شمانیوز
شما نیوز

گوشت مرغ

گران شدن گوشت مرغ در شب عید | قیمت صعودی گوشت مرغ

افزایش قیمت گوشت و مرغ در بازار در روزهای پایانی سال و آغاز ماه رمضان، عرضه این دو ماده پروتئینی را به بازار افزایش داده و اکنون مرغ منجمد با قیمت هر کیلوگرم ۶۵ هزار و ۷۰۰ تومان عرضه می‌شود.

گران شدن گوشت مرغ در شب عید | قیمت صعودی گوشت مرغ

به گزارش شمانیوز: مناسبت‌های مانند عید نوروز و ماه رمضان از جمله رویدادهای مهم و معنوی در فرهنگ ایرانی هستند که تاثیر چشم‌گیری بر بازار کالاهای اساسی دارند. در زمان نزدیک به این مناسبت‌ها، تقاضای مصرف کالاهای اساسی مانند غذا، لوازم خانگی، میوه  پوشاک و.. افزایش می‌یابد.

 عرضه مرغ و گوشت منجمد تنظیم بازار در استان تهران برای تامین نیاز مردم در آستانه ماه مبارک رمضان و ایام عید از هفته پیش آغاز شده است و در حال حاضر مرغ منجمد با قیمت هر کیلوگرم ۶۵هزار و ۷۰۰ تومان و مرغ گرم نیز با قیمت هر کیلوگرم ۷۶ هزار و ۵۰۰ تا ۸۴ هزار تومان در استان تهران عرضه می‌شود.

به گفته جبرئیل برادری رییس سازمان جهادکشاورزی استان تهران، در مورد تامین مرغ منجمد، ذخیره‌سازی و تدبیر لازم توسط شرکت پشتیبانی امور دام انجام شده و روزانه ۱۵۰ تا ۲۰۰ تن توزیع در استان تهران صورت می‌گیرد.

وی در مورد مرغ گرم نیز اظهار داشت: روزانه ۱۴۰۰ تا ۱۶۰۰ تن مرغ گرم در استان تهران تامین و در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

برادری تصریح کرد: فراوانی محصول و تنوع قیمت برای تنظیم بازار ماه مبارک رمضان و شب عید موجب کنترل قیمت و جلوگیری از التهاب در بازار شده است.

وی با بیان این که جوجه‌ریزی در استان تهران از مرز یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن عبور کرده است، گفت: ضریب خودکفایی ما در تولید گوشت مرغ به بالای ۱۰ درصد رسیده است و بخش دیگر نیاز از سایر استان‌ها تامین می‌شود و نگرانی در تامین این محصول وجود ندارد .

برادری در مورد تامین گوشت قرمز نیز اعلام کرد: نیاز استان تهران به گوشت قرمز روزانه ۴۸۰ تا ۵۰۰ تن است که از این میزان ۲۵۰ تن در داخل استان و مابقی نیاز از طریق واردات از سایر استان‌های دارای دام مازاد به صورت دام زنده و از خارج کشور به صورت لاشه تامین می‌شود.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied