کالا‌ها بودیم.

حجتی خاطرنشان کرد: تعامل و همکاری‌های قوه مجریه و قوه قضاییه در موضوع ساماندهی اموال به منظور جلوگیری از رسوب کالا و تضییع حقوق عامه و بیت‌المال موثر بوده و گام‌های مطلوبی در این مسیر برداشت شد.

قائم‌مقام سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اظهار کرد: سازمان اموال تملیکی در راستای تعیین‌تکلیف کالاها، با برگزاری مستمر و منظم حراج‌های حضوری و مزایده‌های الکترونیکی سراسری، فوق‌العاده و استفاده از روش‌های نوین فروش مانند عرضه کالا‌های در اختیار سازمان در بورس کالا و برنامه‌ریزی برای پیاده‌سازی سامانه حراج خرده‌فروشی برخط و برگزاری مداوم جلسات شورای فروش اموال منقول موفق به تحقق رشد ۴۵۰ درصدی فروش کالا در سال گذشته شده است.

وی همچنین با بیان اینکه اعاده کالا به صاحبان آن‌ها در سال گذشته با رشد یک هزار و ۲۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل همراه بود، بیان کرد: این کالا‌ها از سوی مراجع ذی‌صلاح متروکه اعلام‌شده بود که برای پشتیبانی و حفظ چرخه اشتغال و تولید و جلوگیری از توقف فعالیت بنگا‌ه‌های اقتصادی به صاحبان آن‌ها اعاده شد.

به گفته حجتی همچنین یک‌هزار و ۶۲ دستگاه خودرو وارداتی که از سال ۱۳۹۷ در گمرکات و بنادر سراسر کشور رسوب شده بود، به فروش رسید.

قائم‌مقام سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی همچنین گفت: عملکرد سازمان در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰، در بخش انهدام کالا ۵۱ درصد، در بخش استرداد ۲۰ درصد، در بخش فروش ۴۲۲ درصد و در بخش اعاده یک‌هزار و ۲۵ درصد رشد داشته است.

به گفته وی میزان فروش در دوازده ماهه سال ۱۴۰۱ نسبت به سال قبل آن حدود ۵۰۰ درصد رشد یافته و ۶ برابر شده است.

 

خبرگزاری میزان

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied