شمانیوز
شما نیوز

بیمه معلم

سودسازی بیمه معلم با ثبت رکورد درآمد

کارنامه اولیه شرکت بیمه معلم نشان از تغییر به سمت سودسازی پایدار، ثبت بالاترین نسبت توانگری مالی در ۱۱سال گذشته، اصلاح پرتفو با خارج کردن قراردادهای پرریسک و هزینه‌زا از پرتفوی و اصلاحات جدی برای در اختیارگرفتن سهم بیشتر از بازار بیمه در سال‌های آینده دارد.

سودسازی بیمه معلم با ثبت رکورد درآمد

 کالبدشکافی ساختار سودسازی بیمه معلم و روند تولید حق بیمه بیانگر این واقعیت است که این شرکت بیمه‌گر در تلاش برای کسب رضایت بیمه‌گذاران و سهامداران گام برداشته و انتظار می‌رود در سال‌های پیش رو به سمت استحکام ساختار مالی و سودسازی حرکت کند. افزایش ۷٫۵ برابری سود در ۹ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته در شرایطی رخ داد که تیم هدایت­کننده بیمه معلم از تمدید برخی قراردادهای پرریسک در رشته‌های با ضریب خسارت بالا دست کشید و البته قراردادهای دیگری را جایگزین یا تمدید کرد.

    تغییر ریل سودسازی معلم

بیمه معلم که در پایان سال مالی ۱۴۰۱ با کاهش ۹۴ درصدی سود خالص نسبت به سال قبل آن مواجه شده و در سال قبل زیان عملیاتی ۷۶۵ میلیارد و ۱۹۵ میلیون ریالی را ثبت کرده بود، در سال ۱۴۰۲ وارد مرحله سودسازی جدید شد و موفق شد تا پایان ۹ ماهه نخست سال سود عملیاتی خود را ۵۳۷ درصد رشد دهد و به ۵۳۹ میلیارد و ۴۳۶ میلیون ریال برساند؛ با رشد ۱۶۵ درصدی، سود خالص ۵۹۱ میلیارد و ۲۵۲ میلیون ریالی را ثبت کند و به ازای هر سهم ۱۰۲ ریال سود بسازد.

این شرکت البته بدون توجه به حاشیه‌ها دست به اصلاحات جدی زد و با تفکیک حساب‌های بیمه‌های زندگی و غیرزندگی، سرمایه‌گذاری صحیح منابع ناشی از فروش بیمه‌های زندگی با هدف جلب رضایت آنها و افزایش ۱۳۰ درصدی سپرده‌گذاری منابع بیمه‌های عمر نزد شبکه بانکی، سبد سرمایه‌گذاری خود را از ریسک‌‌های احتمالی در امان نگه داشته است. از جمله اصلاحات و اقدام‌های مهم دیگر در بیمه معلم از زمان روی کارآمدن هیات مدیره جدید، سامان دادن به نظام پرداخت خسارت‌ها، راه‌اندازی کمیته وصول مطالبات و وصول بخش قابل توجهی از طلب این شرکت بود.

تلاش برای کاهش هزینه‌های جاری هم اولویت دیگری بود که این شرکت در سال ۱۴۰۲ دنبال کرد و موفق شد در ۹ ماه هزینه‌های اداری و عمومی را ۳۰ درصد کاهش دهد و نشان به همان نشان که نبض حاکمیت شرکتی در بیمه معلم متفاوت می‌زند.

    رشد درآمد با چاشنی مدیریت ریسک

اعضای هیات مدیره بیمه معلم در سال ۱۴۰۲ تصمیم گرفتند تا راهبرد فروش و جذب پرتفوی خود را تغییر دهند و هدف افزایش سودآوری از مسیر بهبود ترکیب پرتفوی و همچنین افزایش سهم از بازار از طریق گسترش شبکه فروش و افزایش پرتفوی کارگزاران  را ترسیم کردند و مقرر شد تا تمرکز شرکت بر استان‌های پرپتانسیل در کسب پرتفوی قرار گیرد و  با شناسایی بازارهای جدید با ریسک مناسب اقدام شود.

بیمه معلم1

هیأت مدیره شرکت در بودجه سال ۱۴۰۲ پیش‌بینی کرده بودند تا حق بیمه صادره بیمه معلم از ۵۴ هزار و ۱۹۴ میلیارد و ۶۹۱ میلیون ریال ثبت شده در سال قبل را به ۶۲ هزار و ۷۲۵ میلیارد ریال افزایش دهند. البته یک مسیر سخت پیش روی تیم مدیریتی بیمه معلم قرار داشت چرا که باید همزمان با رشد درآمد عملیاتی شرکت، از تمدید قراردادهای با ریسک بالا خودداری کنند و این اتفاق البته در سال جاری رخ داد. نتیجه اعتماد سهامداران به برنامه عملیاتی هیات مدیره بیمه معلم مثبت و موثر بود چرا که این شرکت توانست تا در ۱۱ماه میزان درآمد از محل حق بیمه صادره را به رقم ۶۹ هزار و ۵۰ میلیارد ریال برساند.

رشد ۳۲ درصدی درآمد عملیاتی بیمه معلم تنها از مسیر حق بیمه‌های صادره البته با حساسیت و دقت بالا در مدیریت ریسک همراه شد و با پرداخت به موقع خسارت‌ها و ایفای تعهدات باعث شد تا نسبت خسارت این شرکت در پایان بهمن سال جاری به ۵۴ درصد کاهش یابد.

بیمه معلم2

    ثبت بالاترین نسبت توانگری مالی

نسبت توانگری مالی به عنوان شاخصی که قدرت مالی یک شرکت بیمه‌گر را در ایفای تعهدات نشان می‌دهد در بیمه معلم به بالاترین میزان در طول ۱۱ سال گذشته رسیده و سطح یک را برای سومین سال متوالی ثبت کرد. این نسبت که در فاصله سال‌های ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۹ در محدوده ۷۰ تا ۷۸ درصد در نوسان بود در سال ۱۴۰۰ به ۱۱۷ درصد و سال بعد از آن به ۱۲۴ درصد و برای سال ۱۴۰۲ به ۱۳۷ درصد رسید.

بیمه معلم3

    تغییرات مفید با اتحاد و همدلی

به گزارش…، شرکت بیمه معلم در دور تازه نیاز به خون تازه دارد و علاوه بر ضرورت افزایش سرمایه شرکت لازم است تا انگیزه‌های اعضای خانواده هم بیش از پیش تقویت شود. موضوعی که مفید امینی در یک سال مدیریتش بر این شرکت بر آن تاکید دارد و معتقد است: رشد بیمه معلم در گرو تقویت آموزش و توسعه شایستگی‌های سرمایه انسانی است. البته او به تازگی خبر داده که  این شرکت برنامه‌های کلانی در بحث تقویت آموزش و همچنین به‌کارگیری خدمات فناورانه در دستور کار دارد که به محض دریافت مجوزها، از آنها رونمایی خواهد شد.

او همچنین بر جلب رضایت بالای بیمه‌گذاران و تقویت وفاداری مشتریان تاکید دارد و می‌گوید: پاسخگویی سریع و به‌موقع به مشتریان باعث رشد و ارتقای سطح رضایتمندی آنان و جلب توجه بیمه‌گذاران خواهد شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied