شمانیوز
شما نیوز

مددجویان بهزیستی و کمیته امداد

2 میلیون یارانه معیشتی برای این خانوارها | شما جزو این دهک‌ها هستید

واریزی‌هایی در قالب یارانه برای دهک‌های کم درآمد واریز شده است این یارانه‌ها بسته به دهک‌بندی هر خانوار مبلغ متفاوتی دارد.

2 میلیون یارانه معیشتی برای این خانوارها | شما جزو این دهک‌ها هستید

به گزارش شمانیوز :  ۳۰ درصد افزایش مستمری مددجویان بهزیستی و کمیته امداد در سال ۱۴۰۳ تائید شد.در سال قبل مددجویان بهزیستی و کمیته امداد به ازای هر نفر رقمی برابر با ۷۰۰ هزار تومان واریزی داشتند.

بنابراین با افزایش ۳۰ درصد در سال ۱۴۰۳ یک مددجوی بهزیستی و کمیته امداد ۸۱۰ میلیون تومان ویک خانواده ۲ نفره نزدیک به یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان دریافت می‌کند.

این مبلغ همین طور به نسبت تعداد اعضای خانواده افزایش پیدا می‌کند؛ و خانواده ۵ نفره حدوا نزدیک به ۳میلیون و ۲۰۰ هزار تومان دریافت می‌کند.

واریزی‌های تازه از فروردین ماه ۱۴۰۳ انجام خواهد شد.

همواره در پایان سال سازمان بهزیستی و کمیته امام خمینی مبلغی را به عنوان عیدی برای مددجویان در نظر می گیرند و در روزهای پایانی سال به حسابشان واریز می کنند. اما در حال حاضر دو سالی می شود که این عیدی به حساب مددجویان واریز نشده و آنها را چشم به انتظار گذاشته اند.

چند روز پیش خبری در رسانه ها به نقل از صفحه توئیتری «کمپین معلولان» منتشر شد که در متن این خبر آمده بود عیدی مددجویان بهزیستی و کمیته امداد با یک ماه تاخیر واریز شد. در این توییت نوشته شده بود: سرانجام عیدی ناچیز مددجویان بهزیستی به میزان نصف مستمری یک ماه این افراد و با احتساب بُعد خانوار، واریز شد. ‌تک نفره ۲۷۳، دو نفره ۳۹۰، سه نفره ۵۴۶، چهار نفره ۷۰۲ و پنج نفره ۸۵۸ هزار تومان.

پس از انتشار این خبر تعداد اندکی از مددجویان خبر واریزی را تایید کردند اما اکثر مددجویان بهزیستی اعلام کردند که عیدی به حساب آنها نیامده و این خبر صحت ندارد.

تنها بخشی از نظرات مددجویان بهزیستی و کمیته امداد در این مطلب منتشر شده است. تاکنون نیز سازمان بهزیستی و کمیته امداد خبر دقیقی از زمان واریزی عیدی مددجویان اعلام نکرده و رسانه ها در این باره حدس و گمان هایی زده اند.

مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس، با اشاره به آغاز مرحله دوم طرح کالابرگ الکترونیکی (فجرانه) گفت: خرید از کالابرگ شرایط عدم انتفاع از یارانه برای شهروندان ایجاد نمی‌کند و یارانه هیچ کس به خاطر کالابرگ قطع نخواهد شد.

او اظهار داشت: یارانه هر ماه جداگانه شارژ می‌شود و خانوارها برای استفاده از آن یک ماه فرصت دارند.

مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس گفت: شهروندان می توانند با مراجعه به سمانه حمایت به آدرسhemayat.mcls.gov.ir از دهک بندی خود اطلاع کسب کنند.

شریفی افزود: همچنین امکان استفاده از کالابرگ الکترونیکی و خرید اقلام اساسی مذکور از طریق مراجعه به فروشگاه‌های طرف قرارداد شبکه ملی اعتبار فراهم است.

او ادامه داد: شهروندان برای اطلاع از موقعیت فروشگاه‌های طرف قرارداد می توانند از نرم افزار کاربردی ‘شما’ استفاده کنند.

وی گفت: شهروندان استان فارس می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف شامل افزایش صوری وزن کالا، دریافت اعتبار کالابرگی بالاتر از میزان واقعی فروش، اجبار مشتریان به خرید تمام اعتبار کالابرگی و جایگزین کردن کالاهای مختلف خارج از ۱۱ گروه مجاز اعلام شده، پرداخت وجه نقد به ازای کسر مبلغی از اعتبار کالابرگ، کم فروشی و اجبار به خرید نشان تجاری خاص یا کالای خاص مراتب را از طریق سامانه ۱۲۴ اعلام کنند.

توزیع یارانه معیشتی ۱ میلیون تومانی بین این خانوارها

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان سرپل ذهاب از توزیع یک هزار بسته معیشتی بین مددجویان این شهرستان خبر داد.

با بیان اینکه توزیع این بسته‌ها در راستای کمک‌های مؤمنانه بوده است، اظهار کرد: به مناسبت سال نو و با همت مرکز نیکوکاری قادری الحسینی یک هزار بسته معیشتی بین مددجویان تحت حمایت این نهاد در سرپل ذهاب توزیع شد.

وی با قدردانی از حمایت‌های خیرین و مراکز نیکوکاری از کمیته امداد طی مناسبت‌های مختلف، افزود: این بسته‌های معیشتی شامل برنج، روغن، خرما، گوشت قرمز است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان سرپل ذهاب ارزش هر بسته را ۱۰ میلیون ریال اعلام کرد و گفت: در مجموع ۱۰ میلیارد ریال هزینه تهیه این بسته‌های معیشتی شده است.

یاری نژاد خاطر نشان کرد: این بسته‌های معیشتی که توسط خیرین تهیه شده، بین خانواده‌های تحت حمایت این نهاد با اولویت مناطق حاشیه‌ای سرپل ذهاب توزیع شده است.

توزیع یارانه معیشتی ۲ میلیون تومانی آغاز شد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان گفت: توزیع یک‌هزار بسته معیشتی بین سیل‌زدگان جنوب این استان در مناطق زرآباد، دشتیاری و قصرقند آغاز شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسن اشرفیان روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با توجه‌ به سیل اخیر در سیستان و بلوچستان بنا به فرمایش رهبر معظم انقلاب مجموعه اداره کل اوقاف استان یک هزار بسته معیشتی اعم از برنج، رب، روغن و دیگر بسته‌های مواد غذایی تهیه کرده که از محل موقوفات از سایر استان‌ها تهیه شده که در شهرستان‌های قصرقند، دشتیاری و زرآباد در بین خانواده‌های سیل‌زده توزیع خواهد شد.

وی افزود: همچنین به مناسبت ماه مبارک رمضان تعداد ۳۰۰ مواد غذایی بین خانواده‌های کم‌برخوردار روستاهای بخش هیرمند در شمال سیستان و بلوچستان توزیع شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در آستانه ماه مبارک رمضان تعداد ۳۰۰ بسته معیشتی از طرف این اداره کل شامل ۱۰ کیلوگرم برنج، رب، روغن و دیگر بسته‌های مواد غذایی در بین خانواده‌های نیازمند استان توزیع خواهد شد.

وی ادامه داد: ارزش هر بسته حمایتی ۲۰ میلیون ریال است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر سیستان و بلوچستان گفت: ۴۱۴ بسته معیشتی اهدایی خیرین در قالب پویش “هلال رحمت” به مناسبت ماه مبارک رمضان و عید نوروز، میان خانواده‌های کم برخوردار این استان توزیع شد.

سیدمحمد مهدی سجادی روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با هدف حمایت از امنیت غذایی اقشار آسیب‌پذیر و ساکنان مناطق محروم روستایی و محلات کمتر برخوردار و حاشیه‌نشین شهری در استان، توزیع ۴۱۴ بسته معیشتی اهدایی خیرین میان خانواده‌های مدنظر شناسایی شده انجام شد.

وی افزود: این بسته‌ها در قالب پویش “هلال رحمت” و به مناسبت ماه مبارک رمضان و ایام نوروز در راستای رزمایش مواسات و همدلی جمع آوری شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه چهار سفره افطاری نیز جهت روزه داران خانواده‌های کم برخوردار در نظر گرفته شد گفت: ارزش این خدمات بیش از چهار میلیارد ریال برآورد شده است.

وی با اشاره به اعتماد مردمی‌به هلال احمر خاطر نشان کرد: جمع آوری و توزیع بسته‌ها تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد و مردم نوعدوست می‌توانند کمک‌های خود را به هر میزان دلخواه به شماره کارت ۶۲۱۹ – ۸۳۶۶ – ۹۵۷۰ – ۶۳۶۷ و یا از طریق کد دستوری#۳ * ۱۱۲* اهدا کنند و بخشی از نیات خیر خود را از مسیر هلال احمر به مقصد برسانند.

توزیع یارانه معیشتی ۵۰۰ هزارتومانی به خانواده‌های کم درآمد

۲۶۰ بسته معیشتی به خانواده‌های زندانیان نیازمند در فسا توزیع شد.

مدیر عامل انجمن حمایت از زندانیان شهرستان فسا گفت: به مناسبت ماه رمضان و عید نوروز و با هدف حمایت از خانواده زندانیان فسا ٢۶٠ بسته معیشتی بین خانواده‌های زندانیان نیازمند توزیع شد.

رضایی افزود: این بسته‌های معیشتی به ارزش ۱۳۰ میلیون تومان است که به خانواده‌های زندانیانی که زیر پوشش هستند توزیع شد.

وی بیان کرد: مشاوره قضائی و روانشناسی، معرفی به مراکز حمایتی کمیته امداد و بهزیستی برای دریافت تسهیلات اشتغالزایی، توزیع بیش از یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان توزیع بسته حمایتی، واریز وجه نقدی به حساب سرپرست خانواده و پرداخت کمک هزینه تحصیلی از برنامه‌هایی بود که سال قبل این انجمن انجام داده است.

شهرستان فسا در جنوب شرق فارس و در فاصله ۱۳۵ کیلومتری شیراز قرار دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied