شمانیوز
شما نیوز

مناطق آزاد/

حضور پُررنگ مناطق آزاد در پنجمین نمایشگاه توانمندی های صادراتی ایران با ارائه 370 طرح سرمایه گذاری

مشاور و قائم مقام دبیر شورایعالی در ستاد برگزاری نمایشگاه های مناطق آزاد از حضور پُررنگ مناطق آزاد در پنجمین نمایشگاه توانمندی های صادراتی ایران (IRAN EXPO 2023) خبر داد.

حضور پُررنگ مناطق آزاد در پنجمین نمایشگاه توانمندی های صادراتی ایران با ارائه 370 طرح سرمایه گذاری

مسعود حسین پور با اعلام این خبر گفت: بعد از حضور دکتر عبدالملکی به عنوان دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، 7 منطقه آزاد مکلف شدند در هر فصل 50 طرح به عنوان فرصت های سرمایه گذاری در مناطق خود را مورد مطالعه و بررسی قرار دهند و پیشنهادات خود را برای آماده سازی اولیه طرح ها ارائه نمایند.

حسین پور افزود: در مجموع حدود 370 طرح تحت عنوان فرصت های سرمایه گذاری در مناطق آزاد در حوزه های مختلف و متنوع برای جذب سرمایه گذاران تهیه و آماده سازی شده است که در این نمایشگاه در دسترس علاقمندان قرار خواهد گرفت.

وی به حضور 55 کشور در این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: تلاشمان این است با اجرای این 370 طرح مبلغ 5 میلیارد یورو (بالغ بر 240 هزار میلیارد تومان) سرمایه خارجی و داخلی در مناطق آزاد جذب کنیم و برای 23 هزار نفر نیروی کار ایجاد اشتغال نماییم.

مشاور و قائم مقام دبیر شورایعالی در ستاد برگزاری نمایشگاه های مناطق آزاد افزود: نمایشگاه ایران اکسپو 2023 توسط سازمان توسعه تجارت و وزارت صمت از تاریخ 17 تا 20 اردیبهشت ماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می شود که این فرصت خوبی است تا ظرفیت ها و توانمندی های موجود در مناطق آزاد را عرضه کنیم.  

حسین پور ادامه داد: هر یک از مناطق آزاد به همراه حداقل 5 شرکت های بزرگ تولیدی در سالن  38A حضور فعال خواهند داشت.

وی با بیان اینکه دبیرخانه شورایعالی نیز در این نمایشگاه حضور فعال دارد افزود: قرار است شخص دبیر شورایعالی و گروه های تخصصی دبیرخانه نشست های مختلف سرمایه گذاری داخلی و خارجی با حضور تجار و بازرگانان و مقامات تجاری ـ سیاسی کشورهای مختلف برگزار کنند.

فرینا

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied