شمانیوز
شما نیوز

شاکری در گفتگو با شمانیوز مطرح کرد:

افزایش ویژه سرمایه بانک مسکن در بودجه سال آینده

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: بانک مسکن از اهمیت بسزایی در حوزه ساخت واحدهای مسکونی برخوردار است و به همین منظور مجلس یازدهم برای حمایت‌های بیشتر از بانک مسکن تصمیم گرفته سرمایه این بانک را در بودجه 1403 به 100 همت افزایش دهد.

افزایش ویژه سرمایه بانک مسکن در بودجه سال آینده

اقبال شاکری، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار شمانیوز، درباره عملکرد بانک مسکن در اجرای مصوبات مرتبط با ساخت واحدهای مسکونی و حمایت از نهضت ملی مسکن گفت: بانک مسکن با وجود اینکه منابع مالی محدودی هم داشته و بخش قابل توجهی از فشارهای مرتبط با ساخت مسکن بر دوش این بانک بوده به خوبی توانسته به تعهداتش عمل کند.

وی افزود: بانک مسکن از اهمیت بسزایی در حوزه ساخت واحدهای مسکونی برخوردار است و با کمک این بانک می‌توان هم نهضت ملی مسکن را پیش برد و هم اینکه به درخواست و مطالبات مردم پاسخ داد و به همین منظور مجلس یازدهم برای حمایت‌های بیشتر از بانک مسکن تصمیم گرفته سرمایه این بانک را در بودجه 1403 به 100 همت افزایش دهد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه 90 درصد تسهیلات پرداخت شده به حوزه ساخت و خرید مسکن توسط بانک مسکن پرداخت شده است، اظهار کرد: من به عنوان نماینده مجلس از عملکرد بانک مسکن رضایت صد درصدی دارم و این بانک به تمام تعهدات خود عمل کرده و جزء بانک‌ها کم‌حاشیه و بدقول کشور محسوب می‌شود و همیشه هم تلاش کرده در مسیر قانون حرکت کند.

شاکری گفت: همانطور که گفتم 90 درصد تسهیلات پرداختی به حوزه مسکن توسط بانک مسکن انجام شده و 10 درصد مابقی را هم دو یا سه بانک دولتی پرداخت کرده‌اند و به طور کلی سایر بانک‌های دولتی عملکرد فوق‌العاده ضعیفی داشته‌اند و بانک‌های خصوصی هم که اصلاً عملکردی نداشته‌اند که بخواهیم روی آن بحث کنیم و آمار آنها صفر بوده و از همه بدتر اینکه هیچگونه همراهی هم ندارند.

وی در پایان درباره سرعت پیشرفت نهضت ملی مسکن اظهار کرد: این پروژه باید سرعت بیشتری به خود بگیرد و لازم است به ثبت‌نام‌کنندگان توضیحات کافی داده شود تا زمانی که پروژه نهایی می‌شود پای کار بمانند. البته فرآیندها بهتر از قبل شده و بهبودهایی اتفاق افتاده ولی لازم است که بهتر از این شود. زمین‌ها تخصیص داده شده ولی باید سرعت ساخت افزایش پیدا کند. امیدواریم تا پایان دولت سیزدهم تمام کسانی که نام‌نویسی کرده‌اند مسکن خود را دریافت کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied