شمانیوز
شما نیوز

اتصال 10 گمرک به تجهیزات پیشرفته کشف مواد مخدر

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): معاون حقوقی و نظارت گمرک ایران از اتصال 10 گمرک اصلی کشور به تجهیزات پیشرفته کشف مواد مخدر و پیش سازهای مواد مخدر صنعتی تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز)، مهرنوشت: ناصر علی مدد جهرمی در مراسم توديع و معارفه مديركل مركز مبارزه با جرائم سازمان يافته گمرک گفت: 10 گمرک اصلي ترانزیتی و مسافری كشور تا پايان سال جاری به تجهيزات پيشرفته جهت كشف موادمخدر و پیش سازهای صنعتی مواد مخدر صنعتی مجهز مي شوند.

معاون حقوقي و نظارت گمرک ایران اظهار داشت: اين كار با هدف افزايش دقت در بازرسي ها، كنترل و سرعت در امور مربوطه صورت مي گيرد. جهرمي با تاكيد بر ضرورت استفاده از شيوه هاي جديد و ابزارهاي به روز براي مبارزه با قاچاق كالا و موادمخدر گفت: شرايط بايد به گونه اي فراهم شود تا با ارتقاء سطح دانش همكاران در زمينه هاي مختلف بتوانيم موفقيت هاي بيشتري در زمينه مبارزه با قاچاق كالا و مواد مخدر به دست آوريم.

وي با اشاره به نقش نظارتي ستاد گمرک افزود: انتظار مي رود همكاران در مركز مبارزه با جرائم سازمان يافته با ارتقاء سطح دانش خود و بهره گيري از شيوه هاي به روز نقش راهبري را براي گمركات اجرايي در زمينه هاي مرتبط داشته باشند.

جهرمی در خصوص اهميت جايگاه مركز مبارزه با جرائم سازمان يافته اظهار داشت: وظايفي كه در حال حاضر برعهده اين مركز واگذار شده است در گذشته در قالب كميته هاي مختلف انجام مي گرفت ولي در حال حاضر با اصلاح ساختار سازماني گمرک و ابلاغ قانون امورگمركي و آئين نامه اجرايي آن، اين امور در قالب وظايف اين مركز ديده شده است.

این مقام مسئول در گمرک گفت: اين مركز داراي 3 معاونت قضايي، مبارزه با مواد مخدر و پولشويي است كه تاكنون اقدامات مؤثري در راستاي وظايف محوله انجام شده است. وی بهره برداري مطلوب گمركات از سامانه جامع قضايي و ورود اطلاعات به صورت مستمر در اين سامانه و بهره برداري از اين اطلاعات براي بهبود امور را مورد تأكيد قرار داد و افزود: استفاده بهينه از سامانه مذكور سبب مي شود تا همكاران از روند پرونده هاي متشكله، فرايند پرونده ها، مدت زمان صرف شده براي رسيدگي و نتيجه كار در مراجع رسيدگي كننده آگاهي داشته باشند و براساس آن تصميمات لازم را اتخاذ نمايند.

وي گفت: گزارش گيري از سامانه جامع قضايي به صورت مستمر از سوي گمركات اجرايي كشور و ارائه آن به مركز جرائم سازمان يافته جهت اتخاذ تصميمات مناسب از موارد مهمي است كه بايد در سرلوحه كار اين مركز قرار گيرد.

به گفته جهرمی، برگزاري دوره هاي آموزشي با توجه به ابلاغ قانون امور گمركي و آئين نامه آن و كنوانسيون هاي مرتبط از ديگر مواردي است كه توجه به آن سبب افزايش بهره وري در امور مي شود.

گفتنی است، در اين مراسم ضمن قدرداني از زحمات و تلاش حسين دمياد در طول مدت فعاليت در اين مركز، خانم فريده زبيدي به عنوان مديركل جديد مركز مبارزه با جرائم سازمان يافته معرفي شد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied