شمانیوز
شما نیوز

قیمت دلار

قیمت دلار را دیگر نمی‌شود کنترول کرد

این بی‌ارزش شدن هر چه بیشتر پول ملی، تمام ادعاهای دولت رئیسی و فرزین (رئیس بانک مرکزی) مبنی بر کنترل دلار را بی‌اثر کرد.

قیمت دلار  را دیگر نمی‌شود کنترول کرد

به گزارش شمانیوز؛  قیمت دلار از هفته‌های قبل و در واکنش به نزدیک شدن به انتخابات مجلس سیر صعودی به خود گرفت و در حالی که انتظار می‌رفت دولت با اقدامات خود موفق به کنترل این بی‌ثباتی شود، اما مقابل این افزایش نرخ تسلیم شد و امروز صبح ۱۲ اسفند ماه ۱۴۰۲ (ساعتی پس از پایان انتخابات) هر دلار آمریکا در بازار آزاد به نرخ ۵۹۵۵۰ تومان معامله می‌شود.

 

عده‌ای از کاربران قبل‌تر هم نوشته بودند با نفرات تایید صلاحیت شده فعلی برای انتخابات، امیدی به بهبود اوضاع ندارند و شاید این دلیل گرانی پیش از موعد دلار حتی قبل از انتخابات باشد.

بی‌ارزش شدن هر چه بیشتر پول ملی، تمام ادعاهای دولت رئیسی و فرزین (رئیس بانک مرکزی) مبنی بر کنترل دلار را بی‌اثر کرد.

برخی اقتصاددان‌های مستقل مانند حسین راغفر و فرشاد مومنی اعتقاد دارند دولت گرداننده اصلی بازار ارز است و قیمت‌ها توسط خودش تعیین می‌شود تا با افزایش نرخ آن، در شب عید، حقوق و عیدی کارمندان و در کل کسری بودجه‌اش تامین شود، اما هستند تعدادی از کارشناسان وابسته به بازار بورس (کالاهایی که با قیمت جهانی در کشور مبادله می‌شوند!) از این ‌افزایش نرخ دلار استقبال کرده و حتی آن را کم هم می‌دانند.

نرخ دلار به صورت افسار گسیخته در حال پیشروی است و مردم اثر این اقدام را به زودی در قیمت کالاها و خدمات خواهند دید. در کل به نظر می‌رسد سال سختی در انتظار مردم ایران باشد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied