شمانیوز
شما نیوز

کیش/

تاکید سازمان بر حفظ گونه های گیاهی بومی در جزیره کیش

حفظ گونه های بومی و سازگار با شرایط اقلیمی کیش به منظور حفظ تنوع زیستی و اکوسیستم های طبیعی کشور در دستور کار سازمان منطقه آزاد کیش قرار گرفته است.

تاکید سازمان بر حفظ گونه های گیاهی بومی در جزیره کیش

میثم سام بند مشاور و سرپرست اداره کل حوزه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش صبح شنبه نهم اردیبهشت از پوشش گیاهی مناطق اطراف مصلی، پارک جنگلی سفین، کلبه هور، پارک جنگلی و فضای سبز اطراف مجتمع ورزشی المپیک و منتهی به میدان دلیران، بازدید کرد.

سام بند در این بازدید به حفاظت از پوشش گیاهی و درختان بومی، هرس اصولی با هماهنگی اداره محیط زیست، کنترل گونه های مهاجم و مزاحم، رعایت اصول زیباسازی منظر شهری با استفاده از انتخاب گونه های مناسب و رعایت این مهم از سوی مجریان امر، تاکید کرد.

میثم سام بند در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد: درخت و پوشــش گیاهی ضمن این که تاثیر مثبت در پاکسازی هوا، انسجام بافت خاک، حفظ زیستگاه موجودات مختلف و کاهش گرمای زمین دارد در تمام ابعاد زندگی انسان ها نیز تاثیر گذار است.

وی، خاطر نشان کرد: متاسفانه گونه های غیربومی آسیب زیادی به محیط زیست وارد می کنند؛ به همین دلیل شناسایی درختان و گونه های گیاهی بومی هر منطقه می تواند کمک شایان توجهی در حفظ محیط زیست پایدار داشته باشد.

سام بند با تاکید بر نقش آموزش در حفظ و نگهداری پوشش گیاهی بومی و گسترش آن با همکاری ساکنان جزیره کیش، گفت: لزوم ادامه روند توسعه پوشش گیاهی بومی منطقه و توجه به رشد این دسته از گیاهان از اهمیت قابل توجهی برخوردار است از این رو ممنوعیت کشت سایر گیاهان غیر بومی با توجه به شرایط محیطی باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی در تکمیل سخنان خود بیان داشت: کیش همانند هر منطقه دیگری، پوشش گیاهی ویژه خود را دارد که آگاهی بخشی در این زمینه به مسافران و گردشگران و نوع رفتار در طبیعت جزیره می تواند امنیت بقای این جاذبه های طبیعی را تضمین کند.

روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied