شمانیوز
شما نیوز

سازمان بورس/

پنجمین جشنواره ملی بورس و رسانه برگزار می‌شود

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به برگزاری پنجمین جشنواره ملی بورس و رسانه با تاکید بر رسانه‌های مکتوب و دیجیتال از آغاز به کار دبیرخانه این جشنواره خبر داد.

پنجمین جشنواره ملی بورس و رسانه برگزار می‌شود

مهدی حاجی‌وند مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بورس و اوراق بهادار با اعلام این خبر، افزود: جشنواره ملی بورس و رسانه در سال‌های گذشته مسیر خوبی را طی کرده و با استقبال اصحاب رسانه مواجه شده است.

وی ادامه داد: با توجه به اقبال خوب رسانه‌ها و اهالی بازار و نیز مجموع بازخوردهایی که از جشنواره‌های پیشین بورس و رسانه دریافت کردیم، اصلاحاتی در ساختار این رویداد اعمال شد تا ضمن تلاش برای افزایش رضایت‌مندی اصحاب رسانه، ارزیابی آثار هم به‌صورت تخصصی‌تر انجام شود.

دبیر پنجمین جشنواره ملی بورس و رسانه با اشاره به اهداف این جشنواره گفت: تقویت زمینه‌های اطلاع‌رسانی مناسب برای افزایش سواد مالی جامعه، ارتقای فرهنگ سرمایه‌گذاری بر پایه ارزش‌های اسلامی – ایرانی در کشور، تجلیل از نقش خبرنگاران و صاحبان آثار رسانه‌ای در نقادی و هم‌افزایی حوزه‌های مالی و سرمایه‌ای کشور، استعدادیابی در بین جامعه خبری و شناسایی خبرنگاران علاقه‌مند به مفاهیم بازار سرمایه و فراهم‌آوردن زمینه افزایش سهم بازار سرمایه در اقتصاد ملی از اهداف این جشنواره به شمار می‌آیند.

وی همچنین از تکنولوژی‌های نوین و نقش تحول دیجیتال در بازار سرمایه، تأثیر نظارت و مبارزه با تخلفات (سوت‌زنی) در ارتقای شفافیت، ترویج سرمایه‌گذاری غیرمستقیم در بازار سرمایه، پیامدهای قیمت‌گذاری دستوری در بازار سرمایه، نقش بازار سرمایه در تامین مالی نوآورانه، توسعه سواد مالی و فرهنگ سرمایه‌گذاری و سهامداری، نحوه اثرگذاری بازار سرمایه در حمایت از تولید، ناشران و حفظ حقوق سهامداران و نیز سایر موضوعات مرتبط با بازار سرمایه به عنوان محورهایی یاد کرد که آثار می‌توانند در قالب آنها ارائه شوند.

حاجی‌وند تصریح کرد: تلاش کردیم در این دوره توجه بیشتری به رسانه‌های اجتماعی شود و همانند دوره‌های قبل، امکان ارائه آثار در قالب بخش‌های دیداری- شنیداری و مکتوب شبکه‌های اجتماعی در این دوره نیز وجود دارد. این موضوع باعث می‌شود تا توجه بیشتری به رسانه‌های جدید را شاهد باشیم.

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد: پنجمین جشنواره ملی بورس و رسانه از ۱۷ اردیبهشت‌ ماه لغایت ٣١ تیرماه ١٤٠٢ اقدام به جذب اثر می‌کند و آیین اختتامیه این مراسم نیز در روز ۲۷ شهریور همزمان با روز شعر و ادب فارسی برگزار خواهد شد.

حاجی‌وند عنوان کرد: قالب‌های آثار قابل ارائه به جشنواره نیز شامل دو بخش است و شرکت‌کنندگان بر حسب آثار خود می‌توانند در هر یک از بخش‌ها یا هر دوی آنها اثر خود را ثبت کنند. بخش نخست رسانه‌های مکتوب و دیجیتال (خبرگزاری‌ها، سایت‌های خبری- تحلیلی، روزنامه‌ها، نشریات ادواری و قسمت مکتوب شبکه‌های اجتماعی) شامل خبر، گزارش، گفت‌وگو، تیتر و یادداشت، مقاله و سرمقاله و بخش بعدی دیداری و شنیداری (رادیو، تلویزیون، محصولات صوتی و تصویری شبکه‌های اجتماعی و شبکه‌های تلویزیونی اینترنتی) شامل گزارش -مستند و گفت‌وگو - اجرا است.

دبیر پنجمین جشنواره ملی بورس و رسانه همچنین با بیان این‌که جایزه ویژه جشنواره به آثاری با موضوع «مهار تورم، رشد تولید» تعلق خواهد گرفت و در نظر داریم از پیشکسوتان حوزه بورس نیز تجلیلی داشته باشیم، در رابطه با مقررات جشنواره اظهار کرد: شرکت همه خبرنگاران، فعالان و صاحبان آثار رسانه‌ای کشور در این جشنواره آزاد است و آثاری می‌توانند در جشنواره شرکت کنند که از تاریخ فروردین ۱۴۰۱ تا انتهای تیرماه ۱۴۰۲ و از طریق یکی از رسانه‌های مکتوب و دیجیتال منتشر شده باشند.

وی افزود: ارسال اثر در بخش‌های مختلف جشنواره به منزله اعلام مالکیت معنوی توسط ارسال‌کننده است و در صورت اثبات خلاف این امر در هر مرحله، آثار موردنظر از جریان جشنواره حذف می‌شود. ضمن این‌که هر شرکت‌کننده می‌تواند حداکثر ۳ اثر در هر بخش ارسال کند.

حاجی‌وند گفت: آثاری که بدون نام صاحب اثر یا با نام مستعار منتشر شده باشند، در صورت رسیدن به مرحله نهایی داوری، نیازمند تائید مدیر مسئول رسانه یا ارائه مستنداتی دال بر دسترسی مدیریتی به صفحه مربوط در شبکه‌های اجتماعی خواهد بود. بعلاوه این‌که در صورت تشخیص دبیرخانه یا هیات داوری، ارسال اصل آثار (برای موارد دارای نسخه اصل) ضروری است.

وی یادآور شد: شرکت‌کنندگانی که محتوای اثر آنها شامل فایل صوتی یا تصویری می‌شود، لازم است فایل مربوط را با کیفیت مناسب در یکی از سرورهای بارگذاری فایل بارگذاری کرده و لینک آن را در پایگاه الکترونیکی جشنواره درج کنند. در صورتی که این کار مقدور نباشد، لازم است فایل مربوط به نشانی دبیرخانه ارسال شود.

مدیر روابط عمومی سازمان بورس و اوراق بهادار در پایان تصریح کرد: ثبت‌نام در پنجمین جشنواره ملی بورس و رسانه صرفا از طریق پایگاه الکترونیکی جشنواره به نشانی festpress.ir انجام می‌شود.

سنا

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied