شمانیوز
شما نیوز

سندیکای بیمه گران ایران/

برگزاری جلسه مشترک سندیکای بیمه گران ایران و مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی

این جلسه با حضور دکتر نگاهداری رییس مرکز پژوهش‌های مجلس، دکتر کریمی دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران، دکتر بادین رئیس هیئت رئیسه سندیکای بیمه گران ایران و جمعی از معاونان و کارشناسان صنعت در سالن جلسات مرکز پژوهش های مجلس برگزار شد.

برگزاری جلسه مشترک سندیکای بیمه گران ایران و مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی

دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران ضمن ارائه گزارشی اجمالی از وضعیت جاری صنعت بیمه و خدمات ارزشمند موسسات بیمه در جهت تامین آرامش و حمایت از آحاد مختلف جامعه و بخش های مختلف اقتصادی کشور ارائه می دهند اظهار داشتند: متاسفانه عمده طرح ها و لوایحی که در ارتباط با صنعت بیمه تدوین و به تصویب می رسد بدون نظر صنعت بیمه است، این لوایح و طرح ها عمدتا برای صنعت بیمه مخصوصا رشته بیمه شخص ثالث دارای بار مالی و عوارض تحمیلی است که این رویکرد موجب تضعیف این صنعت شده و موسسات بیمه را از ایفای وظایف و تکالیف و خدمات اصلی خود که حمایت از مردم و اقتصاد ملی می باشد، باز میدارد.

دکتر کریمی خاطر نشان کرد: مرکز پژوهش های مجلس به نوعی اتاق فکر مجلس شورای اسلامی است و مسائل کلان کشور را برای ارائه خدمات به مردم هدایت می کند.

ایشان در ادامه گزارش خود اظهار داشتند: بیمه یک پدیده خدمتگزار است و در دنیا مردم بدون بیمه نمی تواند در آرامش زندگی کنند.

دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران به تلاش های موثر موسسات بیمه جهت راه اندازی بیمه های عمر و بازنشستگی که می تواند کمک موثری در دوران بازنشستگی به بازنشستگان بنماید اشاره نمودند و از مسئولین تقاضا کردند تا ترتیبی اتخاذ نمایند که موسسات بیمه داخلی همانند موسسات بیمه کشور های پیشرفته از پرداخت عوارض تحمیلی و مالیات بر ارزش افزوده معاف شوند تا زمینه افزایش ضریب نفوذ بیمه در کشور و تحقق اهداف برنامه ششم توسعه فراهم گردد.

ایشان در خاتمه سخنان خود از ریاست مرکز پژوهشهای مجلس درخواست نمودند در خصوص آن دسته از طرح ها و لوایحی که حسب بررسی به مرکز ارائه می شود، قبل از طرح در کمیسیون های تخصصی مجلس از نظرات کارشناسی و مشورتی سندیکای بیمه گران ایران استفاده شود و همچنین ایشان همکاری سایر سازمان های ذیربط بویژه صدا و سیمای ج.ا.ایران در ارتباط با توسعه فرهنگ بیمه در جامعه را خواستار شدند.

در ادامه دکتر بادین نیز در این نشست بزرگترین تهدید صنعت بیمه را اتخاذ سیاست‌های ناصواب دانست و گفت: فرهنگ‌سازی در بیمه‌گری به ارتقای جایگاه این صنعت کمک می‌کند.

مدیرعامل بیمه‌آسیا خاطرنشان کرد: با ابتکارات نوین و هوشمندسازی فرایندهای بیمه، می‌توان به رشد این حوزه و تقویت ضریب نفوذ آن در جامعه امیدوار بود.

همچنین در ادامه دکتر نگاهداری با تایید این موضوع که صنعت بیمه در کشور نیاز به حمایت و پشتیبانی را دارد، در ارتباط با پیشنهادات دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران اظهار داشتند: مرکز پژوهشها نسبت به ارتقاء سطح تعامل و همکاری های خود با سندیکای بیمه گران ایران اقدام خواهد نمود و مقرر کردند در خصوص تهیه گزارشات و طرح های تحقیقاتی که می تواند به صنعت بیمه کمک کند، مرکز با همکاری سندیکا، تاثیرات موثری داشته باشد.

ایشان با بیان اینکه صنعت بیمه در کشور تا افق چشم‌انداز آن فاصله زیادی دارد، گفت: فرهنگ بیمه‌ در کشور آن طور که باید شکل نگرفته است و در این زمینه نیازمند اقداماتی موثر هستیم.

وی افزود: به دلیل آنکه در کشور هر ساله با بروز حوادث طبیعی به اشکال مختلف روبرو هستیم، نیاز داریم تا صنعت بیمه ارتقا و دایره شمول آن گسترش پیدا کند.

رییس مرکز پژوهش‌های مجلس، با بیان اینکه صنعت بیمه در کشور هنوز صنعت نوپایی به حساب می‌آید، تصریح کرد: کار کارشناسی و پژوهش در صنعت بیمه می‌تواند به بالندگی این حوزه کمک کند.

وی در ادامه با اشاره به نقش فناوری‌های نوظهور در عرصه‌ها مختلف، ادامه داد: استفاده از فناوری و هوشمندسازی از جمله مولفه‌هایی هستند که می‌توانند در ارتقای مطلوبیت بیمه در جامعه موثر باشند.

گفتنی است در پایان جلسه بر لزوم تقویت همکاری‌های دوجانبه تاکید شد.

روابط عمومی سندیکای بیمه گران ایران

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied