شمانیوز
شما نیوز

وام ازدواج

فرصت استثنایی برای دهه شصتی‌ها / وام 500 میلیونی برای دهه شصتی‌ها

فرصت استثنایی برای دهه شصتی‌ها / وام 500 میلیونی برای دهه شصتی‌ها

وام ازدواج برای دهه شصتی‌ها تمدید شد. جزئیات بیشتر از دریافت وام را بخوانید.

به گزارش شمانیوز : انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری اظهار کرد: نیمه دوم سال ۱۴۰۰ بود که موضوع طرح تسهیلات تشویقی وام ازدواج به متولدین دهه ۶۰ ساکن در روستا‌ها و شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت با کارمزد ۴ درصد مطرح شد.

وی افزود: براساس آن، افراد با دارا بودن تابعیت کشور ایران، عشایر یا ساکن روستا و یا شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت، مجرد بودن زوجین و تاریخ تولد افراد در دهه ۶۰ در بازه تاریخی یک فروردین ۱۳۶۰ تا ۲۹ اسفند ۱۳۶۹ امکان دریافت این تسهیلات را داشتند.

خزعلی گفت: با وجود فرصت محدود، حدود ۴۰۰ زوج توانستند از این وام در سال ۱۴۰۰ برخوردار شوند. این امر در ۱۴۰۱ به دلیل عدم تخصیص بودجه محقق نشد، اما در سال ۱۴۰۲ مجددا و با مبلغ بیشتر به جریان افتاد.

به گفته وی، میزان این تسهیلات در مجموع ۵۰۰ میلیون تومان است که سقف ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات برای ازدواج، ۲۰۰ میلیون تومان برای خرید اقساطی جهیزیه و ۲۰۰ میلیون تومان وام اشتغال در نظر گرفته شده است.

معاون امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری با اشاره به ثبت‌نام بیش از ۲۳۰۰ زوج در سامانه ثبت‌نام و معرفی حدود ۱۲۰۰ زوج واجد شرایط به بانک‌ها برای دریافت این وام تاکید کرد: ارائه این تسهیلات در سال ۱۴۰۳ نیز تمدید شده است.

خزعلی در توضیح بیشتر یادآور شد: تا زمانی که بودجه وجود دارد، محدودیتی برای کسانی که شرایط دریافت این وام را داشته باشند، نیست.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • ناشناس

    اگه اینجوری باشه که خوبه

تبلیغات متنی