شمانیوز
شما نیوز

زمان واریز عیدی بازنشستگان

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از پرداخت عیدی مستمری بگیران این سازمان پس از اعلام میزان آن از سوی دولت تا پایان بهمن ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز)، «سیدتقی نوربخش» روز دوشنبه در جمع خبرنگاران و مسئولان اجرایی خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: به همین منظور رقم یک هزار و 300 میلیارد تومان برای پرداخت عیدی مستمری بگیران تامین اجتماعی در نظر گرفته شده و در صورتی که دولت رقم آن را همین امروز هم مشخص کند، ما مشکلی برای پرداخت آن نداریم.

وی تصریح کرد: هنوز رقم عیدی مستمری بگیران از سوی دولت تعیین نشده است و به محض اطلاع از این موضوع ما نسبت به پرداخت آن اقدام می کنیم.
رسیدگی به مشکلات و معیشت بازنشستگان جزو وظایف اصلی ماست
نوربخش با بیان اینکه رسیدگی به مشکلات و معیشت بازنشستگان جزو وظایف اصلی ماست، افزود: در حال حاضر دو میلیون و 300 هزار مستمری بگیر اصلی و چهار میلیون و 800 هزار با افراد تبعی آن تحت پوشش خدمات تامین اجتماعی هستند.
به گزارش ایرنا، وی تصریح کرد: ما برای رفاه حال مستمری بگیران از جمله بازنشستگان از هیچ کوششی دریغ نمی کنیم به طوری که در سال 93 و در حد مقدورات میزان مستمری ااین افراد 25 درصد افزایش یافت.
وی ادامه داد: همچنین موضوع بیمه تکمیلی آنها نیز کمک هایی شد و حق خواروبار و مسکن این افراد را نیز به دو برابر افزایش دادیم.
بودجه سال 94 سازمان تامین اجتماعی 57 هزار میلیارد تومان
نوربخش بودجه سال 94 سازمان تامین اجتماعی را 57 هزار میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: در این بودجه نیز توجه ویژه ای به بحث مستمری بگیران به ویژه در حوزه درمان این افراد در سازمان شده است.
خدمات درمانی به مستمری بگیران 100 درصد رایگان می شود
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: سعی خواهیم کرد با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، 100 درصد خدمات درمانی به مستمری بگیران در مراکز تحت قراردادمان رایگان شود.
نوربخش ادامه داد: این خدمات در بخش بستری بدون پرداخت وجه از سوی مستمری بگیران رایگان خواهد شد که به همین منظور منابع مورد نیاز آن نیز در بودجه سازمان تامین اجتماعی دیده شده است.
ارائه کارت هوشمند از سال آینده
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از ارائه کارت هوشمند از سال آینده در این سازمان خبر داد و گفت: در مرحله اول این کارت به مستمری بگیران داده می شود.
نوربخش افزود: با داشتن این کارت، مستمری بگیران و دیگر افراد بیمه شده می توانند از امکانات ورزشی، فرهنگی و رفاهی بهره مند می شوند.
حذف دفترچه های تامین اجتماعی
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی همچنین از جدیت این سازمان برای حذف دفترچه های تامین اجتماعی خبر داد و گفت: قرار است با همکاری شرکت خدمات ماشینی و رایتل که متعلق به این سازمان هستند، این فعالیت صورت گیرد.
وی اظهار داشت: با روش آن لاین و آف لاین نیاز به دفترچه درمان را رفع می کنیم.
شغل خبرنگاری جزو مشاغل سخت و زیان آور است
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا مبنی بر اینکه آیا شغل خبرنگاری سخت و زیان آور است، گفت: البته که شغل خبرنگاری جزو مشاغل سخت و زیان آور است اما این موضوع فقط مختص افرادی است که مشغول کار خبرنگاری هستند نه افرادی که در بخش های مختلف اداری، مالی و یا اجرایی فعالیت دارند.
نوربخش افزود: برای مشخص شدن مشاغل سخت و زیان آور کمیته ای در هر استان تشکیل می شود و از طریق این کمیته فرایندهای روحی و جسمی افراد شاغل تشخیص داده می شود و پس از آن تصمیم گیری توسط این گروه صورت گرفته و برای دریافت خدمات مشاغل سخت و زیان آور به تامین اجتماعی معرفی می شوند.
وی ادامه داد: تا پیش از این خدمات سخت وزیان آور بودن شغل تنها به کسانی ارائه می شد که 25 سال غیرمتوالی و 20 سال متوالی فعالیت داشتند، اما اکنون براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی و دولت، حتی اگر کسی 365 روز غیبت داشته باشد، باز هم متوالی محسوب شده و می تواند از خدمات مشاغل سخت وزیان آور بهره مند شود.
نوربخش با بیان اینکه بخشنامه 10 روز است که در حال اجرا است، اضافه کرد: تمامی درخواست ها مورد بررسی قرار می گیرد و امیدواریم احکام افراد درخواست کننده در آینده نزدیک اجرایی شود.
تامین اجتماعی همکاری لازم برای احقاق حقوق کارمندان را انجام می دهد
نوربخش در پاسخ به سوالی مبنی بر تایید و بخشنامه دیوان عدالت اداری در خصوص ممنوعیت کسر بیمه از اضافه کار کارکنان دولت افزود: این موضوع اکنون در کمیسیون اجتماعی دولت در حال بررسی است و تامین اجتماعی همه نوع همکاری برای احقاق حقوق کارکنان دولت را انجام خواهد داد.
نوربخش افزود: سازمان تامین اجتماعی حکم دیوان عدالت اداری را اجرا خواهد کرد و کسانی نیز که امسال بازنشسته می شوند نباید در این زمینه نگرانی داشته باشند چرا که جهت گیری ما این است که تمام کارکنانی که قبلا از اضافه کار آنها کسر شده است و کسانی که تا به امروز پرداختی داشته اند، این مبالغ به آنان داده می شود.
10 بیمارستان با برند میلاد در کشور ایجاد می شود
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به ازدحام جمعیت و مراجعه کنندگان در بیمارستان میلاد تهران گفت: امیدواریک بتوانیم 10 بیمارستان با برند میلاد در شهرهای مختلف کشور احداث کنیم.
نوربخش با بیان اینکه با احداث این تعداد بیمارستان می توانند به صورت یک حلقه با همدیگر کار کنند، افزود: در حال یک برندسازی در این زمینه هستیم و اکنون بیمارستان میلاد 2 در کرمان احداث شده که قرار است در دهه فجر به صورت رسمی مورد بهره برداری قرار گیرد.
وی ادامه داد: همچنین قرار است نمونه این بیمارستان با برند بیمارستان میلاد تا سه ماه آینده نیز در بیرجند به بهره برداری برسد.
مراجعه ماهانه 120 هزار نفر به بیمارستان میلاد تهران
نوربخش با بیان اینکه بیمارستان میلاد روزانه شاهد حضور پنج هزار و 500 مراجعه کننده تنها به بخش کلینیک های این بیمارستان است، افزود: به طور متوسط ماهانه 120 هزار نفر به این کلینیک ها در بیمارستان میلاد تهران مراجعه می کنند که این رقم به غیر از تعداد افراد بستری شده در پاراکلینیک های این بیمارستان است.
وی تصریح کرد: بیمارستان میلاد چون یکی از بیمارستان های ملکی این سازمان است به غیر از خدمات پروتز همه خدماتش رایگان است.
نوربخش با بیان اینکه باید بیمارستان میلاد به عنوان حلقه ارجاعی بیماران باشد، اظهار داشت: با توجه به اینکه خدمات تخصصی و فوق تخصصی در این بیمارستان به مراجعه کنندگان ارائه می شود، باید بیماران ارجاعی به این بیمارستان انتقال داده شود.
پنج بیمارستان تامین اجتماعی در حال بازسازی کامل است
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از بازسازی کامل پنج بیمارستان از 10 بیمارستان این سازمان خبر داد و گفت: بیمارستان های فیاض بخش، هدایت، آیت الله کاشانی، معیری و لواسانی در حال بازسازی کامل است.
افتتاح 36 پروژه عمرانی تامین اجتماعی در دهه فجر
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از افتتاح 36 پروژه عمرانی این سازمان در ایام دهه مبارک فجر خبر داد و گفت: به مناسبت سی و ششمین سال پیروزی انقلاب اسلامی تعداد 36 پروژه به بهره برداری می رسد.
نوربخش افزود: این پروژه ها شامل واحدهای درمانی، بیمه ای و رفاهی است که مهمترین طرح افتتاحی این سازمان در دهه فجر، بیمارستان پیامبر اعظم (ص) به عنوان بیمارستان میلاد 2 با 300 تخت در کرمان و بیمارستان زابل است.
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied