شمانیوز
شما نیوز

بازنشستگان

خبر ویژه از بیمه تکمیلی بازنشستگان / تمدید بیمه تکمیلی چگونه خواهد بود؟

خبر ویژه از بیمه تکمیلی بازنشستگان / تمدید بیمه تکمیلی چگونه خواهد بود؟

سیر تا پیاز شرایط و نحوه تمدید بیمه تکمیلی بازنشستگان را در گزارش زیر بخوانید.

به گزارش شمانیوز : پس از مشخص شدن شرکت بیمه ملت به عنوان شرکت بیمه‌گر در قرارداد بیمه تکمیلی درمان بازنشستگان و وظیفه بگیران صندوق بازنشستگان کشوری در سال ۱۴۰۳ برخی بازنشستگان مطرح شده است که اطلاعیه‌های بعدی نیز به آنها پاسخ داده خواهد شد.

بیمه تکمیلی بازنشستگان به صورت خودکار تمدید می‌شود

قرارداد سال جاری طبق روال سال‌های گذشته اجرا خواهد شد و بر اساس آن تمامی افراد تحت پوشش قرارداد بیمه تکمیلی درمان سال ۱۴۰۲ به صورت خودکار به قرارداد سال ۱۴۰۳ منتقل می‌شوند و نیازی به ثبت نام جدید نیست.

ثبت درخواست حذف و اضافه به این معنا است که بازنشستگان و وظیفه بگیران تحت پوشش قرارداد بیمه تکمیلی درمان در صورت نیاز به اضافه یا کم کردن افراد تحت تکفل خود که در قرارداد سال قبل ثبت شده و یا ثبت نشده بودند، می‌توانند برای ثبت یا حذف این افراد (افراد تحت تکفل) در بخش مربوطه در درگاه خدمات الکترونیک صندوق بازنشستگی کشوری اقدام کنند.

بازنشستگان و وظیفه بگیرانی که تمایل به استفاده از این خدمت برای سال ۱۴۰۳ ندارند نیز می‌توانند در همین سامانه نسبت به حذف قرارداد پوشش بیمه تکمیلی درمان اقدام کنند که عکس این موضوع نیز برای افرادی که قبلا بیمه نبوده و اکنون متقاضی بیمه تکمیلی هستند، قابل انجام است.

صندوق بازنشستگی کشوری تصریح کرده است که متقاضیان حذف یا اضافه کردن افراد تحت تکفل می‌توانند مانند سال گذشته به نشانی اینترنتی اعلام شده، مراجعه و اقدام کنند.

بازنشستگان و وظیفه بگیران صندوق بازنشستگی کشوری از ابتدای خرداد تا پایان مردادماه ۱۴۰۳ می‌توانند به صورت اینترنتی و تنها از طریق رایانه یا لپ تاپ اقدام لازم را انجام دهند.

افزایش کارمزدی (صندوقی) به سرانه‌ای

قرارداد امسال صندوق بازنشستگی کشوری با شرکت بیمه‌گر، بر خلاف ۱۲ سال اخیر از کارمزدی (صندوقی) به سرانه‌ای تغییر کرده است؛ سرانه این قرارداد برای سال ۱۴۰۳ از مبلغ ۶۷ هزار و ۵۰۰ تومان به ۱۰۷ هزار و ۴۰۰ تومان برای هر نفر افزایش یافته است.

هزینه قرارداد جدید برای هر نفر ۳۵۸ هزار تومان است که ۷۰درصد آن توسط صندوق بازنشستگی کشوری تامین خواهد شد و ۳۰ درصد بقیه (۱۰۷ هزار و ۴۰۰ تومان) توسط بازنشسته پرداخت می‌شود.

با توجه به قرارداد جدید که از ابتدای سال ۱۴۰۳ منعقد و اجرایی شده است، مبلغ سرانه از ابتدای فروردین ماه محاسبه شده و در حقوق ماه آینده بازنشستگان (خردادماه) کسر خواهد شد

پرداخت مدارک و اسناد پزشکی قرارداد سال ۱۴۰۲

همچنین بر اساس این گزارش مدارک پزشکی سال ۱۴۰۲ که تحویل شرکت کارپردازی آتیه سازان حافظ شده است، پس از ارسال از سوی این شرکت پس از تامین منابع لازم پرداخت خواهد شد.

مدارک پزشکی سال ۱۴۰۳ که تحویل شرکت کارپردازی قبلی شده است از سوی آن شرکت به شرکت بیمه ملت ارسال می‌شود. بیمه ملت پس از محاسبات لازم و لحاظ کردن جدول پوشش‌های مصوب شده در قرارداد جدید، نسبت به پرداخت هزینه‌ها در کمترین زمان ممکن اقدام خواهد کرد.

بازنشستگان برای تحویل مدارک و اسناد سال ۱۴۰۳ که تاکنون تحویل نداده اند، ضمن نگهداری از مدارک مورد نظر، منتظر اطلاع رسانی‌های بعدی باشند و همچنین هدف قرارداد جدید بیمه تکمیلی درمان، تحویل یا ارسال مدارک و اسناد پزشکی به صورت اینترنتی برای شرکت بیمه ملت و بدون نیاز به مراجعه حضوری بازنشستگان خواهد بود؛ بنابراین تا تکمیل فرآیند موردنظر مدارک را نزد خود نگهداری کنید.

صندوق بازنشستگی کشوری سی ام اردیبهشت ماه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: شرکت «بیمه ملت» برنده مناقصه ارائه خدمت بیمه تکمیلی درمان بازنشستگان کشوری شد.

براساس نامه کمیسیون معاملات صندوق بازنشستگی کشوری، «شرکت بیمه ملت» به عنوان برنده مناقصه عمومی بیمه تکمیلی درمان بازنشستگان در سال ۱۴۰۳ اعلام می‌شود.

بازنشستگان و وظیفه بگیران متقاضی این خدمت می‌توانند برای ثبت آنلاین «درخواست برقراری و انصراف» از یکم خرداد ۱۴۰۳ به مدت سه ماه تا ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ طبق سال‌های گذشته اقدام کنند.

بر این اساس، بازنشستگان می‌توانند در دوره زمانی مشخص شده با ورود به سامانه ثبت نام آنلاین که به صورت لینک ثابت در صفحه اصلی سایت اطلاع رسانی (cspf.ir) و همچنین درگاه خدمات الکترونیک صندوق (eservices.cspf.ir) فعال می‌شود، اقدام کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی