شمانیوز
شما نیوز

تشریح جزئیات پنج طرح مهم آبرسانی استان مازندران/ تجهیز 2767 چاه کشاورزی در مازندران به کنتور برق

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران به تشریح جزئیات عملیات اجرایی پنج طرح مهم آبرسانی استان مازندران پرداخت و گفت: سال گذشته 2 هزار و 767 چاه کشاورزی در این استان برق‌دار و 205 چاه غیرمجاز نیز مسدود شد.

تشریح جزئیات پنج طرح مهم آبرسانی استان مازندران/ تجهیز 2767 چاه کشاورزی در مازندران به کنتور برق

معصومه قلبارند-خبرنگار شمانیوز؛ "حیدر داوودیان" با بیان اینکه عملیات اجرایی پنج طرح مهم آبرسانی استان مازندران در حال انجام است، اظهار کرد: آبرسانی به شهرهای گروه الف، آبرسانی به ساری و میاندورود،رامسر، تنکابن و عباس‌آباد، تأمین آب آشامیدنی شهرها و روستاهای نکا، بهشهر و گلوگاه و  مرزن‌آباد، چالوس و گلوگاه در حال انجام است.

وی افزود: سال 1402 با پیگیری‌های انجام شده برای اجرای این طرح‌ها 8 هزار و 600 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شد که 65 درصد از این رقم معادل 5 هزار و 640 میلیارد ریال تخصیص یافت و در این پنج طرح مهم آبرسانی استان هزینه شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران خاطرنشان کرد: سال 1401 مجموع اعتبارات تخصیص یافته برای اجرای طرح‌های آبرسانی مازندران 4 هزار و 580 میلیارد ریال بود که در سال 1402 بیش از 23 درصد افزایش یافت.

تعیین تکلیف حدود هفت هزار چاه کشاورزی

داوودیان درباره اقدامات این شرکت برای ساماندهی برداشت آب از چاه‌های کشاورزی در سال گذشته نیز از تعیین تکلیف یک‌هزار و 544 چاه بدون پروانه پیش از سال 1385 و نزدیک به ۵ هزار و ۲۲۷ حلقه چاه حریمی کم‌عمق در استان طی سال 1402 خبر داد و گفت: سال گذشته با تلاش همکاران ما در واحد حفاظت و بهره‌برداری منابع آب زیرزمینی، 2 هزار و 767 چاه کشاورزی در استان برق‌دار و 205 چاه غیرمجاز نیز مسدود شد.

وی افزود:  یک‌هزار و 237 مورد اصلاح پروانه چاه‌ها و همچنین ۱۱ هزار و ۶۴۹ مورد صدور مجوز سامانه «ساماب» به منظور انجام اقداماتی مانند تغییر نام، حفر، لایروبی، تغییر مکان و کف‌شکنی سال گذشته توسط شرکت آب منطقه‌ای مازندران انجام شد. 191 چاه دارای مجوز حفر نیز در مازندران تعیین تکلیف شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران خاطرنشان کرد: طی سال گذشته جلوگیری از اضافه برداشت در 239 چاه صورت گرفت که به پیشگیری از برداشت 700 هزار متر مکعب آب از منابع آبی زیرزمینی استان شد.

ساخت 2.9 کیلومتر دیوار حفاظتی

داوودیان به اجرای طرح‌های ایمن‌سازی نقاط پرخطر رودخانه‌ها در مازندران نیز اشاره کرد و افزود: در سال 1402 به منظور جلوگیری از بروز خسارت در هنگام طغیان رودخانه‌ها 18 پروژه دیوار حفاظتی با طول مجموع 2 هزار و 900 متر ساخته شد.

وی با بیان این‌که ساخت دیوارهای حفاظتی یکی از اولویت‌های این شرکت برای جلوگیری از بروز خسارت در زمان طغیان رودخانه‌هاست، اظهار کرد: طی یک سال گذشته در شهرستان‌های ساری، بابلسر، بابل، فریدونکنار، آمل، نور، کلاردشت، چالوس، نوشهر ، تنکابن و سوادکوه شمالی اجرای چند طرح دیوار حفاظتی به سرانجام رسید که برای ساخت این دیوارها در مجموع 1100 میلیارد ریال اعتبار صرف شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی