شمانیوز
شما نیوز

بورس آرام گرفت

شاخص بورس تهران که در معاملات روز گذشته با رفتار هیجانی سهامداران حدود هزار واحد رشد کرده بود، در معاملات امروز اندکی از روند هیجانی خود کاست و مسیر متعادلی را طی کرد.

شاخص بورس تهران که در معاملات روز گذشته با رفتار هیجانی سهامداران حدود هزار واحد رشد کرده بود، در معاملات امروز اندکی از روند هیجانی خود کاست و مسیر متعادلی را طی کرد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، بورس اوراق بهادار تهران که در روز گذشته با افزایش شدید تقاضا در برخی سهم ها مواجه شده و با رفتار هیجانی سهامداران رشد بیش از 900 واحدی را تجربه کرده بود، در معاملات آخرین روز هفته اندکی آرام گفت و رفتار معقول تری از خود نشان داد.

بر این اساس در معاملات امروز با کاسته شدن هیجانات روزهای گذشته،عرضه و تقاضا به تعادل رسید و در نهایت شاخص بورس تهران رشد 444 واحدی را تجربه کرد و با قرار گرفتن در نیمه 66 هزار واحد، به استقبال هفته بعد رفت.

کارشناسان معتقدند که رفتار فعلی بورس تهران هیجانی است زیرا با وجود برداشته شدن تحریم های بین المللی و گشایش های مالی هنوز ابهامات اقتصادی در کشور وجود دارد و اثر رفع تحریم‌ها در میان مدت و در نیمه اول سال آینده در بورس نمایان می شود.

با این حال در بازار امروز نیز صنایع رادیویی و خودرویی مورد توجه قرار گرفتند و شرکتهای غدیر، مخابرات، ارتباطات سیار،ایران خودرو، سایپا، فولاد خوزستان، فولاد مبارکه و کشتیرانی موجب مثبت شدن شاخص بورس شدند، اما در این میان شرکتهای ایران ترانسفو، ملی مس، بانک پاسارگاد و پالایشگاه اصفهان شاخص بورس را به سمت منفی شدن هدایت کردند.

به این ترتیب در بازار امروز شرکتهای ایران خودرو دیزل، داده پردازی، زامیاد و ماشین سازی اراک از بیشترین تقاضای خرید برخوردار شدند و در مقابل تهران شیمی، خوراک دام پارس و فولاد امیرکبیر کاشان بیشترین تقاضای فروش را از آن خود کردند . امروز همچنین بیش از 156 میلیون سهم به ارزش 298 میلیارد تومان داد و ستد شد و ارزش بازار سرمایه تا سطح 287 هزار میلیارد تومان رشد کرد.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied