شمانیوز
شما نیوز

خودرو تیگو 7 پرو e پلاس

تیگو 7 پرو e پلاس رونمایی شد | تیگو 7 پرو e پلاس خودرویی با طراحی شکوهمند و امکانات فوق‌العاده + فیلم

در ویدیو زیر به بررسی و معرفی بیشتر خودرو تیگو 7 پرو e پلاس خواهیم پرداخت.

تیگو 7 پرو e پلاس رونمایی شد | تیگو 7 پرو e پلاس خودرویی با طراحی شکوهمند و امکانات فوق‌العاده + فیلم

به گزارش شمانیوز : خودرو تیگو 7 پرو e پلاس یک خودروی پرفروش و محبوب است.  تیگو 7 پرو e پلاس با ظاهری جذاب و طراحی مدرن، از قابلیت‌ها و امکانات برتری برخوردار است.تیگو 7 پرو e پلاس دارای موتوری پرقدرت و کارآمد است که در کنار سیستم‌های پیشرو و نیزنامه ایمنی، تجربه رانندگی مطمئنی را ارائه می‌دهد. تیگو 7 پرو e پلاس یک گزینه عالی برای افرادی است که در جستجوی خودرو پرقدرت هستند.در ادامه بررسی و معرفی بیشتر خودرو تیگو 7 پرو e پلاس پرداخته ایم. 

طراحی ظاهری

خودروسازچینی در طراحی این خودرو زیاده‌روی نکرده و نمای بیرونی آن خیلی پرزرق‌وبرق نیست. از لحاظ ظاهری، تیگو ۷ پرو پلاگین هیبرید شبیه به تیگو ۷ پرومکس معمولی است و این دو تفاوت‌های جزئی کمی با یکدیگر دارند. به عنوان مثال، سپر جدید دارای عناصری آبی‌رنگ است که ظاهر خودرو را به طور قابل توجهی جذاب کرده و آن را نسبتا آینده‌نگرانه نشان می‌دهد. این طراحی در اسپویلر بالای درب عقب و حتی روی چرخ‌های ۱۸ اینچی نیز دیده می‌شود. تنها مشکل این است که کثیفی و گرد و غبار بلافاصله روی قسمت‌های تیره قابل مشاهده است.این کراس‌اوور همچنین با توجه به چراغ‌های جلوی ال‌ای‌دی از نسخه معمولی قابل تشخیص است. طول، عرض و ارتفاع تیگو ۷ پرو پلاگین هیبرید به عنوان یک کراس‌اوور اندازه متوسط به ترتیب از چپ به راست ۱.۷/۱.۸۶/۴.۵۱ متر و فاصله محوری آن ۲.۶۷ متر است. ارتفاع کف این مدل دیفرانسیل جلو از زمین ۱۸ سانتیمتر است. این کراس‌اوور به سیستم تعلیق مک‌فرسون در جلو و چنداتصالی در عقب مجهز است.

در کابین شاهد تفاوت‌های کمتری هستیم. همان نمایشگرهای دوگانه روی داشبورد (هر کدام ۱۲.۳ اینچ)، کنترل پنل ۸ اینچی سیستم تهویه و نورپردازی محیطی. تفاوت‌های باقی‌مانده مربوط به کنترل سیستم هیبریدی هم جزئی هستند. فضای داخلی حس خوشایندی ایجاد می‌کند و اگرچه خیلی لوکس نیست، اما در کل به خوبی طراحی شده و در برخی موارد عالی است.

مشخصات فنی

فونیکس تیگو 7 پرو e پلاس مانند تمام مدل‌های مشابه در بازار به یک موتور درون‌سوز و یک موتور برقی مجهز است. خودروهای پلاگین هیبریدی می‌توانند با کمک هر دو پیشرانه یا توسط نیروی یکی از آن‌ها حرکت کنند و باتری آن‌ها باید توسط منبع تغذیه (یا شارژر) شارژ شود. اما این محصول چری کمی با بقیه فرق دارد: این مدل هیبریدی سه موتور دارد. این پیشرانه شامل یک موتور توربو بنزینی با قدرت ۱۴۷ اسب بخار و گشتاور ۲۱۰ نیوتن متر و دو موتور برقی با قدرت کلی ۸۸ اسب بخار است. بنابراین مجموع قدرت این خودرو 325 اسب بخار و حداکثر گشتاور آن ۵۱۰ نیوتن متر است.

چری از گیربکس مخصوص خودروهای هیبریدی (DHT) در این مدل استفاده کرده است. این جعبه‌دنده به صورت خودکار کنترل می‌شود، البته برخی از عملکردهای آن را می‌توان به صورت دستی تنظیم کرد. این خودرو در حالت‌های رانندگی مختلف قابل استفاده است: با موتور بنزینی بدون دخالت موتورهای برقی، فقط با یک موتور برقی، با دو موتور برقی، با موتور درون‌سوز و یک موتور برقی و با هر سه موتور. مزایای این طراحی کاملا مشخص است: در صورت تمایل می‌توانید بدون مصرف بنزین فقط با حالت برقی رانندگی کنید (در این حالت برد حرکتی ۸۲ کیلومتر است)، یا می‌توانید با استفاده از تمام قدرت پیشرانه هیبریدی در عرض ۷.۴ ثانیه سرعت خود را از صفر به صد کیلومتر در ساعت برسانید.

خودروهای پلاگین هیبریدی، برخلاف مدل‌های هیبریدی (که باتری‌های کوچک آن‌ها توسط ژنراتور شارژ می‌شود)، اقتصادی‌تر هستند و حالت‌های رانندگی برقی پیشرفته‌تری دارند (یعنی قادر به رانندگی طولانی‌تر در حالت برقی، هم در شهر و هم در بزرگراه هستند). این مدل‌ها برخلاف خودروهای تمام برقی (که اصلا موتور درون‌سوز ندارند) وابسته به شارژر نیستند و برد ترکیبی بنزینی و برقی دارند. این موضوع با توجه به زیرساخت‌های نه‌چندان توسعه‌یافته برقی در اکثر کشورها یک مزیت بزرگ محسوب می‌شود. البته عیب آن هم واضح است: بازیابی ترمز کافی برای شارژ کامل باتری وجود ندارد، بنابراین باید خودرو را در خانه شارژ کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی