شمانیوز
شما نیوز

وام بازنشستگان

میزان وام بازنشستگان در سال 1403

وام ضروری بازنشستگان یکی از خدماتی است که صندوق بازنشستگی کشوری به بازنشستگان تمامی ارگان‌ها ارائه‌ می‌دهد.

میزان وام بازنشستگان در سال 1403

به گزارش شمانیوز - مهدیه اسلامی؛ علی دهقان کیا، رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران درباره میزان افزایش وام بازنشستگان توضیحاتی را ارائه داد و عنوان نمود، موضوع افزایش وام بازنشستگان در هیئت مدیره سازمان تامین اجتماعی مطرح شده و احتمال می رود وام بازنشستگان تامین اجتماعی از 20 میلیون به 30 میلیون افزایش پیدا کند. مبلغ وام ضروری بازنشستگان تامین اجتماعی در سال 1401، فقط 12 میلیون تومان بود، این مبلغ در سال 1402 به 20 میلیون تومان افزایش یافت؛این وام با کارمزد 4 درصد و بدون سود به بازنشستگان پرداخت می‌شود.

بازنشستگان می‌توانند به سایت کانون‌های بازنشستگی در هر استان، مراجعه و اقدام به ثبت‌نام و دریافت وام نمایند،بازنشستگانی که از این وام استفاده‌ می‌کنند، باید آن را در مدت 36 ماه یا سه سال بازپرداخت کنند.

یدالله فرجی، فعال صنفی بازنشستگان کارگری، در خصوص مبلغ وام بازنشستگان انتقاداتی را ارائه نموده و گفته است، پول یک یخچال هم نیست و بازنشسته‌ای که زیر خط فقر درآمد دارد و می خواهد فرزندش را راهی خانه بخت کند؛ آیا می تواند با پولِ این وام دو قلم لوازم خانگی برای فرزندش تهیه کند؟!

این فعال صنفی بازنشستگان، در ادامه عنو.ان داشت مبلغ وام ضروری مستمری بگیران صندوق تامین اجتماعی بایستی در سال جدید، حداقل سه یا چهار برابر شود چراکه تامین چند قلم کالای اساسی برای زندگی، حداقل به چنین ارقامی نیاز دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied