شمانیوز
شما نیوز

نیسان ترا

نیسان ترا تجربه رانندگی مدرن و لوکس با طراحی جذاب / نیسان ترا عملکرد برتر و ایمنی بالا در یک خودروی خانوادگی + فیلم

نیسان ترا تجربه رانندگی مدرن و لوکس با طراحی جذاب / نیسان ترا عملکرد برتر و ایمنی بالا در یک خودروی خانوادگی + فیلم

در خبر زیر به بررسی و معرفی خودرو شاسی بلند وارداتی نیسان ترا خواهیم پرداخت.

به گزارش شمانیوز :نیسان ترا یک خودروی شهری و خانوادگی با طراحی زیبا و مدرن است.نیسان ترا دارای فضای داخلی راحت و امکانات رفاهی بسیار است.نیسان ترا با مصرف سوخت کم و عملکرد قابل اعتماد، گزینه ای عالی برای رانندگی روزمره است.با قیمت مناسب و امکانات متنوع، نیسان ترا یک انتخاب محبوب بین خریداران خودروهای خانوادگی است.

طراحی ظاهری 

در بخش ظاهری با خودرویی تنومند و با ابعاد به نسبت بزرگ مواجه هستیم که در جای جای خطوط و فرم بدنه به شما یادآوری می کند که من یک نیسان هستم. در نمای جلو، جلوپنجره بزرگ با قاب کرومی معروف نیسان را شاهد هستیم که لوگوی مانیان به‌جای لوگوی نیسان یا دانگ فنگ جانمایی شده است. لوگویی که احتمالاً با ورود خودرو به بازار، به سرعت توسط مالکان به نیسان تغییر خواهد یافت. چراغ ها گرافیک جذابی دارند و سپر نیز فرمی عضلانی و ساده دارد. در نمای کناری گویی با یک رونیز مدرن مواجه هستیم. گلگیرها نیز در نمای کناری حالتی پف کرده و عضلانی دارند که سبب شده اند خودرو بزرگ تر به نظر برسد. نمای عقب اما جذابیت لازم را به اندازه سایر بخش ها ندارد و این مورد به‌خصوص در مورد گرافیک و شکل فیزیکی چراغ های عقب بیش تر به چشم می آید.

محصول مانیان خودرو ۴,۸۸۲ میلی متر طول، ۱,۸۵۰ میلی متر عرض، ۱,۸۳۵ میلی متر ارتفاع و فاصله محوری ۲,۸۵۰ میلی متری دارد. این ابعاد یعنی با خودرویی طرف هستیم که ابعادی نزدیک به رکستون G4 دارد و کابین آن بسیار جادار است.

امکانات

اس یو وی جدید مانیان خودرو برای بازار ایران به فهرست امکانات ایمنی و رفاهی متشکل از تریم چرم کابین، صندلی برقی راننده به همراه تنظیم گودی کمر، مانیتور بزرگ، سیستم تهویه اتومات، شارژر وایرلس، سیستم ترمز ضد قفل، سیستم کنترل پایداری و کنترل کشش، سیستم کنترل دینامیک خودرو، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی و کمکی حرکت در سراشیبی، سیستم ترمز هوشمند، سیستم کشش موتور، سیستم پایش فشار باد تایرها، ایربگ راننده و سرنشین (در نسخه های فول شش ایربگ) و… تجهیز شده است.

در نسخه های فول این خودرو شش ایربگ، رادار نقطه کور و رادار بین خطوط نیز وجود دارد.

نیسان ترا

مشخصات

مهم ترین اِلِمان در مورد مشخصات فنی نیسان ترا این است که پلتفرم F آلفا در شاسی و بدنه به کار رفته است و این یعنی عملکرد عالی مهندسی ژاپن را در این SUV می بینیم. زیر کاپوت اما پیشرانه ۲ لیتری میتسوبیشی قلب تپنده این خودرو را تشکیل داده است. ترا بازار ایران مجهز به پیشرانه ۴K31 میتسوبیشی با فناوری MIVEC است، که ۲ لیتر توربو TGDi است و توان تولید نهایت قدرت ۲۲۰ اسب بخار و نهایت گشتاور ۳۶۰ نیوتن متر را دارد.

قدرت پیشرانه از طریق جعبه دنده ۸ سرعته AT ساخت ZF آلمان به چرخ ها منتقل می شود. قدرت در حالت معمولی به محور عقب می رود، اما تنظیمات مربوط به ۴X4 (چهار چرخ محرک) هم در این خودرو به صورت سنگین و سبک قابل تنظیم است. در جلو سیستم تعلیق دوجناغی دوبل را داریم و در عقب سیستم مولتی لینک و یا چند اتصاله (پنج مفصلی) به کار رفته است.

در خصوص تجربه سواری این خودرو باید گفت با یک SUV دو لیتری اما پرشتاب مواجه هستیم که به هیچ عنوان هنگام فشردن پدال گاز ناامیدمان نمی کند، اما با توجه به کیفیت بسیار پایین سوخت داخلی، صدای ناک موتور را به خوبی می شنویم. با توجه به سگمنت خودرو تکان های عرضی را داریم، اما این مورد آزاردهنده نیست و به طور کلی، سواری خودرو بین هم‌سگمنت هایش، همچون دایون Y7، خوب و به نسبت نرم ارزیابی می شود. به دلیل بهره گیری خودرو از دیفرانسیل سالید در بخش عقب، کورس چرخ های عقب یا به اصطلاح کش آمده چرخ ها در ناهمواری بسیار خوب است اما چرخ های جلو قدری کم تر باز می شوند. قفل دیفرانسیل عقب این خودرو با یک کلید از داخل اتاق فعال می شود و عملکرد بسیار خوبی دارد. نکته ای که به عنوان ضعف برای ترا می توان به آن اشاره کرد عدم بهره مندی این خودرو از کروز تطبیقی است. همچنین حالت های چهار چرخ سبک و سنگین نیز توسط یک کلید چرخان قابل انتخاب هستند.

فضای اتاق در هر دو ردیف جلو و عقب بسیار خوب است و فضای صندوق بار نیز بسیار بزرگ است. نکته دیگری که در جای جای اتاق و قطعات بدنه این خودرو به چشم می آید، درج نام و لوگوی نیسان روی آن هاست که همواره یادآوری می کند شما با یک نیسان ساخت چین مواجه هستید.

 

جزئیات خبر
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی