شمانیوز
شما نیوز

نشست مشترک کمیسیون اقتصادی مجمع مشورتی نظام مسائل کشور با ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر

​کمیسیون اقتصادی مجمع نظام مسائل کشور در باب احصاء مسائل و مشکلات اقتصادی کشور خصوصاً مشکلات اصناف، فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان با ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر دیدار کرد.

نشست مشترک کمیسیون اقتصادی مجمع مشورتی نظام مسائل کشور با ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر

به گزارش روابط عمومی کمیسیون اقتصادی مجمع نظام مسائل کشور، نشست رئیس، نائب رئیس و کمیته‌های تخصصی کمیسیون اقتصادی در محل ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر کشور با حضور حجت الاسلام و المسلمین دکتر طاهری برگزار شد.

 علی‌اصغر ولایتی رئیس کمیسیون اقتصادی مجمع نظام مسائل کشور با نگاه به وظیفه و اهداف مجمع اظهار داشت:  کمیسیون اقتصادی مجمع نظام مسائل کشور در باب احصاء مسائل و مشکلات اقتصادی کشور خصوصاً مشکلات اصناف، فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان گام بر میدارد.

وی  افزود: سامانه mnema.ir در مجمع مشورتی نظام مسائل کشور برای ثبت مشکلات و مسائل مردم در سطوح شهرستان‌ها و استان‌ها ایجاد شده است که در کمیسیون‌های ملی مورد بررسی قرار می‌گیرد و گاهاً بنا به موضوعیت مشکلات با سازمان‌های مربوطه در میان گذاشته می‌شود و از مسئولین مطالبه می‌شود و پس از تکمیل و نهایی شدن به دست ریاست مجلس شورای اسلامی می‌رسد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجمع نظام مسائل کشور در ادامه گفت: کمیسیون اقتصادی پلی میان مردم و مسئولان، فعالان اقتصادی و سازمان‌های متولی اقتصادی کشور است و هدف کمیسیون آسیب شناسی درست و ارزیابی دقیق از علت و معلول مسائل است تا بتوانیم با کارشناسان خبره و دلسوز ظرفیت‌ها و مشکلات را شناسایی و راهکار علمی و عملی ارائه کنیم.

ولایتی به طرح‌هایی که در این کمیسیون بررسی شده است از جمله؛ پیشنهادات کمیسیون به برنامه هفتم توسعه، طرح بررسی لایحه بودجه 1403 پرداختند که در کمیته تخصصی مورد بررسی قرار گرفته و برای پیشنهاد به مجلس ارسال شده است و مواردی چون طرح ترویج فرهنگ بیمه و رفع موانع آن و طرح‌هایی در موضوع اقتصاد فرهنگ، اقتصاد روستا و عشایر و ... که به‌عنوان طرح‌های ملی هستند، اشاره کرد.

ولایتی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند در جمهوری اسلامی، هر جا که قرار گرفته‌اید، همان‌جا را مرکز دنیا بدانید و آگاه باشید که همه‌ی کارها به شما متوجه است افزود: هدف ما خدمت به مردم، جامعه اسلامی و فعالان اقتصادی دلسوز و متعهد است و با عقلانیت، درایت و مشورت و کار کارشناسی سعی در شناسایی ظرفیت‌ها و مشکلات هستیم تا با راهبرد درست قدمی برداریم.

ولایتی در پایان خاطرنشان کرد: خداترسی، مردم‌دوستی، ولایت مداری، جرئت کار جهادی و حل مسائل با مسئله محوری و استفاده از نخبگان و توانمندان را از شاخصه‌های بارز مدیران در تراز نظام اسلامی است و مدیران باید مردم را خانواده واقعی خود و کشور را خانه خود بدانند.

در ادامه نماینده تولیدکنندگان و روسای کمیته‌های تخصصی فعالان اقتصادی، حقوقی و عدالت اقتصادی، بیمه و بانک، اقتصاد مقاومتی و اقتصاد فرهنگ به بیان اقدامات، مطالبات و درخواست‌های همکاری آتی برای کمک به بهبود شرایط اقتصادی کشور پرداختند.

در ادامه دکتر طاهری دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر ضمن عرض خیرمقدم و قدردانی از تلاش‌ها و فعالیت‌های کمیسیون اقتصادی مجمع نظام مسائل کشور با هدف مطالبه گری و کمک به احصا و حل مشکلات گفت: باید برای پایان دادن به مشکلات کار کرد، همت کرد و خروجی ملموس داشت.

وی در ادامه با توجه به جایگاه ستاد به بیان اقداماتی که انجام شده از جمله همایش‌هایی در باب هوش مصنوعی، کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها و حمایت از آمران به معروف و هدفمند کردن تشکل‌ها پرداخت.

طاهری با توجه به این‌که وظیفه اصلی ستاد ترویج فضیلت و نظارت بر اجرای فضیلت است، بیان داشت: باید فرهنگ عمومی جامعه تقویت شود و همه دستگاه‌ها لازم است ورود کنند از جمله رسانه ملی، آموزش و پرورش و ... نباید نسبت به خطاها بی‌تفاوت بود.

وی مسئله نظارت مردم بر مردم را مسئله‌ای مهم و از ارکان ترویجی ستاد دانستند و کمیسیون را در باب کمک به ستاد در ارائه طرح‌های کاربردی و عملیاتی در رابطه با رسیدن به اهداف آمری و نظارتی ستاد بازوی خوبی دانست و خواستار همکاری فی‌مابین شد.

نائب رئیس کمیسیون جایگاه و نقطه تلاقی کمیسیون اقتصادی و ستاد را تبیین کرد و کمیسیون اقتصادی را به‌عنوان یکی از بازوهای فکری و مشورتی ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر دانستند که به‌عنوان نرم‌افزاری در ارائه راه‌کارهای حل مسائل است که نیاز به سخت‌افزار برای اجرا دارد و این سخت‌افزارها می‌تواند ستاد امربه‌معروف و دیگر نهادها و ارگان‌های اجرایی و نظارتی باشند و در آخر بستن تفاهم‌نامه‌ای بین ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر و کمیسیون اقتصادی مجمع مشورتی را جهت همکاری اعلام داشت.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied