شمانیوز
شما نیوز

سهام عدالت | واریز سهام عدالت

ویدئو | نحوه استعلام سهام عدالت با کد ملی | آموزش صفر تا صد پیگیری سهام عدالت

پیگیری سهام عدالت از طریق کد ملی امکان پذیر است نحوه استعلام سهام عدالت و پیگیری فروش و عدم واریز سود را در این ویدئو مشاهده نمایید.

ویدئو | نحوه استعلام سهام عدالت با کد ملی | آموزش صفر تا صد پیگیری سهام عدالت

به گزارش شمانیوز : سهام عدالت نوعی یارانه است که درآن مردم میتوانند از سودهای شرکتی و… برخوردار شوند و این سودها متفاوت است که بستگی به اندازه سهام عدالت افراد در ان موسسه را دارد. 

نحوه ورود به سایت استعلام سهام با کدملی

جهت دریافت استعلام سهام با کدملی تنها داشتن کد سجام کافی است. برای دسترسی به اطلاعات، کاربران بازار سرمایه باید وارد سایت سمات به آدرس www.csdiran.ir شوند. سپس به درگاه یکپارچه ذینفعان وارد شده و ثبت نام کنند.پس از تکمیل اطلاعات، کاربران با کدملی و رمزعبور می‌توانند وارد پنل کاربری خود شوند. برای امنیت بیشتر رمز یک بار مصرف نیز به شماره سهامدار ارسال می‌شود.سهامداران پس از ورود به پنل برای اطلاع از تعداد سهام‌های موجود در سبد سرمایه گذاری خود در قسمت درگاه الکترونیک سهامدار، بخش اوراق بهادار، سبددارایی خود را مشاهده می‌کنند.در بخش سبد دارایی می‌تواند تعداد سهام‌ها و مبلغ سرمایه‌گذاری، گردش معاملات، گزارش سودهای پرداخت شده، مجامع، اطلاعیه‌های نماد، گردش دارایی، تاریخچه سود سهام عدالت و گزارش حق تقدم استفاده نشده قابل مشاهده است.

استعلام سود

بسیاری سوالاتی همچون، سود سهام عدالت چقدر است؟ ارزش سهام عدالت چقدر است؟ چه میزان سود دریافت کردیم؟ دارند. یکی از راه‌های رسیدن به اطلاعات سهام عدالت مراجعه به سامانه یکپارچه ذینفعان است. برای اطلاع از ارزش سهام عدالت به قسمت درگاه الکترونیک سهامدار، سپس بخش اوراق بهادار مراجعه کنید.

برای دریافت اطلاعات در خصوص سهام عدالت نیز به تاریخچه سود سهام عدالت مراجعه کنید. در این قسمت وضعیت پرداخت، تاریخ، مبلغ و نوع سود آمده است

اهمیت استعلام سهام

در سامانه یکپارچه ذینفعان می‌توانید از سودهای دریافتی، میزان دارایی و ارزش سهام عدالت خود مطلع شوید. ناگفته نماند که خدمات این سایت به موارد ذکر شده خلاصه نمی‌شود و در ادامه به خدمات دیگر این سایت می‌پردازیم.

در صورت عدم داشتن اطلاعات کافی از دارایی‌ خود ممکن است متضرر شوید. شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که بنظرتان تعداد سهام‌های موجود در پرتفوی شما کمتر از تعداد واقعی است. با گرفتن استعلام سبد دارایی از درگاه یکپارچه ذینفعان در صورت مغایرت با پشتیبانی کارگزاری تماس حاصل نمایید. این مشکل به جهت تغییر کارگزار رخ می‌دهد.

درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه چیست؟

درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه زیرمجموعه شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه است. یکی از شرایط دسترسی به خدمات درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه داشتن کد سجام است.

این سامانه به دو روش نسخه تحت وب و اپلیکیشن خدمات ارائه می‌دهد. اپلیکیشن تحت عنوان سمات، در سه سیستم عامل Ios، اندروید و ویندوز قابل استفاده است. برای آشنایی بیشتر با درگاه یکپارچه ذینفعان به مقاله «درگاه یکپارچه ذینفعان چیست؟» و برای راهنمایی نحوه دانلود و استفاده از اپلیکیشن سمات به مقاله «نحوه دانلود اپلیکیشن درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه» مراجعه کنید.

پیگیری فروش سهام عدالت

ثبت سفارش فروش سهام عدالت ۱۴۰۳ دربانک‌ها تجمیع و به کارگزاری ها منتقل خواهد شد و سپس از کارگزاری‌ ها طبق صلاحیت سهامداران، شرایط موجود در بازار بورس و هماهنگی با ناظر بازار سهام را به فروش می رسانند، به همین دلیل امکان اینکه این اقدام با تاخیر مواجه و فروش هر سهم زمان بر باشد، وجود دارد.

باتوجه به این دلایل ممکن است برخی از سهام ها پس از ثبت سفارش فروش سهام از سوی سهامدار با تاخیر به فروش برسد، حال اگر بیش از بازه زمانی ۱۰ روز از ثبت سفارش فروش سهام هریک از سهامداران گذشته، احتمال می رود نقصی در خصوص شماره شبای ثبت شده سهامدار وجود دارد و یا اطلاعات ثبت شده ناقص می باشد.

جهت پیگیری توصیه شده است که سهامداران به شعب بانکی و یا کارگزاری های رسمی که ثبت سفارش فروش را ثبت نموده اند مراجعه و از صحت اطلاعات وارد شده مطمئن شوند تا در پی آن اشکال یا ابهام موجود رفع شود.

پیگیری عدم واریز سود سهام ۱۴۰۳

شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، از واریز سود سهام، به ۴۳ میلیون و ۶۶۵ هزار و ۳۳۱ نفر، از مشمولان سهام عدالت که متعلق به عملکرد سال مالی ۱۳۹۹ شرکت های سرمایه گذار می باشد در تاریخ ۲۱ اسفند ماه سال ۱۴۰۰، اطلاعیه رسمی صادر کرده است.

لازم به ذکر است تمامی مشمولان سهام عدالت، می بایست جهت دریافت کد بورسی، در سامانه سجام، اقدام به ثبت نام و احراز هویت نمایند. البته، برای برخی از افراد که از طریق سامانه سجام کد بورسی دریافت نکرده اند نیز سود سهام عدالت ۱۴۰۳ واریز خوهد شد. اما اگر مشمولان، از سامانه سجام، کد بورسی دریافت نمایند پیگیری برای عدم واریز سود سهام عدالت برای سهامداران راحت‌ تر می باشد.

سهامدارانی که سودسهام عدالت را دریافت نکرده‌ اند به سامانه سهام عدالت مراجعه نموده و در ابتدا، شماره شبای درج شده در سامانه سهام عدالت را بررسی نمایند. یکی از مهم‌ترین دلایل عدم دریافت سود سهام عدالت ۱۴۰۳، درج نادرست شماره شبا، در سامانه سهام عدالت است. به محض اصلاح شماره شبا،‌ به طور سیستمی، سود سهام عدالت برای سهامداران واریز خواهد شد.

می بایست توجه داشت که بانک‌ ها، نمی‌توانند به حساب‌های ارزی، حساب‌ های بانکی مسدود یا راکد و حساب‌های مشترک افراد، سود این سهام را واریز نمایند. در کل، افرادی که حساب بانکی آنان، فعال است و مشکلی از لحاظ سیستم های بانکی ندارند، سود سهام عدالت برای آنان کامل واریز شده است.

مشمولان این سهام، با ثبت اطلاعات هویتی و شبای بانکی خود، در سامانه سجام و انجام احراز هویت، دیگر نگران عدم دریافت سود سهام عدالت خود نمی باشند و در صورتی که تمامی اطلاعات ثبت شده صحیح بوده و سود دریافت ننموده اند می توانند با شرکت سپرده گزاری مرکزی ارتباط گیرند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied