شمانیوز
شما نیوز

به مناسبت روز ملی خلیج فارس صورت گرفت؛

اهتزاز پرچم جمهوری اسلامی در غربی‌ترین نقطه جزیره قشم

پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران به مناسبت روز ملی خلیج فارس و در سالروز آزادسازی جزیره قشم از سلطه استعمارگران خارجی در غربی ترین نقطه جزیره برافراشته شد.

اهتزاز پرچم جمهوری اسلامی در غربی‌ترین نقطه جزیره قشم

این پرچم به ارتفاع ۵۰ متر در ابعاد ۱۵ در ۹ متر در پاسگاه تاریخی انگلیسی ها واقع در روستای باسعیدو در غربی ترین نقطه جزیره قشم به پاس از خودگذشتگی و ایثار شهیدان راه وطن، به اهتزاز درآمد.

رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در آیین برافراشتن پرچم در باسعیدو، غربی ترین نقطه جزیره قشم گفت: با ذکر نام خداوند در پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی ایران، جایگاه و ارزش ویژه ای در جهان امروز دارد.

عادل پیغامی ادامه داد: بیش از 400  سال پس از خروج نیروهای استعمارگر پرتغالی از خلیج فارس و با از خودگذشتگی و شجاعت شهدا و مردم این خطه، امروز شاهد امنیت و آرامش در این منطقه هستیم.

امام جمعه شهرستان قشم نیز گفت: نام ها هویت ساز برای جامعه هستند و اعتبار اصلی خود را از مردم دریافت می کند و نام خلیج فارس از مهمترین نام هایی است که برای مردم این منطقه هویت سازی می کند.

حجت الاسلام غلامرضا حاجبی با تاکید بر اینکه برافراشتن پرچم مقدس جمهوری اسلامی یک مساله ملی و دینی است، ادامه داد: برای افراشته ماندن پرچم ایران تاکنون خون شهیدان زیادی ریخته شده است و از خودگذشتگی ها و ایثارها همچنان ادامه دارد و هنوز هم برای حفظ استقلال و امنیت در حال شهید دادن هستیم.

فرمانده ناوتیپ رزمی 112 ذوالفقار نیز در مراسم برافراشتن پرچم جمهوری اسلامی در باسعیدو اظهار داشت: خلیج فارس از پهنه های غنی و باارزش آبی جهان از سال های دور چشم طمع دشمنان به دنبال آن بوده و فداکاری و شجاعت از قدیم سنت زندگی ساکنان مناطق جنوبی کشور است.

سردار اسکندر میرشکاری نسب، اقتدار امروز به برکت خون شهدا و از خودگذشتگی های آنها دانست و ادامه داد: امروز بیشترین قدرت و اقتدار نیروهای نظامی و انتظامی کشور، اتکا به مردم است و نیروی دریایی سپاه نیز در حال بهره گرفتن از توانمندی نیروهای بسیج دریایی است.

شیخ محمدصالح امینی، امام جمعه اهل سنت شهر طبل نیز در این برنامه با بیان اینکه زندگی در سایه امنیت و آرامش در خلیج فارس مدیون خون شهداست، داشت: حضور و زندگی مردم در نقاط مرزی و جزیره قشم فرصت دست درازی به دشمنان را نداده است.

مهدی سلامتی، مدیرکل ارشاد و اسلامی منطقه آزاد قشم نیز در این مراسم گفت: روز ملی خلیج فارس حاصل سال ها شجاعت و از خودگذشتگی ساکنان منطقه و پیام آور صلح و دوستی برای کشورهای منطقه است.

گفتنی است، مراسم برافراشتن پرچم مقدس جمهوری اسلامی به مناسبت روز ملی خلیج فارس با حضور عادل پیغامی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، حجت الاسلام غلامرضا حاجبی، امام جمعه شهرستان قشم، شیخ محمد صالح امینی، امام جمعه اهل سنت شهر طبل، محمد محمدحسینی، فرماندار شهرستان و سردار سرتیپ دوم پاسدار اسکندر میرشکاری نسب فرمانده ناوتیپ رزمی ۱۱۲ ذوالفقار، مرتضی فیروزی، رییس دادگستری، امید مهدوی مجد، داستان عمومی و انقلاب و جمعی از مدیران اجرایی و اداری شهرستان قشم برگزار شد.

روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied