شمانیوز
شما نیوز

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس

قانون کار باید به نفع کارگر بازنگری شود

شمانیوز: عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جامعه کارگری با مشکلات عدیده ای روبرو هستند گفت: قانون کار باید به نفع کارگر بازنگری شود.  

عزت الله یوسفیان‌ملا، عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با تاکید پایمال شدن حق و حقوق کارگر سزاوار نیست افزود: در حال حاضر هر مشکلی که در واحدهای تولیدی ایجاد می شود، مقصرآن را کارگر محسوب می کنند و به همان نسبت جبران آن از کارگر طلب می کنند.

وی در ادامه با اشاره عدم توانایی برخی از کارفرمایان برای پرداخت دستمزد کارگران در حد مطلوب اظهار کرد: در برخی از کارخانجات و شرکت ها کارفرما به دلیل عدم توان مالی تعداد کارگران را کاهش می دهد و این در حالی است که با تعداد کاهش یافته کارگر، تولید گذشته را ادامه می دهد که این مسئله ظلم به قشر کارگری محسوب می شود.

یوسفیان وجود قراردادهای سفید امضا در برخی از کارخانجات و شرکت ها را خلاف قانون خواند و خاطرنشان کرد: مگر کارگر چه علاقه ای به کارفرما دارد که بخواهد از چندین ماه قبل به کارفرما اعلام کند که هیچ مطالبه ای برای حق و حقوق خود ندارد. امضا کردن قراردادهای سفید امضا از سرناچاری و جذب نکردن کارفرمایان است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ضمن ابراز تاسف از عدم پرداخت حقوق به موقع شماری از کارگران در کشور تصریح کرد: حقوق کارگران هیچ وقت مطابق با نرخ تورم و گرانی نبوده و علاوه بر این، شمار زیادی از کارگران از پرداخت نشدن به موقع دستمزدهایشان گلایه مند هستند که معتقدم باید بیمه ای مانند بیمه بیکاری برای پرداخت حقوق کارگران در موعد مقرر انجام پذیرد.

وی ادامه داد: در این صورت اگر حقوق کارگری یک ماه تاخیر داشته باشد او می تواند با مراجعه به بیمه مربوط امرار معاش کند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied