شمانیوز
شما نیوز

یارانه نقدی

تغییرات جدید در واریز یارانه‌ها / این تغییرات یارانه‌بگیران را نگران کرد!

تغییرات جدید در واریز یارانه‌ها / این تغییرات یارانه‌بگیران را نگران کرد!

در سال 1403 تغییرات اساسی در مبلغ و زمان واریز یارانه‌ها رخ داد. برخی از یارانه در قالب پول نقد و برخی در قالب کالابرگ واریز شدند.

به گزارش شمانیوز : برای ایجاد انگیزه مضاعف، سال گذشته دولت اعلام کرد یارانه نقدی دهک اول تا سوم، زودتر واریز خواهد شد. این تصمیم از آن جهت گرفته شد که این خانواده ها فرصت بیشتری برای تصمیم‌گیری اینکه یارانه نقدی را چگونه خرج کنند داشته باشند.تغییر زمان‌بندی پرداخت یارانه نقدی در بهمن سال گذشته اتفاق افتاد.

یارانه نقدی از سه ماه قبل با همین سبک و سیاق پرداخت شده است، ولی گروهی، به‌محض اینکه متوجه شدند روز ۲۱ ماه رسیده و خبری از یارانه نقدی نیست، دلهره گرفتند.

مطابق توضیحاتی که در ادامه داده می شود، تاریخ واریز برای هر گروه مشخص شده است:

مستمری کمینه امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور ؛ ۲۰م هر ماه واریز می‌شود.

یارانه نقدی و معیشتی خانوار دهک‌های ۱تا۳؛ ۲۵م هر ماه واریز می‌شود .

یارانه نقدی و معیشتی سایر خانوارها؛ ۳۰م هر ماه واریز می‌شود.

و در نهایت یارانه دارو و هزینه حمل و نقل و ذخیره سازی سوخت؛ از ابتدای هر ماه واریز خواهد شد. :

یارانه نقدی به‌ازای هر نفر واریز می‌شود. یارانه خانوار دهک اول، دوم و سوم که زیر پوشش کمیته امداد یا بهزیستی هستند، نفری ۴۰۰ هزار تومان محاسبه می‌شود.

یارانه تشویقی هم به‌شکل اعتبار خرید برای این گروه منظور می‌شود که اگر از آن استفاده کنند یارانه هر نفر در خانوار دهک یک تا سه، به ۶۲۰ هزار تومان می‌رسد.

یارانه خانوار دهک چهار تا هفت، نفری ۳۰۰ هزار تومان است و، چون آن‌ها هم اجازه استفاده از یارانه تشویقی را دارند می‌توانند در نهایت میزان یارانه دریافتی خود را به رقم ۵۲۰ هزار تومان افزایش دهند.

خانوار دهک هشت و ۹ حتی در صورت استفاده از کالابرگ مستحق یارانه تشویقی شناخته نمی‌شود و هنمچنان به ازای هر نفر ۳۰۰ هزار تومان یارانه نقدی به حسابشان واریز می‌شود.

امسال پیش از شهریور میزان درآمد و حجم سرمایه خانوارها مورد بازبینی و ارزیابی مجدد قرار می‌گیرد و بخشی از خانوارها با افزایش ارزش ریالی اموال از فهرست یارانه بگیران حذف شده و بعضی هم ممکن است جابجایی دهک برای آنها اتفاق بیفتد.

استعلام دهک درآمدی خانوار را نیز می‌توان با مراجعه به سامانه حمایت در آدرس hemayat.mcls.gov.ir انجام داد.

اعتراض به عدم دریافت یارانه، درخواست بررسی دهک‌بندی درآمدی و ثبت‌نام دریافت یارانه را در همین سایت پیگیری کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی