شمانیوز
شما نیوز

احتمال افزایش 50 درصدی نرخ بلیط هواپیما

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شما نیوز):معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در زمان حاضر چنانچه نرخ سوخت هواپیما ثابت بماند، قیمت بلیت پروازهای داخلی حدود ۵۰ درصد افزایش خواهد یافت.  

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شما نیوز): ˈحمیدرضا پهلوانیˈ روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: برای تعیین قیمت بلیت هواپیما فاکتورهای زیادی باید لحاظ شود که در صنعت هواپیمایی مهمترین آن برای تعیین قیمت بلیت، نرخ ارز است.

وی افزود: صنعت هواپیمایی از جمله صنایعی است که متکی به تامین منابع ارزی است و ارز ملاک اصلی برای تعیین قیمت بلیت می باشد.

پهلوانی اضافه کرد: همچنین هزینه هایی که شرکت های هواپیمایی در داخل کشور با آن مواجه هستند، مبنای ارزشگذاری برای قیمت بلیت است.

وی ادامه داد: اگر فاکتورهای هزینه شرکت های هواپیمایی بر اساس معیارها و فاکتورهای سال ۹۰ باشد، نیازی به افزایش قیمت بلیت نیست، اما با توجه به تغییرات و نوسانات نرخ ارز، امروز شاهد آن هستیم که تغییر در نرخ گذاری برای بلیت پروازهای داخلی اجتناب ناپذیر است.

معاون وزیر راه و شهرسازی در زمینه تغییرات نرخ ارز گفت: در این زمینه با مراکز تصمیم گیر از جمله بانک مرکزی در ارتباط هستیم تا فرایند نرخ گذاری بلیت هواپیما به گونه ای باشد که مشکل تعیین نرخ بلیت پروازهای داخلی و خارجی طی یکی دو هفته آینده مشخص شود.

وی ادامه داد: تلاش داریم در ساختار جدید، چنانچه نرخ ارز طی مدت یک ماه آینده ثابت بماند، فرایند تعیین قیمت بلیت هواپیما را برای یاتا (انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی )ارسال کنیم .

** میزان تسویه بدهی ایرلاین ها براساس نرخ سوخت ۲۰۰ تومانی

رییس سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: سیاست سازمان برای تسویه بدهی شرکت های هواپیمایی به شرکت ملی پخش و فرآورده های نفتی تا پایان سال ۹۰ ، سوخت برمبنای ۲۰۰ تومان محاسبه می شود اما پس از آن برمبنای لیتری ۴۰۰ تومان مورد محاسبه قرار می گیرد.

وی اعلام میزان بدهی را به عهده شرکت های هواپیمایی گذاشت و گفت: این میزان بدهی اکنون متفاوت است چراکه شرکت های هوایی میزان بدهی خود را براساس نرخ ۲۰۰ تومان و شرکت ملی پالایش و پخش براساس لیتری ۴۰۰ تومان به سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرده است.

** ورود ۱۱ فروند هواپیمای جدید به ناوگان هوایی

پهلوانی سپس گفت: تاکنون ۱۱ فروند هواپیما به ناوگان هوایی کشور اضافه شده است و این روند ادامه خواهد داشت چرا که بخش خصوصی در این زمینه در حال فعالیت است.

وی افزود: این هواپیماها ملکی و یا به صورت اجاره به شرط تملیک وارد ناوگان هوایی کشو شده است ضمن اینکه عمر این هواپیماها در حد نو و در محدوده استانداردهای سازمان هواپیمایی کشوری قرار دارند.

** روزانه سه هزار زائر خانه خدا اعزام می شود

معاون وزیر راه و شهرسازی سپس به انتقال زائران خانه خدا توسط ناوگان هوایی کشور اشاره کرد و گفت: اکنون روزانه سه هزار زائر توسط خطوط هوایی کشور از ۱۷ نقطه کشور به خانه خدا منتقل می شوند و مشکل خاصی نیز در این زمینه وجود ندارد.

وی افزود: براساس برنامه زمان بندی شده عملیات برگشت زائران خانه خدا از دهم آبان ماه آغاز و تا پایان همین ماه ادامه خواهد یافت.

** تعیین سیاست تامین نیازمندیهای ارزی شرکتهای هواپیمایی

رییس سازمان هواپیمایی کشوری سپس تصریح کرد: شرکت های هواپیمایی سیاستهای مالی مخصوص به خود را دارند و از منابع مالی خود برای تامین ارز مورد احتیاج استفاده می کنند.

وی اضافه کرد: به طور قطع باید یک سیاستی در تامین نیازمندیهای ارزی شرکت های هواپیمایی تعریف شود که مشکلی در تامین نیازمندیهای خود پیدا نکنند.

** تدوین قانون ملی امنیت هوایی

پهلوانی همچنین در مورد تامین امنیت هوایی کشور گفت: در حال حاضر آنچه برای امنیت صنعت هوایی کشور اتفاق افتاده، تدوین قانون ملی امنیت هوایی است.

وی افزود: اکنون ناظران بین المللی سازمان هواپیمایی کشوری در حال بازرسی از مجموعه صنعت هوایی هستند که به طور قطع این مجموعه نمره بسیار قبولی را خواهند گرفت.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied