شمانیوز
شما نیوز

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در مراسم گرامیداشت روز ملی شوراها مطرح کرد؛

شوراها تسهیل‌کننده مسیر توسعه و پیشرفت جزیره

رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: امیدواریم با همراهی تمامی شوراهای روستاها و شهرهای جزیره قشم، مسیر پیشرفت و توسعه در این منطقه تسهیل و هموار شود.

شوراها تسهیل‌کننده مسیر توسعه و پیشرفت جزیره

عادل پیغامی در مراسم گرامیداشت روز شوراها، اظهار داشت: شوراهای اسلامی ظرف و ظرفیتی بزرگ برای هویت جمعی و تصمیم‌سازی بر اساس مشورت و همچنین وحدت رویه برای اجرای برنامه‌ها و طرح‌ها در نظام جمهوری اسلامی است.

وی ادامه داد: ایجاد شوراهای روستاها و شهرها از مهم‌ترین ارمغان‌ها و آورده‌های تفکر حضرت امام خمینی(ره)، رهبر انقلاب و نظام جمهوری اسلامی برای مردم ایران است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در پایان خاطرنشان کرد: اگر مشکلی از مشکلات مردم بااراده و تصمیم شوراها حل شود، گویی دست خداوند به یاری مردم و خدمت پرداخته است.

شوراها تبلور قدرت مردم

امام‌جمعه شهرستان قشم نیز در این مراسم گفت: شوراها تبلور قدرت مردم در تعیین سرنوشت خود و کشور هستند.

حجت‌الاسلام غلامرضا حاجبی اظهار داشت: هنر حضرت امام خمینی (ره) این بود که اختیار قدرت را از یک فرد گرفت و به مردم واگذار کرد.

وی با اشاره به مزیت خوب حضور شش شهر و بیش از ۶۰ روستا در جزیره قشم، ادامه داد: باید سهم و برنامه‌های شوراها در اجرایی کردن شعار سال (مهار تورم و رشد تولید) باید مشخص شود و برای اجرا و ارزیابی آن برنامه‌ریزی کرد.

امام‌جمعه شهرستان قشم بابیان اینکه شوراها در کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش بسیار تأثیرگذاری دارند، افزود: شوراها همچنین می‌توانند در معرفی ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها و شخصیت‌های مؤثر نزد جامعه و منطقه نیز باید عملکرد مناسبی داشته باشند.

حجت‌الاسلام حاجبی در پایان خاطرنشان کرد: در سال انتخابات شوراها باید با امیدآفرینی شرایط را برای حضور پرشور مردم در پای صندوق‌های رأی فراهم کنند.

شوراها عقل امین جامعه

فرماندار شهرستان قشم نیز در مراسم گرامیداشت روز شوراها در جزیره قشم، گفت: شوراهای اسلامی شهرها در انتخاب شهردار، اجرای قانون و برنامه‌ریزی برای اجرای طرح‌ها و توسعه منطقه نقش مؤثری دارند.

محمد محمدحسینی بیان کرد: شوراها با نگاه بومی و در موضوع عمل به شعار سال می‌توانند به مهار تورم نارضایتی‌ها و رشد رضایت‌مندی مردم و جامعه محلی به ایفای نقش بپردازند.

وی بابیان اینکه شوراها عقل امین اجتماع هستند، ادامه داد: برنامه‌های بسیار خوبی برای اداره بهتر روستاها و شهرهای جزیره با نقش‌آفرینی شوراها پیش‌بینی ‌شده که با همراهی سازمان منطقه آزاد و سایر دستگاه‌ها، اجرایی خواهد شد.

روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد قشم

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied